Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Zo ze slapen allebei. Wel echt te raar om opeens 2 kindjes te hebben ipv 1.
    Ze moest even 10 minuten huilen en toen sliep ze ( wel omgekeerd in dr bedje :) )
    Ben benieuwd hoe de nacht gaat...
    Zo snel gaat het:) 12 uur geleden wist ik nog van niets.. :)

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Gek is dat he?! Ik weet er alles van! Lukte het je wel fatsoenlijk om ze alleen in bedje te krijgen? Hopelijk kan de kleine meid lekker slapen en is ze niet al te overstuur als ze wakker wordt.

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ja hoor de oudste zat lekker in bad en de nieuwe kleinste ( haha) had ik in bed gelegd. even huilen maar ging ssteeds even kijken. Na 10 minuten ongeeer was het stil.
    Hoe oud zijn jou pleegjes eigenlijk nicoletta?

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb er twee in de leeftijd van 0-1,5 en er zit 8 maanden verschil in. Mocht je het precies willen weten wil ik het wel pb'en maar niet hier zo op het forum.

Goed van je!! Ik weet wat voor heisa het is. Hier heb ik altijd gedoe wanneer ik ze alleen eten moet geven, naar bed moet brengen etc. Ze zijn niet even oud genoeg en te klein om even alleen te blijven plus dat de jongste dat écht niet accepteert en compleet in paniek raakt en we nog verder van huis raken.

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Is ze eigenlijk een mooi meisje??????????????? *bloos*

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

@ nicoletta je hebt pb ;)

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Jij terug, msn is echt dood :x.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @tanja, gefeliciteerd met jullie nieuwe pleegje.
    is het langdurig? (omdat de plaatsing zo snel ging)
    En welke leeftijd? (als je dat kunt zeggen)
    succes vannacht *grijns*

9. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @tanja: wat lijkt me dat heftig: je weet de dag ervoor van niks en de volgende dag ligt er een klein mensje in je huis te slapen! Heb je dan (als je al slaapt) niet zo'n gevoel van: "huh? Had ik dat nu gedroomd?" als je weer wakker wordt?

Terwijl wij vanavond weer een avondje zaten te denken en kletsen over contacten met ouders/gedrag van ouders/samenwerking gingen mijn gedachten toch steeds even naar jullie allemaal hier op dit forum en jullie ervaringen/verhalen over jullie pleegkindjes. Die verhalen maken het voor ons echt makkelijker om onze grenzen en mogelijkheden te bepalen,
    dus: bedankt voor jullie hulp bij ons pleegzorgmavontuur!

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hey meiden,

De nacht ging redelijk.
    van 19 uur tot 23:30 geslapen. Toen een fles melk en weer slapen tot 4 uur ongeveer. Toen steeds huilen dus maar beneden nog wat melk en toen viel ze op mij in slaap op de bank. Dus zo naar 3 uurtjes blijven zitten.
    Maar heb zelf amper geslapen want ik lag de hele tijd te waken.. haha.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

ben lange tijd niet hier geweest moet ook wel even wat pagina's terug lezen. hier gaat het qua pleegzorg ruk.
    het meisje is een paar keer bij ons geweest en toen ging het al fout qau haar moeder. nu heeft moeder al veel keer geroepen ik stop hier mee. maar nu bracht ze haar gewoon niet.

ze is nu ook niet meer geweest. en het wiekendpleegzorg is dus nu ook gestopt. pleegzorg is nog wel met hun bezig want ze willen niet dat ze "verdwijnt" omdat er nog wel zorgen zijn. haar oudste zus daar van zou de begeleinding ook stoppen maar dat hebben ze kunnen verlengen. tis erg jamer dat we het meisje niet meer hebben kunnen bieden. en ik hoop heel erg dat het goed gaat komen. maar dat zal af wachten zijn.

