Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi allemaal,

Helaas hier ook veel weg, dus dan maar even een kort berichtje.

Lala; hoe is het met jou? Ik las dat je het moeilijk had.. dikke knuffel en ik hoop dat het inmiddels weer beter gaat.

Tanja; tijd niet gezien hier!

Nicoletta; hoe is het met de kleine?

Mounia; hoe is het met de 3 kindjes? En met jou?

Binna; hoe loopt je zwangerschap? Lijkt me best pittig met weekendpleegje erbij, goed dat je het doet zeg!

Pleegmama's to-be; nog naar informatieavonden/cursus geweest?

Hier alles goed, misschien vanaf januari weer open voor nieuwe plaatsing! Maar nog even afwachten, want hangt van aantal (best veel eigenlijk) factoren af.

Daag! Liefs, Appie

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Nou meiden, vandaag het gesprek gehad.

ze waren deels hier omdat ze blijkbaar niet alles hadden opgeschreven en dat kwamen ze even aanvullen vandaag..

ook voor de moeilijkere kwestie... ze hebben me gewoon mijn verhaal laten doen, heb het niet droog kunnen houden, maar ze begrepen dat het moeilijk voor me was...

ze vonden het knap dat ik zo eerlijk was, en waren gerustgesteld dat ik de zaken op deze manier beleef. was vrij positief dus...

de 21ste komen we voor het selectieteam en de 22ste krijgen wij het eindoordeel te horen en gaan ze een evt profiel maken.
    de 23ste ben ik jarig, dus ik hoop dat het een fijne verjaardag wordt ;)

thanks voor alle steun afgelopen week, heeft me echt deugd gedaan. ook appie bedankt voor je pb'tje ;)

wel nog even 2 weken voor mij duimen he ;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @lalalindsey: we duimen hoor!!!!!!:):) komt vast goed!

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hier alles onder controle hoor!
    Pleegje fietst sinds deze week los dus die is niet meer te houden. :D:D
    Echt leuk hoe een kind dat gewoon in een week kan leren.

Ben benieuwd hoe het bij de rest is.

xx

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Goed zo Lalalindsay!! Helemaal toppie meis. Wellicht gaat dit straks alleen maar in je voordeel werken.

Hier gaat het langzaam z'n gangetje. Het is nog steeds een manneke wat heel veel aandacht en energie vraagt, maar is zo ontzettend leuk en lief dat we het meestal met ontzettend veel plezier doen.

Hey gaaaf Tanja! Leuk hoor! Kleine meisjes worden groot.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hmm hier is ook alles weg. had net voor de storing een verhaal geschreven.

hier gaat het goed. Wiekendpleegje heeft het eerst wiekend super gedaan. en komt aan koment wiekend weer. ben erg beneieuwt want de zaterdag daar van ben ik er niet heb een personeels uitje.
    maar ik geloof er in dat mijn man zich prima red.

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Wat balen dat er zoveel weg is.

Lalalindsay, ik duim!!!!!

Tanja, aaah wat leuk zeg, dat heb ik nu ook met mijn pleegje, in een paar dagen zindelijk,groot bed..wat gaat 't toch snel!

Nicoletta, Fijn dat het mannetje 't zo goed doet!

Appie, Alles gaat goed, het zijn ondertussen nu weer 2 pleegkindjes.Met mij gaat alles prima alleen ik ben de laatste dagen flink ziek geweest!bah,nooit leuk ziek zijn.
    Hoe is t met jou?

binna, Fijn dat alles goed gaat!

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

toen is gisteren aan het werk was ( ik werk in de psychiatrie) dacht ik aan alle bewoners en zat ze zo eens door te nemen in mn hoofd. De 1 is langdurig verkracht door haar vader, meerdere hadden verslaafde ouders, drugd alcohol. 2 bewoners waren niet gewenst, ' mn moeder wilde liever een jongen dan een meisje maar ja ik was meisje'. Andere werden flink mishandeld.Haast allemaal hebben ze een slechte jeugd gehad. En toen dacht ik dat we soms wel denken een kind is uit huis geplaatst arm kind weg bij zijn ouders enz..maar we staan er volgens mij niet allemaal altijd bij stil wat goed dat soms is, dat als deze bewoners vroeger uit huis geplaatst zouden zijn in een pleeggezin. zouden ze dan geen schizofrenie en drepressies hebben? ZOuden ze dan wel zelfstandig kunnen wonen?
    Ik zat er gister eens zo over na te denken dat pleeggezinnen toch wel heel belangrijk zijn en dat de eerste jaren zo ongelofelijk belangrijk zijn voor een kind.

wilde het even het jullie delen omdat veel van jullie pleegouders zijn en willen worden. En dat het toch zo belangrijk is dat er veel pleeggezinnen zijn.

