dat hebben we ook al voorlopig moeten aangeven, wij willen voor langdurige opvang gaan van een kindje met de leeftijd van maximaal 12 maanden
wat leuk dat het hier weer wat drukker wordt! Allemaal nieuwe ontwikkelingen zie ik Hier gaat het nog steeds prima met ons pleegje, ze zit nu lekker aan een ijsje. Nou dames fijne avond maar weer!!
pffffff, ik ben echt dol op mijn kinderen, maar waarom zeuren ze nou zo!! Vakantiekindje is weer naar huis, zei heel voorzichtig dat ie hier wel terug wilde komen, lief he! Mijn dochter heeft straf mag niet op haar waveboard, en zeuren dat ze doet, mijn zoon had al straf, die mag niet op de computer / ps2, hij zit heerlijk in de pre-pubertijd, en hij is soms zo onredelijk en shagghie, erg vermoeiend hoor. Soms mis ik dat kleine lieve jongetje van toen. Maar ik vier ook dat hij ouder wordt. Als dit overkomt als klaagzang, sorry, dat is niet zo bedoelt hoor! Ik geniet van mijn kids en van het vakantiekind, hij is lief, spontaan en grappig en moest wel even wennen aan de regeltjes hier, waardoor er soms wat rare situaties voordeden, wat dan ook best wel om te4 brullen was
lalalindsey, waarom een kindje dat perse onder de 12 maanden is? Het liefst heb ik eenkindje dat onder de pubertijdzone ligt, nee correctie, onder de 10 is heel geweldig, maar baby's zijn weer heel schattig. boven de 10 11 dat durf ik eerlijk gezegd nog niet omdat ik nog geen ervaring heb op dat gebied.
omdat wij zelf bijna zeker geen kindjes kunnen krijgen en we toch alles van begin af aan mee willen maken qua opvoeding, daarom willen we een kindje tot 12 maanden
hey meiden. sorryyy heb er lang niks van me laten horen. maar was er ook bewust even niet mee bezig. omdat het steeds langer en langer duurde voor we een telefoontje kregen. nu hebben wel een briefgehda. dat er kindjes op het intranet van hun staan. die nog niet geplaats kunnen worden. maar dat zijn geen geschikte kindjes voor bij ons. dus we wachten nog rustig veder
We hebben ons opgegeven voor een avond als voorlichting voor pleegzorg. Er zijn nog wel pittig wat vragen, omdat we ivm ons huis niet alle ruimte hebben. Zo klinkt het als een klein huis, maar dat is het zeker niet. We hebben 1 kindje, hebben 2 kinderslaapkamers. Prima, maar de kans is aanwezig dat we toch een 2de kindje willen, dochter is nu 1,5 jaar. We hebben altijd gezegt dat we voor pleegzorg willen gaan! Onze voorkeur gaat nu nog uit naar kindje van ouder als 4. We zullen dus ook goed moeten weten hoe we dat kunnen oppakken. Maar plaats in ons hart is er zeker! Zelf was ik heel benieuwd wat volgende stappen zijn via hier, omdat ik natuurlijk alles al gelezen en gedaan heb.
We hebben ons opgegeven voor een avond als voorlichting voor pleegzorg!!! Ik las iets van een leeftijdsgrens ivm oudere kindjes.... hier ga ik meteen wat over opzoeken. Verder top dit topic. Doet me goed na alle boekjes etc.
Hi Corry, wat leuk dat je ook zo geinteresseerd bent! Tja een eigen kamer is bij sommige organisaties een vereiste en bij sommige organisaties een voorkeur. Voor beiden is wat te zeggen, al neig ik vooral naar het eerste standpunt. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! Heeee Binnabinna, ben je er weer eens!! Goed om je te zien meid! Niet te wanhopig worden hoor, er komt vast een passende match voor je! Goed dat je je vasthoudt aan je standpunten al zal het niet altijd heel makkelijk zijn.
Hey meiden, Het is zeker, wij krijgen er weer een pleegje bij!Een meisje!Waneer ze precies komt is nog niet bekend. Binna, Leuk weereens wat van jou te lezen, succes met het wachten. Uit ervaring weet ik dat dat zo kan veranderen! Corry, Wat leuk dat je pleegouder wilt worden. De ervaring met mijn pleegzorginstelling is dat ze niet moeilijk doen om een kamer/ruimte voor een kind. Succes met alles! En zoals Nicoletta al zei als je vragen heb stel ze gerust. Liefs Mounia
Is de kogel door de kerk?! Wat leuk Mounia!! Spannend zeg!! Helemaal leuk, hoe zou je andere pleegje er op reageren? Wat denk je?
@mounia: JOEHOE!!! wat super zeg!!! is het langdurig? en hoe oud is ze (ongeveer) Spannend zeg! maar super gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding! @nicoletta, hoe is het bij jullie??? en jullie pleegje?
Hallo Allemaal. Ik ben hier helemaal nieuw en lees jullie berichten wij gaan ok met pleegzorg starten we gaan waarschijnlijk begin volgend jaar de stap cursus doen want voor dit jaar was geen plaats meer en dat geeft mijn man een extra drive om Nederlands te leren ( Ik ben met een Engelsman getrouwd) we hebben de papieren al dat er een kindje geplaats kan worden van de raad van kinderbescherming en wij verheugen ons nu al. Groetjes
Hey meiden, het gaat om een crisisplaatsing, al is deze plaatsing wel anders dan normaal omdat het min of meer geregeld word. Waneer ze precies komt weten we nog niet, ze is een schoolgaand kindje Ik hou jullie op de hoogte. Binna,ooow bij jou is het ook al zo spannend! maschake, Wat leuk dat jullie ook voor pleegzorg gaan!Veel succes met alles. Liefs Mounia
Hoi hoi, Ik kom ook weer eens voorbij! Mounia: wat spannend zeg een crisis! En dus een ouder kindje dan nu, ben benieuwd hoe dat verloopt maar ga het vast nog lezen! Lalalindsay: Is het verder gelukt met de vragenlijst? Zaten jullie helemaal op 1 lijn? Ben benieuwd wanneer jullie gesprek gaat plaatsvinden! Binna: Hoe is je gesprek gegaan? Maschake: Leuk dat jullie ook voor pleegzorg gaan en ook leuk dat je mee komt kletsen! Corry: Leuk dat je ook geïnteresseerd bent! Wanneer is je voorlichtingsavond? Brusje: Wanneer komt het vakantiekindje weer? Taliaa (je hoort er toch ook bij als trouwe meelezer): Hoe is het met je? Loopt de zwangerschap nu wat zorgelozer; echt wel een bijzonder mooi wonder! Nicoletta: Hoe is het met jou? En met jullie pleegje? Tanja: Al even niet gelezen, hopelijk gaat alles goed? Is pleegje nog steeds zo heerlijk bijdehand? Zo, volgens mij heb ik nu de meesten gehad (anders sorry!). Hier helaas nu in de mindere kanten van pleegzorg/jeugdzorg terecht gekomen.. wordt vervolgd. Maarrr nu even vrij en dat is fijn! Ik kom over een paar weken weer wat meer meeschrijven (maar voor meer inhoudelijk toch even via de pb of evt via andere wegen.. ). Heel veel succes met alle plannen en de pleegjes, cursussen, denken over en andere zaken