Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

lalalindsey: gefeliciteerd super...

wij stellen pleegzorg even uit tot begin volgend jaar.
    mijn man heeft net een nieuwe baan. en anders is het te veel informatie van 2 dingen.

vraagje: wij hebben 2 honden is dat een probleem met pleegzorg?
    het zijn wel 2 schatten.... en de ene is gek van kinderen.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @nicoletta, wow.... bijzonder... maar heftig... Is er een kans dat ze nu langer blijft? zijn jullie beschikbaar voor langdurig of alleen crisis?

@lalalindsey, wat is de verwachting? hoelang het duurt voor een telefoontje? ben je al bezig met een kinderkamer?

3. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    kinderkamer is al klaar taliaa ;)
    4 jaar geleden deed mijn moeder de spullen weg van mijn zusje (toen 2 jaar oud) en ze vroeg of wij het kamertje wilden hebben.

omdat we toen dachten om aan kinderen te beginnen hebben we
    het maar aangenomen en zo lang in de garage gezet.

een half jaar geleden hebben we de garage moeten afbreken en moesten we dus de spulletjes op de toekomstige babykamer zetten... heel moeilijk toen :( alles neergezet en de deur op slot gedaan.

en nu heeeeeeerlijk wegdromen bij het muziekje van een muziekdoosje ;) :D

ze willen er geen termijn op plakken, maar de laatste cursusavond vertelden ze dat er op dat moment 30 kinderen op de wachtlijst stonden in onze provincie om in een pleeggezin te komen, maar dat er niet zoveel gezinnen beschikbaar waren op dat moment...

maarja, dat kunnen ook 30 kinderen zijn die niet goed met ons profiel matchen ;)

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    jeetje, wat kan het snel veranderen, zo zit de deur nog op slot en zo zit je te wachten op een telefoontje!
    Jullie gaan voor langdurig he? Spannend hoor meid!!!!!

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hallo (bijna-)pleegmama's!

Ik wilde even iets vragen. Mannetje en ik zijn in september naar een voorlichtingsbijeenkomst geweest. Toen hebben we een aanmeldingsformulier ingevuld en naar aanleiding daarvan hebben we een brief gekregen dat we door justitie gescreend zijn en goedgekeurd. Dat is nu een week of drie geleden, maar nog altijd niks van Pleegzorgorganisatie gehoord. Die zouden contact opnemen voor een eerste huisbezoek.

Hoelang duurde dit bij jullie? (ben beetje ongedudlig, misschien ;))

groetjes, Murphy

6. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    bij ons duurde dat maar een week..

maar weet dat het bij mijn ouders 2 maanden heeft geduurd

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    vraagje: hebben jullie ook een peettante en peetoom aangeduid? gewoon die het kindje extra verwennen zeg maar, niks officieel dus

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Bedankt voor je snelle reactie!

Ok, er kan dus nogal wat verschil in zitten. Dan wachten we maar geduldig verder af! Als je er eenmaal mee bezig bent dan wil je ook zo graag dat het vooruit gaat!!:D

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ONs pleegje draait gewoon mee in de familie gaat bij opa en oma logeren, speelt bij de andere oma. Neefjes en nichtjes enz.
    Ze wordt ook door de familie als kleinkind gezien waar we heeeeel blij mee zijn:) want ze blijft waarschijnlijk langdurig maar is gewoon het 'oudste' kleinkind.

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor! Onze pleegkinderen horen er helemaal bij en zelfs wanneer ze hier voor crisis zijn. Ik merk geen verschil bij neefjes of nichtjes.

Tja en peetouders, lijkt me op zich wel leuk, alleen wel lastig wanneer de kindjes uit beeld raken.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen, lijkt me wel zo beleefd aangezien ik zo jullie topic inbreek vandaag :)

Ik ben Annedore (maar noem me maar gewoon Linda, want zo heet ik ;)). Ik ben bijna 25 jaar (19/12) en ben getrouwd (volgende week 4 jaar) met mijn man die zondag 31 jaar wordt.
    We wonen in Flevoland met onze 2 honden, 3 katten en 2 konijnen en hebben een fijne, behulpzame familie om ons heen.

