Maschake, wat fijn dat ze verder kijken dan het feit dat je man op dit moment nog niet zo goed NL spreekt. Jullie zijn op de goede weg, zo te lezen! Fijn hoor
hey chickies hoe is het hier? hier nog steeds ongeduldig aan het wachten hihi. Hoe lang hebben jullie moeten wachten tot er daadwerkelijk gebeld werd?
Wachten duurt lang he? Dan gooi ik er wel even een vraagje in om de tijd te verdrijven Wie heeft er ervaring met pleegzorg en zelf blijven werken? Hoe zit dat met opvang en toeslagen? Zal wel genoeg info krijgen, maar ben nu al benieuwd eigenlijk
werken is geen probleem als je maar een vaste, stabiele oppas hebt die bij het pleegkind past. Gooi een kind niet in een kinderdagverblijf meteen. Enz. Verder krijg je gewoon toeslagen enz. Wij werken allebei en dat gaat prima. Ze gaat naar een gastouder.
Kinderdagverblijf is voor ons juist het handigst, aangezien dat mijn eigen werkgever is Het hangt natuurlijk ook heeeel erg van het kind af of dat het naar een kdv kan of beter kleinschalige opvang kan hebben. Het zou overigens maar voor 1 of 2 dagdelen zijn... Heb wel een collegaatje met heeeeeel veel gastouderconnecties, dus denk dat er wel een passende oplossing gevonden kan worden Vroeg me eigenlijk voornamelijk af of het te doen is met de toeslag. Daar wordt volgend jaar natuulijk flink in gehakt
Wij zijn erg aan het twijfelen of we weer beschikbaar willen zijn of niet. Pleegje wordt 4 en gaat naar school... zal flink vervelen worden voor mij en heb dus ruimte genoeg om nog een pleegje op tevangen. Maar we weten niet hoe huidig pleegje hier op reageert. Maaaaar tis wel weer leuk. Ik denk het nieuwe jaar. Hoe is het verder meiden? Al zenuwen bij de pleegjes over sinterklaas? Hier al wel Zo leuk
Wij werken ook en mijn ouders zijn oppas. Hoe lang het duurde voordat ze bellen? Hahaha ze bellen altijd op een heel bizar moment. Vaak helpt wel om af en toe bemiddeling eens heeeeeeeeeeeel vriendelijk te bellen hoe het staat en of er al iets in het vat zit. Alle drie de keren heeft dit bij mij geholpen en belden ze dezelfde middag!!! Zo leren ze je ook een beetje kennen en weten ze wie je bent. Gewoon een tikje brutaal zijn hoor .
Inderdaad! zeker als je nieuw bent: want dan bel je en dan denken ze.. ooooooooh ja die waren er ook nog
echt?! lijkt me zo raar... ik weet dat er op dit moment in onze provincie (in totaal 3 diensten) slechts 5 gezinnen in de pool zitten voor langdurige opvang.. en wij zijn daar één van. dan vergeten ze ons toch niet zomaar?
of je aanbod aanpassen/ vergroten. Een vraag voor een baby of van 0-1 komt natuurlijk minder voor dan een wat ouder kind.
nee dat gaan we zeker niet doen, we wachten nog maar even, zitten nog maar pas in de poule he , hebben nog geduld genoeg
hahaha ja groot gelijk Wij konden niet wachten en nu woont ze al ruim 2 jaar bij ons. het gaat zo snel voor je het weet, weet je niet beter dan dat je een kinderen in huis hebt succes met wachten!
Hallo Meiden.. Hopelijk is alles goed met jullie???? Hier wel wij hebben nog 2 stap cursusen te gaan en dan maar wachten op Goed of niet goed gekeurd.. Vorige week zijn 5 mensen afgevallen was wel heavy!! maar wij zijn er nog en hebben er ooooh zo veel zin in. Wij hadden vrienden hier voor Full-English ontbijt en we hebben zo een lief kadootje gehad gewoon omdat mijn collega's zoveel respect hebben voor wat wij doen was echt helemaal super Ik houd jullie op de hoogte hoop dat het een ieder van jullie heeeeeeeeel goed gaat XXXXX
Heey Lalalindsay. Wij hebben geen idee alleen dat bij een koppel de man er niet voor 100% achter stond maar wel een kans wilde geven het ander koppel is heel onduidelijk maar ze hadden zelf kinderen misschien dat het daar door komt . Een vrouw die het alleen wilde doen is ook afgehaakt de precieze reden weten we niet kunnen alleen maar raden maar!!!! wij zijn er nog ik had er een hard hoofd in maar de pleegzorg zei dat ze weten dat mijn hubbie nog niet 100% Nederlands praat maar hij is een snel cursus hiervoor gestart dat telde en hij had heel veel andere kwaliteiten mocht ik iets mee weten laten ik het weten
HIEPERDEPIEP HOERA! Pleegje wordt vandaag 4 jaar! Voordeel van een pleegje zijn... je krijgt dubbel cadeautjes en je viert 2x je verjaardag!
@tanja, super gefeliciteerd!!!! ben het even kwijt, heeft pleegje nog contact met haar moeder? (ja dus) geniet ervan en maak een mooi feest!!!! @nicoletta: hoe gaat het meid?? @lala: zit je de telefoon al in te stralen? @ll, pleegzorg staat hier nog steeds in ons hartje! alleen door alle drukte (verhuizen, drukke peuter, hoogzwanger) naar de achtergrond. als biobeeb2 een jaar is gaan we er serieus over nadenken!
Nou dat waren alle verjaardags feesten Ze vind het heel spannend op school. Ze moesten een tekening maken van zichzelf en een vriendinnetje. Maar ze had mij getekend met haar. Toen de juf vroeg wat ze gemaakt had huilende ze heel hard IK MIS MAMA ZOOOOO. nou mn hart brak toen i kdat hoorde. Ze kwam bij ons met een hechtingsstoornis enz. En dan doet het me toch wel goed dat ze me mist als ze ergens anders is. Goed tekene dat ze gehecht is. Ben weer benieuwd naar jullie verhalen!
dat zal zeker wat met je gedaan hebben! klinkt als een lief meisje fijn dat ze het zo goed doet bij jullie