Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @nicoletta wat goed je bent gebeld! laat het ons weten als je meer nieuws krijgt :D

@Lola zoals je al las kan je idd ook als alleenstaande pleegouder worden! :)

@mijody blijf lekker meekletsen meid, en ook ik begrijp dat je het even op pauze hebt gezet.

hier weer een druk weekend achter de rug,maar wel heel gezellig!

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoletta wat voor map bedoel je dan?

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Een schrijfmap, zoiets als een babyboek maar dan veel uitgebreider. Echt een map waarin je de eerste stapjes, tandjes, lach etc in noemt maar ook wanneer welke operatie/medicatie, consultatiebureau en contacten met bio ouders/voogd etc. Dus echt een levensboek die je bij wijze van spreken zo aan de ouders of nieuwe pleegouders zou kunnen meegeven zodat ze helemaal bekend zijn. Of aan het Pleegje op moment van volwassenheid zodat het echt een verleden heeft wat niet alleen op herinneringen is gebaseerd. Op deze manier wil ik vanaf het eerste moment werken aan positiviteit. Mijn motto is sinds enige jaren om van onmogelijkheden mogelijkheden te maken.

Wel ben ik er heel sterk over na aan het denken hoe ik dit ga inrichten en hoe de insteek zal zijn. Ik wil iets hebben waar iemand (pleegje in de toekomst, bio ouders, jeugdzorg in het algemeen en ikzelf) iets echt aan heeft maar iets wat niet negatief zal zijn. Omdat het best complexe situaties zullen zijn zoek ik naar een modus die niet negatief van aard zal zijn maar wel informatief en eerlijk.
    Het liefst heb ik het op papier, maar wel dat het mogelijk is om bepaalde dingen indien nodig te kunnen censureren.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal!!!

Nicoletta: SUPER dat pleegzorg gebeld heeft. Wanneer is de afspraak? Het is echt zo ontzettend leuk om te lezen hoe je er mee omgaat. De voorbereiden, en dan juist de "kleine"dingen zoals een plakboek en een kaartje. En balen nog van die dame waar je geweest bent. Nu via het ziekenhuis toch?

Mijodi: jammer, maar zeer begrijpelijk dat alles voor jullie even op een laag pitje staat. Ik zie om me heen wat de crisis met zich meebrengt, en ook bij ons is het even heel spannend. (manlief heeft een contract tot 30 juni, en ze willen hem door de crisis geen onbepaalde tijd geven waardoor hij nu hard op zoek is want zijn 3e contract loopt dus af) Balen.. Heel veel succes iig!

Tanja, ook super om jouw ervaringen te lezen. Soms vind ik het nog wat moeilijk om het geheel te "plaatsen". Hoe zal ik met de dingen om gaan, en minstens even belangrijk: Hoe gaat Melvin met alles om. We lijken in sommige zaken helemaal niet op elkaar. Melvin is best heel duidelijk, bijna kortzichtig, terwijl ik veel meer kijk naar de ander. Wat heeft de ander nodig, wat kan ik wel zeggen, en wat niet.

BinnaBinna, Ook ik heb even op jullie site gekeken. Errug leuk hoor. En wat een mooie dame die Silver.

Lola, leuk dat je mee komt kletsen. Ik weet neit of ik het nu goed gelezen heb, maar het is in eerste instantie niet je bedoeling om als alleenstaande ouder te beginnen toch?

Nou, eerste werkweek achter de rug (thnx voor het vragen Nicoletta) Moest erg wennen, maar vind het heerlijk. Collega's zijn erg leuk (vooral diegene die nu 31 wk zwanger is en straks dus bijna een half jaar weg is) en het werk gaat ook prima. Denk dat ik het hier prima naar mijn zin ga krijgen.

Afgelopen weekend hebben wij de familie van Melvin ingelicht over het pleegzorg gebeuren. Nou... Ik had al niet van die ontzettend positieve reacties verwacht, maar dit slaat werkelijk alles. Volgens mij hebben die mensen echt geen enkel benul hoe ons leven in elkaar steekt. En over pleegzorg weten ze ook niks (al kan ik ze dat niet kwalijk nemen)
    Vond het wel een echte domper.

Woensdag hebben wij overigens de info-avond. Ben echt ontzettend nieuwsgierig!

Pfff. wat een verhaal alweer. Hele fijne avond meiden. Ik hoop dat jullie allemaal een beetje een leuk weekend hebben gehad.