9. maschake

maschake Lid

20 mei 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeey Meiden.
    Alles goed bij jullie.
    Wij hebben stap 3 nu gehad was weer super en nu op naar de thuisgesprekken die van ons op 1 Nov leuk een dag nu onze huwelijks dag wij zijn dan 2 jaar getrouwd :)
    Hopelijk is bij jullie alles goed
    Doeiiii tot snel..:D

10. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hier nog 8 dagen wachten tot ons eindoordeel... spannend!!!

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Tanja wat heb je zo ontzettend gelijk met je stukje! Tuurlijk, als het even kan moeten kinderen bij hun ouders wonen maar dan moet het écht kunnen en niet een beetje en niet een beetje 'proberen'.

Hier gaat alles steeds meer zijn gangetje. Begin van de week hebben we het eerste bezoek met de ouders gehad van de kleine man. Heel erg emotioneel en zo mooi hoe diep die liefde over en weer zit. Ik kreeg er een brok van in mijn keel.

Dat schiet al op Maschake! Spannend hoor.

Hey Lindsay, ik ga voor jullie duimen hoor!

12. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Jaaaaa! we zijn goedgekeurd! :D

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Jaaaa wat gaaaaafffff gefeleicteerd

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    JAAAAAAA goed zo!!!!! ben super blij voor jullie!!!!!

15. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wat goed!

gefeliciteerd!!

Hier druk met gesprekken met de rechtbank, voogdij enz.
    Ingewikkeld allemaal en erg heftig voor alle betrokkenen. Mar ja zo gaat dat.

Hier verder alles goed! Pleegje gaat lekker:)

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    YESSSSS Lindsay!! You did it!!! Gefeliciteerd meis!

Hier is het een enorme chaos. Ons eerste pleegkindje is weer bij ons terug. Ontzettend verdrietig voor moeder en dat maakt ons ook wisselend gestemd. We hebben haar vreselijk gemist maar dat maakt ook dat we het verdriet van moeder een beetje kunnen begrijpen.

Nu hebben we dus twee ukkies in de leeftijd van 7 maanden tot anderhalf :D. Mijn wallen hangen tot op mijn knieen maar o wat is het waard!!

17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wat een verrassende wending Nicoletta! hihi je zal het wel druk hebben :)
    Kunnen ze er een beetje een termijn op plakken hoe lang ze nu zal blijven?

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoletta jeetje meis dat is zekker heftig. en pittig sterkte maar ook geniet ze. en hoop dat ze snel meer zekkerheid hebben voor het kleintje. hoe is het met het slapen van het mannetje

19. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Super gefeliciteerd Lindsay!! Wat zal dat een opluchting zijn! Zijn jullie nu ook per direct beschikbaar?

Nicoletta: wow! Dus toch de kleine meid weer terug bij jullie, wat een rare mix van emoties moet dat geven.. maar wat fijn dat jullie er weer voor haar willen zijn! En hoe gaat het met het kleine mannetje? Veel succes in deze bijzondere (en drukke) tijd!

Tanja betekent dat dat jullie de voogdij krijgen? Of ander gedoe?

Hier even weinig nieuws, nu even pleegmama zonder plaatsing en dus in de bijkom en afwachtmodus.

Succes allemaal, ook met cursussen en afwachten en zorgen voor!

20. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Appie: DUs jullie pleegje is vertrokken? Toch wel een jaar gewoond bij jullie toch? En nu weer in de wacht? Zal niet zo lang duren denk ik. Is jullie aanbod nog steeds het zelfde?

Het is idd de bedoeling dat we uiteindelij kde voogdij krijgen, gedeeld samen met bureau jeugdzorg. Maar eerst zal het naar bureau jeugdzorg gaan. Dan krijgen we de mogelijkheid om de voogdij te krijgen, maar dan krijg je maar 1x per jaar bezoek van de pleegzorg en geen pleegzorg vergoeding meer. Als de voogdij bij jeugdzorg is het al goed. Daarna willen we wel de oogdij als dat ons aangeboden wordt. dan willen we dat zeker.

Nicolleta: Wat een drukte bij jou! En wat goed dat het meisje alsnog bij jullie weer terecht kon. Goed hoor van jullie:D al die drukte:) Nou ik hoop dat het wat rustiger wordt en je lekker kan slapen:)

Nou tot zo ver maar weer:)

Deel Deze Pagina