we staan nu in de bak met even gestopt omdat ik heb gezegd ik wil pas na de bevaling weer op nieuw beginen. vindt dat het eerlijkst tegen over me dochter. die heeft dit toch ook allemaal maar moeten incaseren. en er komt straks genoeg op haar pad met een zusje er bij. dus na de grote vakantie zijn we weer beschikbaar.

we hadden tussen door wel de vraag gehad of we niet voor langdurig en zo willen gaan. en zou het graag willen maar we kunnen dat finaceel niet hebben en hebben geen ruimte :( wat ik wel heel jamer vindt. dus laat mijn de staatsloterij maar winnen ik weet wel wat ik er mee doe :D

@tanja wat spannend meis. hoe gaat het met het kindje nu

@nicoletta bij jullie ook spannend dat het kindje door geplaats gaat worden.

@murpy ik vindt het zo mooi om te lezen hoe jij er mee bezig bent. je duikt er echt helemaal in echt super.

12. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    financieel kom je er met de vergoeding toch wel, niet?

maar snap dat je eerst even wil bevallen hoor ;) begint al op te korten :)

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lalalinsy niet qua het werken en zo. ik werk nog 2 dagen en daar kunnen we echt niet zonder. en voor kdv en alles krijg je niet genoeg en dan is het voor ons te weinig om voor 3 kindern te kunnen zorgen

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hey!

Nou hier even een up date. Pleegje 2 doet het goed! vannacht doorgeslapen van 22:00 tot 06:45 uur dus dat is wel lekker.

Maar het is wel pittig opeens 2 kinderen:) vooral gezien pleegje 2 alles overal vanaf trekt en alles in dr mond stopt natuurlijk:) en ik was best wel gewend aan het luxe leventje met pleegje 1 die gewoon ontzetten braaf is :D

Het is echt nog even zoeken naar een dag structuur....want het huis is een bende nu hahaha want de momenten dat pleegje 2 even slaapt speel ik met pleegje 1 of lig ik even op de bank om uit te puffen haha.
    Nou ja gaat wel weer lukken :)

Hoe is het bij jullie??

15. annabelletje

annabelletje Nieuw lid

19 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1075 annabelletje, 19 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2011
    bericht verwijderd ivm ongewenste reclame

16. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hier een up date over ons, en vooral over het opeens een kleintje in huis hebben :D

Pleegje 1 zit in bad terwijl ik pleegje 2 afdroog en aankleed. Pleegje 1 roept. MAAAAAAMM IK MOET POEPEN!! dus ik met mn handen vol..."ga maar even op de po". Zo gezegd zo gedaan.
    Pleegje 2 is aangekleed, mooie nieuwe kleren aan ect.
    Pleegje 1 uit bad, even helpen met afdrogen, en ongemerkt kruipt pleegje 2 richting de po.
    En ja hoor... de drol wordt gegrepen en fijngeknepen, en voor dat ze het BIIIIJJJNNNNAAA in dr mond gestopt wordt het lekker over haar mooie nieuwe kleren geveegd.. Wilde dit even met jullie delen haha:D:D

17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hihi zo houden ze je lekker bezig met zijn tweeën ;)

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Tanja. Haha. Ja altijd leuk zo als je bijna klaar bent

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :D:D:D hoe herkenbaar!!!

Omdat de kleine schooier een behoorlijke verlatingsangst heeft moet ik noodgedwongen vaak beneden op de bank verschonen. Dat geeft altijd de nodige spannende momenten.

De kleine meid kreeg een schone luier op de bank en die kleine schooier trok de luier van de bank in een seconde tijd en viel deze dus omgekeerd op de grond. Fijnnnnnn Hij lachen, ik iets minder :D.

Andere variant op dit verhaal is dat hij ook welleens met platte hand vol heeft geslagen in een luier met "pindasaus" en de spetters me om de oren vlogen ;).

20. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hihi :D

hier vandaag eerste bezoek gedaan, pleegje naar een 'opvoedingswinkel' gebracht, half uur later opgehaald, geen problemen ;)

Deel Deze Pagina