Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    He, jakkie, wat een poeppraat hier zeg.....:$ :D:D

@tanja: wat goed dat het zo goed gaat! (zolang er nog niet echt poep is gehapt, noem ik het nog maar goed!) Blijft pleegje twee ook langdurig bij jullie?

@nicoletta: hoe gaat het de overplaatsing van pleegje? Al een beetje aan 't idee aan het wennen?

@lindsay: opvoedingswinkel? Wat is dat? :(
    Fijn dat het zo goed is gegaan. Dus de ouders zijn komen opdagen? Wat goed!

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    centrum waar ze info geven over opvoeden van kinderen, ook verkopen ze er boeken e.d. en hier kunnen ze dus ook begeleide bezoeken doen voor pleegzorg, voor gescheiden ouders die hun kind begeleid moeten bezoeken,...

3. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    En voor de rest idd alles heel goed gegaan (volgens de begeleidster)
    heb ons fototoestel meegegeven zodat ze een foto van hun gezinnetje konden maken. Die zal ik dan afdrukken, eentje voor pleegje en eentje voor haar ouders.

als alles zo blijft kan ik daar gerust mee leven ;) ze zijn erg lief voor hun kindje

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hey meiden,

Nou hier weer een onrustige nacht achter de rug. Ze mekkert snachts regelmatig. vannacht 7 keer wakker. Af en toe krijgt ze een flesje melk maar het lijkt steeds meer te worden. Nou ja wil dr ook niet laten huilen want oudste pleegje is flink verkouden en kan dr slaap goed gebruiken.
    Maar even zien volgende week.. Alle tips zijn welkom!!:)

En grappig al die poep praat:D:D
    Toen ik vroeger klein was toen heb ik een flink aantal slokken van de urine van mn zusje gedronken uit de po.... hihihihi

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @lindsay: o dat is een opvoedingswinkel. Ken het wel, maar wist niet dat het zo heette.
    Goed dat alles zo goed was gegaan bij het bezoekje. Leuk idee, van die foto.

@tanja: van poep naar plaspraat. Wordt er niet veel beter op....hihihi
    Heb je wel enige achtergrondinformatie van het nieuwe pleegje?
    Sliep ze altijd al zo slecht of ligt het aan de omstandigheden nu? Moeilijk hoor!

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Tanja, een tip; wees niet te lief!!! Door die melk geven gaat ze er dus aan wennen en gaat ze alleen maar meer aandacht 's nachts maken. Het wordt zo te gezellig 's nachts.

Pilletjes kindival van vsm hebben hier goed geholpen. Maar vooral de bewustwording dat je een kind niet moet helpen in slaap te vallen (op wat voor manier dan ook) omdat het 's nachts nog geregeld gebeurt dat ze eenvoudigweg wakker worden en je dan iedere keer kunt gaan.
    Zeven keer per nacht is hier een gemiddelde nacht ;).

Wat bij ons ook heel goed heeft geholpen is de drie minuten regel. Kindje drie minuten laten halen, even kijken en een aai over de bol en "Tanja komt zo weer bij je kijken, ga maar lekker slapen". Meer niet. Dan weer weg uit de kamer, drie minuten laten huilen net zo lang tot ze klaar zijn. Bij voorkeur dan nog een laatste keer als ze stil is omdat ze in haar onderbewuste wel registreerd dat er bent geweest. Ook is het belangrijk om degene die begint met deze serie van drie minuten het alleen doet omdat wanneer je het afwisselt met je man het ook een spelletje kan worden wie er nu weer komt.

Wanneer je man een andere serie doet, moet hij min of meer hetzelfde zeggen (wel zijn eigen naam mag :D ).

Spreek af, niet optillen alleen aai over dr bol, meer niet of hoe je het ook afspreekt.

Trek de kleine meid een zo zwaar mogelijke slaapzak aan dat kalmeert het beste. Leg haar dan ook onder een relatief zwaar dekentje. En zorg dat haar kamer goed koel is zodat ze er niet onder vandaan kruipt.

En is het daadwerkelijk zo dat het andere meisje ook wakker wordt of ben je er alleen maar bang voor? Toen wij aan het eind van ons latijn waren, gingen we pas naar de 3 minuten regel en bleek dat het meiske hier helemaal niet of nauwelijks wakker werd en was die angst ongegrond. Daarnaast moet je je ook realiseren dat de oudste moet wennen aan huilpartijen van de jongste anders kun je niks...

Hou je taai meis!!

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    En een ander vraagje; ben je de afgelopen dagen steeds meer te weten gekomen over haar en haar verleden en ben je soms medelijden aan het ontwikkelen omdat je ziet wat haar verleden met haar heeft gedaan?????

Dit was een eye opener voor mij. Ik vond hem te snel te zielig.

Of misschien komt er nu stress een beetje uit??

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ha!

bedankt voor je tips ik ga het vannacht maar eens proberen. De ander wordt er wel wakker van op een gegeven moment.
    Ik wil ook wel graag haar lekker laten huilen maar heb ook een hoog zieliggehalte in me hahaha.

Nou vannacht een andere slaapzak aan! en dan maar zien, in iedergeval even een stoer zijn! En echt Nicolleta respect voor jou( jullie)
    Werk je er ook nog naast?