Al sinds mijn 18e denk ik aan pleegzorg. Ik was toen nog te jong.
    Toen ik eenmaal 21 was, was ik druk aan het studeren (hbo maatschappelijk werk&dienstverlening).
    Mijn man heeft een beste poos moeten nadenken over pleegzorg, maar is nu op een punt dat hij er veel positieve kanten aan ziet. Eerst zag hij vooral de negatieve kanten.
    Hij bekijkt het natuurlijk ook anders dan ik, omdat hij een andere achtegrond heeft. Ik heb tijdens mijn studie en stage genoeg meegemaakt, zeg maar ;)

Pleegzorg is voor ons een manier om iets positiefs bij te dragen aan de samenleving en dan met name aan een groep (kinderen) die onze hulp hard nodig heeft. Extra pleeggezinnen zijn geen overbodige luxe, maar dat weten jullie natuurlijk :):)

Heel graag zouden wij ooit een kindje van onszelf krijgen. Helaas wachten wij daar nu al bijna 4 jaar op. Ik heb PCOS en de hormoonbehandelingen slaan helemaal niet aan als zou moeten.
    Sinds april dit jaar is het gelukt om 2 eisprongen te krijgen.
    Wij doen dit jaar nog een ronde met extra medicatie erbij.
    Is het dan nog niet gelukt dan nemen wij een pauze (weten nog niet hoe lang). We hebben weer wat nieuwe positiviteit nodig. Wellicht kan het opstarten van het pleegtraject daar iets aan bijdragen.
    Wij hopen van wel, want wij zien het in ieder geval als een positieve stap. Niet alleen voor ons, maar vooral voor diegenen die wij zouden kunnen helpen in de toekomst.

Liefs,
    Linda

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hoi Linda,

Toen ik je verhaal las, kwam het me akelig bekend voor!
    Mijn man en ik wonen met onze hond, katten en konijn en we zijn twee en een half jaar getrouwd.

Ik heb ook PCOS en we zijn nu bijna drie jaar aan het proberen om zwanger te raken. Ook bij mij slaan de hormonen niet echt goed aan (twee jaar mmm en 5 kansen gehad). Clomid en fostimon werkten niet of nauwelijks. Sinds drie maanden gebruik ik puregon en ik heb nu twee maanden achter elkaar (!) een eispong gehad. We zijn nu bezig met ronde 3, maar eerst maar eens wachten of er wel een ronde komt!

Ook wij hadden behoefte aan wat positieve energie en zijn sinds kort het pleegzorgtraject ingegaan. Mijn man was ook in eerste instantie minder enthousiast dan mij, maar dat is al aardig bijgetrokken! Hebben de eerste info-avond gehad en zijn al gescreend en wachten nu op het eerste huisbezoek. We willen eerst de iui pogingen afmaken en als we dan niet zwanger zijn, nemen we een heeeeeele lange pauze en hopen dan voor een pleegkindje te mogen gaan zorgen. Of we dan nog verder gaan voor ivf, weten we nog niet.

Leuk om een herkenbaar verhaal te lezen! Succes met behandelingen en het pleegzorgtraject!

Murphy

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Murphy!

Ik zou bijna zeggen 'wat leuk dat ons verhaal zo overeenkomt' , maar het is natuurlijk helemaal niet leuk!
    Weten dat er mensen zijn die in een soortgelijke situatie zitten, dat is dan weer wel fijn. Dat bedoelde ik dan ook te zeggen :)

Pleegzorg is een heel mooie zaak, maar het is natuurlijk geen vervanging voor een kindje van jezelf. Pleegzorg moet je, denk ik, ook niet doen voor jezelf. Het gaat voor 90% om het kind en het gezin waar het vandaan komt en het is natuurlijk heel fijn dat je er zelf ook heel veel uit kunt halen en in kunt stoppen aan liefde, zorg en aandacht.
    Wat ik wil zeggen is dat ik heel goed begrijp dat jullie ook nog bezig zijn met IUI, naast het pleegzorgtraject.
    Het een sluit het ander niet uit he :)

Ik wens jullie veel succes!

Liefs,
    Linda

14. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hey Linda,

Ik ben al een tijdje actief op dit forum, maar heb tot nu toe niemand gevonden met een vergelijkbaar verhaal! De meeste vrouwen die aan de hormonen zijn, hebben ook daadwerkelijk elke maand een eisprong!

Nee, ik denk ook niet dat een pleegkindje een eigen kindje kan vervangen, maar het is wel een mooie, zinvolle invulling van ons leven, met of zonder eigen kinderen.
    Hebben jullie ook adoptie overwogen? Wij wel een tijdje, maar ik vond er te veel nadelen aan kleven.

