Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Nicoletta, bedankt voor je krabbel ;)

We zijn bezig met de vragenlijst nu... op blz 13 heb ik het even opgegeven ;) best vermoeiend hoor, zware vragen. Heb de lijst maar even aan de kant gelegd, dan kunnen we morgen of overmorgen rustig verder gaan

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hahaha wat een vragen he?! Neem je tijd, praat rustig samen en denk er nog eens over na.

Succes!!

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Hey meiden,

Sorry dat ik zo afwezig ben!
    We zijn bezig met een grote verhuizing.

Zodra ik weer wat meer zit zal ik mij ook aanmelden op het andere forum.

Veel liefs Mounia

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Ik had geen geduld en heb me net aangemeld op het andere forum :D Nu nog even uitzoeken hoe alles werkt.

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Zou iemand die ook bekend is met het andere forum mij even kunnen PBen? Ik kom er niet uit, teminste ik heb me aangemeld maar kom nergens in.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mounia vandaag DÉ afspraak.
    Jullie zijn nu al vast onderweg ik denk aan jullie!!!
    Succes
    xxx

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik lees ineens dit topic over pleegkinderen. Ik heb zelf geen pleegkinderen (wel eigen kinderen) maar ben zelf wel een ' pleegkind' .
    Ben nu 27 jaar en ben dus opgegroeid in een zogenaamd pleeggezin, wat ik altijd als mijn eigen familie heb gezien. Ik vergat altijd heel vaak te zeggen hoe het zat, het voelde gewoon zo normaal altijd!
    Mijn ouders hebben vroeger ook vaak kinderen tijdig opgevangen enzo. Ik heb nog 3 pleegzussen (1 iets ouder en 2 jonger) en een pleegbroer. Daarnaast zijn er dus nog veel anderen kinderen in het gezin geweest voor ik er was, die maar tijdelijk zijn geweest.

Ik ben heel erg blij dat ik in dit gezin terecht ben gekomen, zij zijn gewoon mijn echte ouders, zo zie ik dat echt!Wel is het zo dat mijn ouders toen ik 10 jaar was, de volledige voogdij over mij hebben gekregen omdat mijn moeder toen overleed, en mijn biologische vader staat als onbekend in mijn geboorteregister (we weten wel bijna 100 procent zeker wie hij is, maar ik ben blij dat hij als onbekend staat, wil er niks meer mee te maken hebben, al langere tijd niet)

ik kan nog veel meer vertellen natuurlijk, maar weet niet of jullie daar wel behoefte aan hebben.
    Zo wel, dan laat maar weten hoor! Vind het helemaal niet moeilijk om over te praten!!Begin zijn wel wat minder leuke dingen geweest (hoe ik de eerste maanden heb moeten doorbrengen bij biologische moeder) maar ook daar kan ik gewoon over vertellen.
    Ben juist heel trots op mijn super lieve ouders!En familie natuurlijk!!!
    En op mijn eigen gezinnetje uieraard :D

Liefs

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

En natuurlijk vind ik het erg mooi dat jullie voor pleegzorg gaan, ook knap omdat veel van jullie al veel dingen hebben meegemaakt, kindje verloren, niet zwanger kunnen worden etc...dus respect voor jullie en echt leuk dat jullie hiervoor kiezen!

Liefs,

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Hey meiden,

Ik heb telefoon gehad, mischien komt er een pleegje bij!
    Kan er op dit moment niet meer over kwijt, maar wou dit even delen met jullie.

Sheila82, Wat leuk om jou verhaal te lezen!Heel intressant om eens lezen hoe jij het als pleegkind hebt ervaren.
    Blij ook om te lezen dat je zo'n goede band heb met je (pleeg)ouders!

10. Mounia, jee meid wat spannend! Ik hoop voor jullie dat jullie nog een heel lief kindje mogen verwelkomen!

Sheila, wat mooi dat je je verhaal hier komt vertellen! En wat heerlijk om te lezen dat je ondanks alles, dankzij je pleegouders toch zo'n fijne thuis hebt mogen hebben!

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Marjolein, Ik hoop het ook!Spannend dat afwachten elke keer.

12. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Wat een spannende tijden voor een aantal zeg met pleegkindjes die komen gaan en mensen die met de cursus bezig zijn! Leuk!

We hebben sinds kort een lief klein meisje bij ons wonen. We hebben nog geen duidelijkheid over hoe lang ze bij ons blijft dat is nog even afwachten.

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    puck hoe oud is ze?

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Het is weer actief in pleegzorgland zo te lezen.

Puck, Leuke en meisje!Is het je eerste plaatsing? (sorry ben een tijd afwezig geweest weet even niet meer wat jij deed precies)

15. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    spannend weer bij jullie Mounia! :)

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Klopt!

En ik zie (onderschrift) dat het bij jullie ook spannend is!
    Infoavond hebben jullie gehad, en nu de aanmeldingsformulieren invullen?

17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ja, idd zijn een hoop vragen waar je nogal over moet nadenken hihi, we gaan er vanavond nog even voor zitten ;)

weet niet of dat in NL ook zo is... hier zijn het bijna 30 pagina's vol met vragen over je jeugd, je normen en waarden, hoe je denkt over opvoeding,... enz en ze gaan overal heel diep op in

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dat zijn idd vragen waar je even voor moet zitten.
    Hier in NL krijg je ook zo'n vragenlijst maar dat krijg je in het traject zelf.
    De aanmeldingsformulieren in NL zijn 2 kantjes met wat standaard vragen.
    Teminste zo is het bij mij gegaan in mijn tijd.

Weet je al hoe het traject er bij jullie na de aanmelding eruit ziet ongeveer?

Succes met het invullen!

19. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    na het invullen krijgen we na ongeveer 3 weken een gesprek bij ons thuis, het gesprek zal gaan over de ingevulde vragenlijst en ook komen ze ons huis 'keuren' of we een slaapkamertje hebben e.d.

daarna moet eerst ik en daarna mijn vriend een gesprek gaan doen bij Pleegzorg, dat zal gaan over onze jeugd.

Dan begint de cursus van 4 avonden, daarna een afrondend gesprek waar je dan hoort of je door de selectie bent en dan maken ze meteen een profiel op en is het wachten geblazen ;)

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Owwww wat spannend zeg!
    Bij ons is het ongeveer ook hetzelfde gegaan, 4 cursesavonden en 2 gesprekken over de vragenlijst en jeugd.Dat is wel dan bij ons thuis geweest.
    Weet je al wat voor opvang je wil gaan doen en leeftijd?
    Goh wie weet met een halfjaartje (zolang duurt het traject denk ik ongeveer) heb je een kindje thuis!

Deel Deze Pagina