Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

wij hebben afgelopen woensdag ons wiekend pleeg meisje gehad.
    zonder der mama dit keer. ging echt super. was harstike leuk. en ze vroeg zelfs of ze volgende keer al mocht blijven eten. dat terwijl het pas de ander keer is dat ze blijft eten.

nu nog even onze inloopkast weg halen en een slaapkamertje maken.
    wel eentje al in gericht op een baby kamer straks. dit omdat we bezig zijn voor een 2de en ons pleegmeisje dan die keren dat ze in eht wiekend komt en de baby (die nog gemaakt moet worden en we hopen te krijgen ) er is. gaat ze samen met me dochter op de kamer.
    thema is wel helemaal ook leuk voor haar.

wordt rood met witten stippen behangen ene kant ander denk wit of zo. en dan alle spullen dat blauwe delftsblauwe thema dingen . en dat ook nog op de muur met vlagetjes of zo

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    aan je banner te zien vind je dat wel leuk he, rood met witte stippen ;)

fijn hoor dat het zo goed gaat!

en succes met beebje maken ;) :D

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Haha. Ha ik vindt van alles met polkadots leuk.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ha meiden, kwam even spieken:)
    @binnabinna: super zeg!!! hoe oud was ze ook alweer?
    En hoe ervaar je het dat ze steeds terug naar huis gaat? zal gaan?

@nicoletta, ik hoop dat je snel weer een telefoontje krijgt! En nog bedankt voor je uitleg mbt gevoel enzo! Ik vind je ontzettend dapper!

@lalalindsey: ik hoop dat alles vlot zal verlopen en er snel een kindje mag slapen in jullie bedje! Welke pleegzorg heeft jullie voorkeur?

5. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    @taliaa: langdurige pleegzorg van een kindje van 0-12 maanden

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ze is 7 jaar. En ze heeft het thuis niet slecht zit alleen veel tussen de volwassen dus ik maak me niet druk als ze naar huis moet. Mischien wel als het slecht gaat thuis. Ben voor straks erg beniueuwd met de verhuizing en de grote verandering voor haar

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hier weer een stapje verder, hebben vandaag een (verplicht) gesprek gehad met een pleeggezin om wat ervaringen te horen.
    was gezellig en leerrijk, fijne mensen :)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @lala, fijn hoor! hoe ver ben je nu in de procedure?

@all: YES!!! nieuwe woning is goedgekeurd, wat fijn is voor ons, maar ons ook een stapje dichter bij pleegzorg brengt.
    Met manlief nu een beetje afgesproken dat we al biobeeb 2 er gezond en wel is, we het even laten bezinken en als ze 1,5/2 is naar de infobijeenkomst gaan. En ons van te voren verder niet te veel dingen af gaan vragen. Dus:) goed nieuws!

9. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    @ lalalindsay: goed joh! Je gaat nu echt hard, hoe ziet het verdere traject eruit?
    @ binna: fijn dat het goed ging! En ik zie een mooie banner; super zeg! Gefeliciteerd!
    @ taliaa: spannend een nieuwe woning en mooi dat jullie zo open blijven staan voor de pleegzorg!
    @ anderen: alles goed met de kleine (en wat grotere) pleegkids? Hier wel, gelukkig weer in wat rustiger vaarwater voor nu! Vanmiddag nog maar even naar buiten, al is het hier ietwat herfstachtig nu :)

10. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    8 september beginnen we met de cursusavonden, dan nog 15 sept, 29 sept en 6 okt en dan binnen een paar weken de goedkeuring (of afkeuring, hoop het niet natuurlijk)

bijna klaar dus ;)

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

wil even komen vertelen dat ik zwanger ben. vindt het eigelijk best wel moeilijk om hier neer te zetten omdat ik weet dat er hier ook meiden zijn die heel graag zwanger zouden willen zijn. maar wil het toch ook graag zelf zeggen dan dat jullie het van me banner moeten lezen

@appie super grapig dat jij meteen ziet dat ik zwanger ben. ik had als test vandaag bij de mama's bij wie ik schrijf alleen een banner neer gezet en nog niks gezegd het heeft gewoon 1 uur geduurt voor ze het door hadden

12. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Het was ook toeval dat ik het zag Binna! Ik zat namelijk te kijken wat lala bedoelde met polkadots/witte stippen op je banner.. En toen zag ik het ineens staan. Super leuk voor jullie! Voel je je goed?

13. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Binna Proficiat meid!!! :D genieten hoor! :)

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @appie voel me nog goed. gelukkig alleen onwijs moe.

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Hey lieve meiden,

Ik was even een tijdje niet op de site te vinden, voornamelijk vanwege mijn mk in jan.
    Sorry..maar ik denk dat (helaas) vele het wel begrijpen.

Nou even een update.
    Zoals jullie weten kreeg ik een meisje van 8, die is ondertussen weer weg.
    Ik heb nu op dit moment 2 weekendpleegjes en 1 vast pleegje.

Binna, gefeliciteerd met de zwangerschap!En wat leuk om te lezen dat het goed klikt met het meisje.

Lalalindsay, nog steeds volop in het traject zie ik, spannend!

taliaa, super zeg!weer een stap dichterbij pleegzorg.

Liefs Mounia

16. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    dikke knuff mounia! het is ook niet niks he, dan krijg je na zo'n lange tijd eindelijk de droom die werkelijkheid wordt en zo wordt ze weer aan diggelen geslagen :(

knuff, hoop dat je je ondertussen iets minder slecht voelt...

17. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dikke knuffel voor jou Mounia. Zoiets gaat echt niet in je koude kleren zitten he?! Hoe irritant ook, zulk verdriet is weer een krasje op je ziel en daar zul je weer een plekje voor moeten vinden.
    Nu weer twee weekendkindjes...pfff jij bent ook zo flexibel als een kauwgompje he?! Allemensen, heb je nooit het gevoel dat je zo alle kanten opgeslingerd wordt? Ik vind het wel prachtig van je, maar heb wel bewondering voor je flexibiliteit hoor!

Hey Binna, das mooi nieuws meis! Van harte gefeliciteerd. Ik wens je een goede en gezonde zwangerschap toe.
    Fijn dat de klik is met jullie weekendmeisje.

Hier gaat het met pieken en dalen. Helaas kan ik er gewoon niet over uitwijden maar er hangt weer iets in de lucht. Of het goed of slecht nieuws is weet ik niet zo gauw te benoemen. Oftewel ik zet jullie ongewild op een enorm dwaalspoor.... :)

Wanneer ik meer kan en durf te vertellen meld ik me hierover weer.

Hey Lindsay, fijn zulke gesprekken. Dan hoor je het eens vanuit een andere hoek he?! Wij kijken nog altijd met veel warmte en liefde terug aan die avond dat wij dat gesprek met een ander stel hadden.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @nicoletta, dan hoop ik met heel mijn hart dat het goed nieuws wordt voor jullie! Wat ongetwijfeld slecht nieuws voor iemand anders zal zijn..
    Iig, ik wens je weer een gevuld bedje! :) ik blijf je volgen hoor!!!

19. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    nicoletta, klinkt ingewikkeld meid...
    als je meer kunt en durft vertellen kom je hier je hart maar luchten he ;) knuff

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Lalalindsay, Dank je wel voor je knuffel!

Nicoletta, O meid wat weet jij het toch goed te verwoorden!Lief!
    Hahaha een kauwgompje, ja ik ben vrij flexibel, maar ook ik heb grenzen hoor ;) 1 pleegkindje heb ik niet elk weekend.
    Knuff voor jou!

Hoe is het met de rest?

Liefs Mounia

Deel Deze Pagina