Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi ladies!

Ben hier even niet zo veel, ons pleegje is er niet meer en pas vanaf januari gaan we weer op de wachtlijst, dus nu even pleegouder zonder kind... maar wel met een enorme pleegzorgmotivatie nog steeds!

@ Lalalindsay: wij stonden 1 week op de wachtlijst toen we gebeld werden, dit hadden ze vooraf niet bedacht omdat de afdeling plat lag, maar ineens dus een match. Ik hoop voor jou dat het belletje ook snel mag komen, dan gaat ineens alles in de stroomversnelling... echt bijzonder!

@Tanja: gefeliciteerd voor jullie prinsesje! 4 jaar wow! En snap dat je blij was met haar reactie op school, een goed voorbeeld van hechting en daar zoek je toch naar met je pleegkind. Voor jullie dus mogelijk ook een nieuwe plaatsing? Spannend!

@Nicoletta: hoe gaat het met de kleintjes?

@MOunia: tijdje niet gelezen, alles goed?

@Binna: hoe gaan de weekenden nu? En je zwangerschap? Alles nog te combineren?

@Maschake: goed dat jullie nog steeds verder gaan in de cursus! Wanneer verwachten jullie klaar te zijn?

Hier zijn we nog even aan het denken over ons nieuwe aanbod, misschien ook wel een dubbele plaatsing, maar natuurlijk ook in overleg met pleegzorg.

Succes allemaal met wachten, de lieve kids en cursus.

Liefs, Appie

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @appie. Wat leuk dat jullie het aan oe mischien willen veranderen
    Hier gaat jet goed voel me
    Lekker en met pleegje gaat het ook erg goed

3. maschake

maschake Lid

20 mei 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaai Allemaal.

Gisteren STAP 5 gehad zou de laatste zijn maar een van de leidsters was ziek dus volgende week de laatse cursus dan de eindgesprekken en dan...Hopelijk een OK van de pleegzorg en dan kan het wachten beginnen wij zijn benieuwd denk wel dat het lang gaat duren maar dan hebben tijd om de kinderkamer lekker klar te maken :)
    Hebben er zin in.
    Hopelijk gaat bij jullie alles goed allemaal rustig aan en geniet van jullie pleegjes en van elkaar
    Groetjes

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

@maschake wat goed zeg! gaat wel snel he de STAP.
    Leuk hoor. En dan lekker allemaal spullen in slaan voor elke leeftijd van ons aanbod had ik wel wat in huis van kleertjes, voeding enz. Je weet het nooit met crisis.

Nou pleegje vindt het inmiddels dramatisch op school. " Die kindjes houden ook nooit hun mond dicht!" huilt veel enz. zielig. Ik hoop dat ze het snel leuker gaat vinden.

5. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    maschake, gaat wel snel bij jullie he? bij ons duurde het een half jaar... gesprekken, huisbezoek en cursusavonden...
    maar hoe sneller, hoe beter natuurlijk ;)

6. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    JA!
    Net belde pleegzorg, ze komen volgende week woensdag op huisbezoek! Ben zo blij!
    En in januari kunnen we al deelnemen aan de stap-cursus!

Dat gaat lekker snel allemaal!

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    over snel gesproken...

haha wij mogen maandag een meisje ophalen uit het ziekenhuis!!!!
    ze is nog maar 2 weken oud! :D

geweldig toch!

gisteren telefoon gekregen dat ze zo snel mogelijk uit het ziekenhuis gehaald moest worden.
    heb morgen dus mijn laatste werkdag, want ga mijn werk 3 maanden onderbreken en lekker moederen :D :D :D

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    O wat spannend voor jullie! Dus nu gaat het bij jullie echt beginnen!:D:D:D
    Doen jullie crisis of langdurig?

9. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wow Lindsay!!
    Wat enorm gaaf en spannend!
    2 weken... das echt nog een kleintje!
    Heel fijn dat je 3 maanden thuis blijft.
    Zit je erg te stuiteren? Moet je nog veel laatste dingen nu?

Succes!!

10. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ik zit ontzettend te stuiteren ja! :D maar wel heeel leuk!!
    word langs alle kanten overspoeld met babyspullen, dus komt allemaal goed!

we doen 4 dagen crisisopvang en donderdag wordt er langdurig van gemaakt (papieren waren nog niet in orde voor langdurig, maar ze moest dringend uit het ziekenhuis gehaald en dus zijn we akkoord gegaan met 4 dagen crisis ;) )

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wow, super Lindsey!
    Wel sneu he, zo'n kleintje bij de bio-mama weg zo snel.
    Daar moet ik dan toch altijd aan denken...
    Gelukkig krijgt ze bij jullie de liefde die ze verdient.

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

zo lalalindsey! dat gaat snel! Leuk zoon kleintje. wel sneu zo weg bij moeder :( maar als het echt voor langdurig is dan is het wel beter qua hechting enz. Normaal hebben mensen 9 maanden de tijd om voor te bereiden:) nu een paar dagen en dan ben je ( pleeg) moeder:D

Hier is het uit de ouderlijke macht zetten van moeder niet door gegaan. Raad van kinderbescherming zag het allemaal heel anders dan de gezinsvoogd, pleegzorg begeleider en wij.
    Ze schreef een verslag naar aanleiding van ons gesprek maar dit was totaal iets anders dan dat wij vertelt hebben. Dit nog wel gemeld bij haar maar erg veel veranderd heeft ze het niet.

Wel vervelend. niet zo zeer voor ons maar voor pleegje zelf. zou haar meer rust geven.

Ons pleegje zegt vaak tegen me "mam ik blijf voor altijd bij jou wonen he?" en "ik wil nooooooit meer ergens anders wonen ik wil altijd bij jou blijven!"
    Ze snap er nog niet veel van maar weet wel dat ze niet hier geboren is enz.
    Ik vindt het dan lastig om te zeggen van "ja schat je mag altijd bij ons blijven" want dat kan je nooit met zekerheid zeggen. Maar aan de andere kant als ik ht niet zeg dan kan het voor haar ook een afwijzing zijn.
    Pleegzorg zegt dat ik het gewoon kan beamen. Maar vindt het lastig. hoe gaat jullie hier mee om?

@ Appie: Gefeliciteerd:D:D:D 5 weken zwanger:D Super zeg!

13. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    lindsey gefeliciteerd. wat een spannende tijd ga je tegemoet,

nou wij hebben 7 december de informatieavond.
    heel spannend. maar wel heel veel zin in.

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn man kreeg een beetje kriebels toen ik vertelde dat het bij jullie zo snel was gegaan :D

Maar wij hebben morgen eerst de informatie avond.
    Dat is pas het begin :)

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hoi meiden,

mag ik me bij jullie aansluiten?

Wij zitten op het moment midden in de stap training (moet zeggen dat ik wel vind dat ze verschrikkelijk veel vragen over bv je arbeidsverleden ed). vanavond bijeenkomst nr 5 en volgende week de huisbezoeken. dan nog 2 bijeenkomsten!
    Wij willen in eerste instantie een weekend vakantie pleegkind!
    Zijn er hier ook stellen die dit doen?

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lalalyssy. Jeetje meis waf heftig en voor jullie fijn tegelijk
    e is er nu dan een dagje. Hoe gaat het spannende tijd hoor

Hier gaat het qua Pleegzorg ruk
    Moeder staan er niet acuter en nu is ze
    Voor de tweede keer niet gekomen gaan nu kijken boe nu veder dit is voor ons dochtertje ook erg gek en zekker omdat ze straks als ze blijft komen op een kamer moeten

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    WAARSCHUWING: lang verhaal :);)

Nou, wij gaan ons niet aanmelden voor pleegzorg.
    Niet omdat we niet willen, nee, omdat we niet mogen.
    Er werd heel duidelijk gemaakt dat je niet zwanger mag zijn of zwanger proberen te worden. Over mmm werd niet eens gesproken, gewoon een zwangerschapswens op zich is 'nee'.

