Ik geef liever geen antwoord voor welke regio we beschikbaar zijn maar dat weet je denk ik wel Tanja . Maar eigenlijk zou ik zeggen breng zo'n ukkie maar hier, dan kunnen we best kijken of er een regelmatige bezoekregeling is. Wanneer die er niet is, maakt de locatie eigenlijk niet uit waar een kindje zou opgroeien. Wanneer er een regelmatige bezoekregeling per maand is, wil ik best een eindje tuffen. Natuurlijk heb je dan pleegzorgwerkers of voogden maar veel kun je ook aan de telefoon af, gebeurt nu ook!!! Kun je niet onze naam doorgeven of een hint geven aan de dames/heren van matching . Heb jij nu ook een kindje uit Belgie Puck??
Hmm, Nederlands Limburg is wel lekker dichtbij.... Beetje depri weekend hier. Aanstaaande dinsdag telefonisch consult met gyn. Ze wil toch nog een laatste behandelplan met ons bespreken. Tja, dan ga je toch weer twijfelen (ik vooral, mijn man heeft het gehad met behandelen en wil helemaal voor pleegzorg gaan). Weet niet, misschien nog een of twee iui's voordat we dan definitief voor pleegzorg gaan. Vooral omdat ik bang ben dat ik anders over tien jaar denk: "Had ik toen toch nog maar..." Gevoel zegt: ga voor pleegzorg, verstand zegt: nog een of twee pogingen in ziekenhuis, pleegzorg kan dan alsnog..... Moeilijk, moeilijk, moeilijk.....
Hi Murphy, als ik jou was zou ik dan twee trajecten tegelijk laten lopen. Geef je op voor pleegzorg, volg de cursus en wacht af. Een kindje is echt niet (en ik denk zeker in jouw regio) zomaar bij je gebracht. In de tussentijd ga je je behandelplan bespreken en misschien zelfs een iui doen. Dat soort behandelingen hoeven niet zo'n impact te hebben als een ivf en het bijt elkaar niet. Alleen moet je zorgen dat je niet té eerlijk bent anders vis je op beide fronten naast het net . Mocht je even prive willen kletsen hierover en deze situatie, pb me dan even .
Welja dat hebben we er zeker voor over!! Ik ben ook zooooo ongeduldig @ Murphy: Ik zou toch ook wel de trajecten samen doen en zoals nicoletta al zegt... niet te eerlijk zijn. Klinkt gek en bij de pleegzorg roepen ze niets anders dan volledige eerlijkheid... Maar als je dat doet dan beslissen ze zowat je hele leven Al is het goed bedoelt... Vandaag was ik even bij mn opa en oma ( beide 89 jaar oud) Ze worden over 2 maanden 'officieel' overgroot opa en oma omdat mijn zusje zwanger is. Dus roept mijn opa "oh schat ik ben zo blij dat we overgroot opa en oma worden!!" waarop ik dan denkt... "opa..kijk hier naar dit pleegje die woont al 2,5 jaar bij ons" Dat zijn dan weer de dingen waar ik tegen aan loop maar ja zo zal dat altijd blijven denk ik En zeker als pleegje wat ouder wordt en het snapt.. zal dat ook best moeilijk voor haar zijn, zulke opmerkingen. Wel erg leuk trouwens dat dit topic nu zo actief is!
Ja meid, dat soort momenten moet je echt even slikken he? Mijn schoonouders zeggen ook dergelijke dingen..... Mijn schoonzusje is nu zwanger en dus worden ze nu eindelijk opa en oma ..... Toen ik nog zwanger was, werd ons een babykamer beloofd. Die belofte ging in rook op toen we pleegzorg gingen doen. Zulke dingen vreten aan me soms, de ene keer wel meer dan de andere keer maar vaak doen ze wel zeer. Ik ben ook net als jij heel bang hoe de kindjes in de toekomst op dergelijke verschillen zullen gaan reageren. Ook ik vind het super dat we weer wat meer leven en ga er nu ook echt even 's avonds voor zitten . Lekker forumslonzen!!
Ja, ik hou er ook van, lekker forumkletsen! @tanja: ik ga broeden op een goed plan.... We zullen zien! Stom, zo'n reacties zeg! In onze omgeving is iedereen nu heel enthousiast, maar ja, als er een pleegkindje bij ons woont is het maar de vraag hoe het in praktijk gaat... Mijn neefje van 5 vroeg of hij dan een pleegneefje werd...en of hij dan de beste vriend mocht zijn van ons pleegkindje. Hmm, moet hem toch maar eens voorzichtig vertellen dat zijn "pleegneefje/nichtje" misschien wel heel klein is...
'fijn' om te lezen dat dat soort dingen ook bij jullie speelt. Ook dat van dat kinderkamertje nicoletta... dat zijn ook pijnlijke situaties en erg herkenbaar. Pleegmeisje hier is inmiddels erg ongeduldig... "mam het schiet niet op met dat kind he? " en "mam kun je niet even die moeder bellen? dat het kindje nu bij ons moet komen?" Ook wel weer heerlijk om zo te horen hoe ze daar mee bezig is. Alles wat ze niet meer past wordt in het nieuwe kamertje gelegd. knuffels en speelgoed wordt in het bedje gemikt... alles voor het nieuwe kindje.. Zal dr nog tegen vallen straks.. de aandacht delen haha
Allemensen de kleine man moet met spoed een kleine ingreep ondergaan. Wat een papierwinkel brengt dat met zich mee zeg.... Omdat het gezag nog bij de ouders ligt, moeten zij overal voor tekenen. Op zich logisch maar dan heb je als pleegouder een hoop gedoe erbij zeg. pffffff
JOOOEEEEHHHOOEEE over enkele uren brengen ze een kindje! Vanavond ben ik meteen alleen thuis.. want mn man moet werken... dus ik heb jullie steun vanavond hard nodig Nou ik ga nu even rond racen naar de wibra enzo om even het 1 en ander in te slaan! @ nicoletta, wat een gedoe! Dat is lastig zeg met de ouders enzo. succes! en zielig dat ie een ingreep moet ondergaan sterkte!
whaaa tanja spannend! haha geweldig! Nicoletta, dat kan je op dat moment wel missen he, die paperassen
@tanja: yeah, spannend!!! Succes vanavond, meteen in je uppie! @nicoletta: Ingreep, niks ernstigs, hoop ik? Succes met de bijbehorende papierwinkel!
Gaaaaaaaf Tanja!!!!! Succes meid en ik hoop dat je de avond/nacht een beetje fatsoenlijk doorkomt. Hopelijk is het kindje snel een beetje 'thuis' bij je.