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

oh en we weten nog steeds heel erg weinig! Niet genoeg in iedergeval!

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :D respect is niet nodig hoor! Ik vind het zo gaaf dat ik hem straks een heel stuk verder op weg naar een nieuw gezin kan afleveren! Daar heb ik het echt voor gedaan.
    Afgelopen maandag hebben we ook nog 'even' buisjes bij hem laten plaatsen. Stond ik daar met moeders (zijn moeder dus, hahaha) in de operatiezaal met zo'n mutsje op en jas aan. Dan is ie eindelijk echt klaar voor vertrek. Net de kleine man op papier beschreven voor het nieuwe gezin en ik was eindelijk na vijf kantjes klaar :).

Ja ik werk ook, niet zoveel hoor. Twee dagen in de week. Maar dat is ook wel lekker.

Hey Tanja, stoppen met zielig vinden. Ik had allerlei (ook echt goede) redenen waarom deze man WEL zielig was, maar het heeft ons alleen maar meer toestanden gebracht dan dat het wat opleverde. Echt ik kon mensen wel 'schieten' als ze zeiden dat ik harder tegen hem moest zijn. ;) Maar ze eigenlijk wel gelijk :).

Heb je wel al contact gehad met pleegzorg en worden er al bezoeken gepland?

11. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Pleegzorg werker is op vakantie. Dus die komt maandag. Dan maar eens verder horen hoe en wat.

12. maschake

maschake Lid

20 mei 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Lieve Mensen..

Ik ben er niet veel erg druk met werk ( Werk in de zorg zegt genoeg) :)
    Wij krijgen vanaf 1 April ( No joke) onze pleegzoon hier wonen wij doen langdurig maar we hebben natuurlijk geen idee oeland hij komt wonen het is een vrijwillige plaatsing ..
    Ik laat jullie weer eens wat weten gaat erg snel maar is ooo zo leuk veel liefs en alleen maar goeds voor jullie
    XXXX

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

@ maschake: Spannend!! Dat duurt ook nog wel even voor het zo ver is!
    Nou ja heb je wel alle tijd om alles in orde te maken.

Hier zijn we druk bezig met de pleegjes.
    2e pleegje zou in eerste instantie langdurig blijven ( denk 1 jaar) maar wij gaan toch aangeven dat het kort durend is. Pleegje 1 heeft er best wat moeite mee en kan niet echt beseffen van over een jaar gaat ze weer weg. En als we het aangeven als in een paar weken dan kan ze dit beter snappen merk ik, (bijvoorbeeld in de lente) denk dat ze nog te jong is voor het langdurige ( en dan het langdurig als in 1 jaar) want mocht ze blijven tot ze 18 is dan is dat nauurlijk ook veel beter voor haar te beseffen.

Wij gaan dus even over op crisis. Wel jammer voor het kleinste pleegje maar pleegzorg gaf aan dat er veel gezinnen voor langdurig zijn voor kleintjes, dus ze komt vast goed terecht, ook qua bezoeken komt dit beter uit en zijn er bij een ander gezin veel meer mogelijkheden.

Slapen gaat gelukkig redelijk nu!

tot zo ver!

14. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    spannend maschake :)

klinkt logisch tanja, tja dat zijn natuurlijk ook dingen waar je bij stil moet staan... en idd pleegje komt vast goed terecht ;)

15. AnamCara

AnamCara Lid

19 feb 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begin maart het laatste bezoek van de raad hier thuis en dan meteen door voor de STAP avonden (is hier iets anders opgezet geloof ik). We opteren nu voor weekend pleegzorg :). Benieuwd.

16. lente67

lente67 Niet meer actief

Sorry dat ik even inbreek. Vorige week is mijn laatste behandeling niet gelukt en sta nu dus met lege handen. Door persoonlijke omstandigheden en natuurlijk in combinatie met de behandelingen ben ik sinds 1 dec. niet aan het werk. Al een hele poos, zelfs voor het traject mmm en ivf, heb ik altijd gedacht een pleegmoeder te willen worden. Maar vraag me af is daar een leeftijdsgrens aan gebonden en doen ze moeilijk als de partner in vol continue diensten werkt. Ben namelijk zelf bijna 44 en na een adempauze zou ik zeg maar over 2 jaar eventueel aan pleegkind(eren) willen denken. Hebben jullie antwoorden op mijn vragen?

Groetjes,
    Lente

17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hier (in België) doen ze niet moeilijk ivm drukke baan ofzo.
    Er is wel een leeftijdsgrens, nl dat er max 45 jaar mag zitten tussen pleegouder en pleegkind, maar weet niet of die regel ook in Nederland van toepassing is, maar als dat het geval is en je wil een babytje, zou ik niet te lang wachten (moet er wel klaar voor zijn natuurlijk)

knuffel trouwens... heftig hoor, dat je laatste behandeling niet gelukt is :(

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

lady's!!

wat is het stil hier!

Dan maar even een update hier, nou ja update... Pleegjes zijn hysterisch blij en vrolijk...echt te grappig lachen en keten.... t hangt in de lucht ofzo... of in mijn lekker eten:D:D

hoe is het bij jullie??

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
  20. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wat een verdrietig verhaal zeg :( Zo heftig. Maar respect voor de ouders...

Deel Deze Pagina