Ik zou overigens niet ervoor kiezen om beide trajecten (ziekenhuis en pleeg) naast elkaar te doen, ik denk dat ik de hormonen, de behandeling én de zorg voor een kindje niet zou willen combineren. Als we voor pleegzorg gaan, dan stopt voor ons het medische traject sowieso zolang een kindje bij ons blijft. Maar dat is echt een persoonlijke keuze.

Hoop je een beetje te kunnen blijven volgen, zal duimen voor een groeiend eitje deze maand!

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sjah, adoptie. Het is bij ons geen 100% 'nee', maar wij zijn ook een heel eind verwijderd van 'ja'.
    Ik zie veel nadelen en daarbij vraag ik me af of het financieel haalbaar/verstandig is voor ons.

Gelukkig heb ik geen last van de hormonen die ik gebruik en ik gebruik toch flinke hoeveelheden. Heb pas bij 300 eh een eisprong.
    Wat dat betreft zijn de behandelingen voor ons geen obstakel in het leven. Ik heb nu van de Oradexon wel wat last van hoofdpijn en vermoeidheid, maar hier schijnt je lijf aan te wennen.

Maar goed, we zijn nog steeds aftastend in wat we willen. Er valt nog een hoop te overwegen en te bepraten. Ik sluit in ieder geval niet uit dat we beide wegen tegelijk zullen bewandelen. Ik ben gewoon nog lang niet zo ver dat ik wil stoppen met de mmm. Voor mijn gevoel hebben we toch nog te veel kansen en die willen we niet laten schieten he ;)

Het lijkt me leuk om te blijven lezen hoe het jullie vergaat in de mmm en in het pleegzorgavontuur. Laten we elkaar vooral positieve vibes sturen :)

En idd, je hebt gelijk wat betreft lotgenoten in het moeilijk reageren op de hormonen. Die zijn er amper. Wat frustrerend kan dat zijn he?
    Voordat we het pleegzorgtopic helemaal volschrijven: je mag me ook wel pb'en hoor! Al die hormonenverhalen horen hier toch eigenlijk niet echt thuis :)

16. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    welkom! :)

Tuurlijk doe je het om het pleegkind een stabiele thuis te geven, een verbetering ten opzichte van zijn/haar vorige situatie, maar er is niks mis mee dat het daarmee ook jullie kinderwens een beetje opvult hoor ;)

ben er hier bij ons ze pleegzorgdienst altijd eerlijk over geweest en ze waren hier heel bergipvol :)

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @lalalindsay: zijn jullie nu aan het wachten op jullie eerste pleegkindje? Super spannend! Hoe lang heeft het hele traject in totaal geduurd bij jullie?

@annedore: ik ga je even pb'en.

@all: sorry voor het spammen van jullie pleegforum met hormoonverhalen!

18. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ja, inderdaad aan het wachten op het belangrijke telefoontje ;)
    we zijn van april tot en met oktober bezig geweest met de selectieprocedure

19. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hoi ,

Het is ook vaak zo dat de pleegzorg in gesprekken aanraad om eerst de behandeling in het ziekenhuis af te handelen. Of wat exta gesprekken hoe je er in staat. Omdat het emotioneel natuurlijk ook veel met je doet, teleurstelling en in het beste geval toc heen z wangerschap. En ben je zwanger en je hebt net 1 week een pleegje in huis, kan je dan alle juiste aandacht die een pleegje nodig heeft nog wel bieden? Stel je ligt 3 maanden kotsend op de bank ( even uit gaan van een slechte situatie ;) ) Kan je dan een pleegje wel genoeg begeleiden en aandacht geven? Die net uit een crisissituatie komt.

Nou ja dat zijn allemaal dingen waar je dan aan moet denken,

Maar overal is over te praten bi jde pleegzorg .Maar wees wel eerlijk voor je zelf.

Succes ermee:):)

20. maschake

maschake Lid

20 mei 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo jullie allemaal.

Weer even een tijdje geleden maar we hebben thuisgesprek gehad het levensboek enzo.
    Ik was erg nerveus de rede weten jullie mijn hubbie praat nog niet zo goed Nederlands maar ....daar hadden ze het wel over gehad en omdat hij een snel-cursus doet zagen ze al zijn andere kwaliteiten :)
    Dus qua kriteria voldoen we aan hun eisen nu nog 2x bijeenkomst en de afrondings-gesprekken en dan hopelijk een OK en dan mogen en kunnen we al onze liefde geven aan een pleegje die ons ( En jullie) heel hard nodig heeft.
    Verder hoop ik daat met jullie allemaal alles goed is heel veel liefs voor jullie allemaal :)

Deel Deze Pagina