Werken in combinatie met pleegzorg verschilt nog al geloof ik. Ik werk 3 dagen per week en mn man 5 dagen per week maar omdat we allebei onregelmatig werken is het goed op te lossen zo. Ook is er een vaste gastouder dus bekende gezichten.
Ik werk 20 uur, ook onregelmatig, dit is te doen. Nicoletta; fijn dat alles goed gaat! Leuk dat er steeds meer pleegmama's (to-be) bijkomen! Het is en blijft een bijzondere belevenis waar je veel van leert (en van kunt genieten )
Goed hoor, gisteren de brief van de Raad dat we door de eerste screening zijn als pleegouders....we will see . Goed gesprek met ervaringsdeskundige(n) gehad mbt pleegzorg en we gaan waarschijnlijk eerst maar eens voor weekend pleegzorg. Nu afwachten tot bezoek RvK en Stapcursus....
Hey meiden, Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik had het erg druk, ik had er even een geheime plaatsing bij. Hoe is het met iedereen? Liefs Mounia
hier alles onder controle. Pleegje is erg trots dat ze "jij bent een stomme lul mama!" en dan heel trots kijken en lachen heeft geleerd op school. hahaha Hoe is het bij jou Nicolleta??
Hallo meiden, ik wil jullie graag iets vragen, had in de lounge ook al een topic geopend. Allereerst petje af voor jullie pleegzorg mama's! Ik heb ook de wens om ooit een pleegzorgkindje in ons gezin te verwelkomen, maar mijn man wil dat niet. Heel jammer helaas... Ik werk in het onderwijs en heb dus heel vaak vakantie en mijn man werkt heeeeeel erg veel. We gaan maar 1 keer per jaar op vakantie, dus ik wil in de toekomst graag in de vakantie een kindje of kindjes opvangen. Heeft iemand van jullie daar misschien ervaring mee? Ik heb ooit een kindje in de klas gehad dat wel een weekend en vakantie gezin had, omdat ze helemaal nooit naar huis kon (zat in een tehuis), maar is daar echt vraag naar denken jullie? Weten jullie misschien of er ook nog andere instanties zijn, of zou ik ons echt bij bureau pleegzorg moeten aanmelden? Bedankt alvast!
hallo, ik heb ook een vraagje, hoe zit het als je pleegkind naar de kinderopvang moet, betaal je die kosten dan ook zelf of krijg je daar een vergoeding voor? en wat is de vergoeding eigenlijk die je krijgt voor een pleeg kind. Ik zou ook best pleegouder willen zijn maar een kind kost toch ook geld? Hoe wordt dat allemaal geregeld? kom er niet uit op de site van pleegzorg.
In het algemeen word de chreche enz niet vergoed. Verder krijg je een maandelijkse vergoeding per kind, dat is ongeveer 500 euro (het hangt van de leeftijd van het kind af). Met name als een kind onder OTS staat worden er veel zaken standaard vergoed, zoals schoolgeld,paspoorten,ziektekosten (staan vaak bij bio-ouders) enz. Als crisisouder krijg je vaak een extra eenmalige vergoeding voor de eerste kosten, de meeste kindjes komen zonder spullen namelijk. In het traject naar het pleegouder worden krijg je hier ook veel over te horen, en stel vooral ook al je vragen!Ik merk dat veel pleegouders niet weten waar ze allemaal recht op hebben. Ik hoop dat ik een beetje je vragen heb kunnen beantwoorden, groetjes Mounia
Ik zelf heb geen ervaring met weekend- en vakantie opvang. Ik ben crisispleegouder (plus perspectief biedend). Het hangt voornamelijk af in wat voor regio je woont. In mijn regio ('t gooi) is er geen vraag naar weekend en vakantie opvang. Maar dat kan/is in andere regio's wel zo. Zulke plaatsingen gaan (voor zover ik weet) altijd via pleegzorginstellingen. Je zou de instelling in jou regio kunnen bellen? Groetjes Mounia
In onze regio, flevoland is er vraag naar elke vorm van pleegzorg! Er staan ook aardig wat kinderen op een wachtlijst.
Hi Guppie! Wat leuk dat je ook hier komt kijken! Je hebt ook weekend en vakantiepleegzorg en dan gaat het om de nederlandse kindertjes. Maar misschien is het dan ook een idee om naar pax kinderhulp nederland te kijken. Zelf heb ik vorig jaar rond de pasen een meisje uit Berlijn thuis gehad. Ze was negen en het was een hele zware maar bijzondere tijd. Over het algemeen zijn het kindertjes uit weeshuizen, of ontzettend moeilijke gezinnen (moeder aan de drank, werkeloos etc). Ook met deze kinderen kun je een band opbouwen en ze bij een klik bv weer met de kerst uitnodigen, in de zomervakantie etc.
Lief dat jullie dat vragen! In verband met de herkenbaarheid kan ik gewoon niet zo heel veel zeggen. Ontzettend irritant, maar ik ben gewoon bang voor de gevolgen. Met ons pleegje gaat het ontzettend goed. Sinds een week kan het kruipen! En gaat als een trein door de woonkamer achter de honden aan. Die vinden het maar heel vreemd en soms eng want ineens komt dat mensenkind wel heel dichtbij! Ook heeft ons pleegje ontdekt dat het me kan uitproberen. Door bijvoorbeeld te spetteren met eten aan tafel. Beetje is niet erg, wel als alles (ik, de stoel, de muur en de kast) ineens onder de rommel zit. Dan probeer ik streng te zijn door te zeggen dat het niet mag, maar zie je gezicht maar in de plooi te houden als je eigenlijk enorm moet lachen. Vorige week is er ook een bezoek geweest bij de ouders thuis. Gelukkig ging het goed en hebben we ook voor het eerst kennis gemaakt met de vader. Ook dit verliep goed.
Fijn dat het goed gaat Nicoletta. Ik blijf meelezen hier. Want ook al komt er een kleintje van onszelf op de wereld als alles goed mag gaan, we blijven pleegzorg een warm hart toe dragen. En willen in de toekomst zeker een kindje een goed thuis bieden. Dat is 1 van de mooie dingen die de MMM ons heeft gebracht. Mounia: Hoe gaat het met jullie?
Nicoletta, wat fijn dat de bezoekregeling goed verliep!Dat is altijd erg fijn.En wat leuk om te lezen dat de kleine het zo goed doet Zora, Hier gaat alles prima, z'n gangetje. We zijn nu aan het aftellen voor 5 mei. En wat heerlijk om bij een meid als jouw een zwangerschapsbanner te zien! geniet ervan!
Dank je wel Mounia. Fijn dat het goed met jullie gaat. Ik hoop dat de tijd omvliegt tot 5 mei! Liefs!