Ik voel me echt dubbel gestraft :(

Ik wil al zo lang als ik me kan herinneren kindjes. Pleeg en eigen.
    Toen ik 18 was ging ik serieus over beiden nadenken. Mijn man was toen nog niet klaar voor kindjes. Over pleegzorg heb ik het met hem toen nog niet gehad. Hij moest eerst klaar zijn voor eigen kindjes, vond ik. Dan kwam pleegzorg later wel...

Op mijn 20ste begonnen we met proberen zwanger te worden.
    Als ik gewoon vruchtbaar was geweest, dan had ik dus nu al 2 of 3 kindjes gehad.
    Dat had dus betekend dat ik nu ook pleegouder zou kunnen worden.

Maar nee, ik ben verminderd vruchtbaar. Dus ik moet al heel lang wachten op een zwangerschap, als die al komt. En dan moet ik ook nog eens nog langer wachten tot ik een pleegkind kan helpen.
    Daarom dus dubbel verdrietig :(

En ik snap het niet.
    Je mag pleegouder worden vanaf je 21ste. Stel ik had nu geen zwangerschapswens gehad. Dan was ik pleegouder geworden. Kreeg ik volgend jaar een pleegkind in huis en een jaar later besluiten we om ook een eigen kind te willen en word ik alsnog zwanger.
    Dan halen ze dat kind toch ook niet meer weg?
    Je hebt toch nooit de garantie dat een vrouw niet zwanger wordt nadat er een pleegkind is geplaatst?
    En daarbij, waarom is het bij sommige pleegzorginstellingen geen enkel probleem? En bij de ander dus wel :(

Als ze nou vertelden dat ze moeite hebben met medische behandelingen om zwanger te worden, dan had ik het beter begrepen.
    Maar het gaat dus om het zwanger willen worden op zich.

Ik vind het voor iedereen heel jammer dat het voor dit moment in de ijskast moet. Wij hadden namelijk ook best een ouder kind 5/6/7 jaar willen opvangen. Daar hebben ze veel te weinig pleeggezinnen voor.

Nou, een heel verhaal is het geworden. Vooral voor mezelf om het nu even kwijt te kunnen :):)

Gelukkig sneeuwt het weer, daar word ik dan wel weer een beetje blij van :p

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @annedore,

wij hebben ook nog steeds de wens en bij ons is het wel zo voor langdurig word je dan op dit moment afgewezen! Dan kan je alsnog de stap cursus volgen en mag je op bv een jaar later je alsnog actief laten zetten!
    Het is idd nooit een garantie dat je niet zwanger kunt worden alleen als je in de mmm zit dan is de redenatie dat dat al zwaar genoeg is en een pleegkind is ook heel zwaar. dat zou danniet goed kunnen zijn of dit bij jullie zo isvoor jullie.... weet ik natuurlijk niet maar heb dit gisteravond nog eens specifiek nagevraagd.
    OVerigens wij zijn nog steeds met de ivf bezig (hoewel ik eerst een hoop af moet vallen) en misschien krijgen wij wel meteen de goedkeuring maar wij willen dan ook weekend en vakantie pleegzorg! dit is ook anders dan full time pleegzorg!

Dikke knuffel voor jullie!

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    @annedore:
    Misschien denken ze zo; een pleegkind heeft vaak wel een rugzakje en stel dat jij zwanger wordt of een eigen kindje krijgt dan heb je misschien minder tijd of interesse in de extra zorg voor het pleegkind. (dat denk ik niet,maar misschien jeugdzorg)

Maar ik vind het heel erg rot voor je,hoe nu verder? wanneer zou jullie toch pleegouders mogen worden?

20. maschake

maschake Lid

20 mei 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello Lady's..

Tjee weer veel gebeurt met jullie ik wens jullie allemaal het aller aller beste.
    Wij hebben de STAP klaar nu (bibber bibber) volgende week Vrijdag HET eindgesprek..
    Balans even opmaken tussen ONS en Pleegzorg..
    Wij hebben er zin in weten dat het wel lang kan gaan duren maar dan zijn de vooruitzichten goed!!
    Heel veel liefs en alleen maar goeds voor jullie allemaal tot snel wilde jullie even up-to-daten ;)

Deel Deze Pagina