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hoi Liza, goed om te horen dat je eerste week leuk was en je leuke collega's hebt! Kan Melvin niet een iets andere functie bekleden waardoor hij op die manier opnieuw zijn drie contracten kan ingaan? Soms kun je het op die manier wel een beetje omzeilen en hebben jullie wat meer de ruimte.

Ja nu ga ik donderdag naar een dame via het ziekenhuis. Geen idee of deze echt wat is, maar niet geschoten is altijd mis en hier heb ik geen beperking van de verzekering omdat het via het ziekenhuis loopt. Ben benieuwd ;) .

Op 27 mei start ook onze cursus en tussentijd krijgen we huisbezoek. HELLLLUUPPP Krijg er nu al de bibbers van :D . Voor die tijd geen andere afspraken meer dus mijn banner telt af naar de cursusdatum.

Tja meis, de reacties die je krijgt zijn niet voor de poes he? Ik weet er inmiddels helaas ook alles van. Mijn ervaring is dat de mensen die het minste van dit alles afweten de meest botte opmerkingen maken en hiermee willen laten lijken dat ze de wijsheid in pacht hebben :evil: . De enige raad die ik je hierover kan geven is het één keer rustig toelichten zonder boos te worden en de tweede keer de boel gewoon afkappen. Ik heb ook een dame in mijn nabije omgeving (familie) die ook heeeeeel goed is in kwetsen of afkeurend kijken :cry: . Het doet me vreselijk zeer, maar ook hier wen je, hoe gek ook aan.

Heel veel plezier, succes en weet ik al niet meer woensdag! Kom je nog wel even langs om verslag te doen :rolleyes: , mijn tweede naam is namelijk "aagje", oftewel Nieuwsgierigaagje :) .

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoletta mischien gewoon als je weet dat het een jongen of meisje is. een mooi plakboek of zo in een leuke kleur of een multomap. en dan beginen met hoi .......
    we hebben vandaag te horen gekregen dat je (verlopig ) bij ons komt wonen. omdat (Sietuatpie) en dan vandaar uit ga je wat vertelen hoe en waarom. en dan gewoon bij houden als soort dag boekje. en daarin allemaal foto's en tekeneing en gebeurteninsen negetief of positief. en bv met stickertjes op leuke.

Het schriftje wat ik voor Silver heb doe ik ook een beetje in dag boek form zoals vande week met moederdag. en op haar site doe ik het zelfde kan je daar anders even kijken als je wilt. maar in eht schrifjte plak ik dan foto's en laast der handjes en voetjes gekopierd er in

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi Nicoletta,

Helaas is het geen optie om Melvin op een andere manier aan het werk te zetten bij hetzelfde bedrijf. Het is een klein bedrijf (8 man), en ze kennen eigenlijk maar 1 functie (en die van directeur) Hij is echt super druk met solliciteren en gezien zijn Cv krijgt hij ook veel uitnodigingen voor een gesprek. Het zal allemaal wel los lopen (even afkloppen)

Veel succes donderdag. Het is altijd maar afwachten, maar wie weet schiet je er iets mee op.

Kan me indenken hoe spannend de cursus is! Ik ben al zenuwachtig voor de infodag. Heb er ontzettend veel zin in (al weet ik dat ik er niet te veel van moet verwachten). En dat huis bezoek, het schijnt dat ze bijv. erg goed kijken naar hygiëne etc. Dat wordt schoonmaken dus. ;) (gelukkig hebben wij een poetsdame)

En wat betreft de reacties, ik vind het gewoon schrikbarend. Mijn familie is zo ontzettend anders. Ik vond het idd echt pijnlijk. Je vertelt waar je mee bezig bent, en je krijg alleen maar reacties als:'"jullie hebben het al zo druk", "wat moeten julllie nou met zo'n kind", "is dit één of andere bevlieging" "Neem toch een tweede" etc.. of ze hebben veel verstand (niet dus) van de pleegzorg zelf: "nou, dat kun je alleen maar doen als je een opleiding in die richting hebt hoor" en dan leg je rustig uit hoe en wat, en dan ben jij de leugenaar. Gekker moet het toch niet worden. Ik voelde me echt geraakt. Nu kan ik het uberhaupt al niet geweldig met mijn zwager en schoonzus vinden, dus ik geloof het eigenlijk wel. (en dan te bedenken dat ze zelf een zoon hebben die vanaf zijn vroege jaren naar een gezinstehuis gaat omdat ze behoefte hebben aan rust omtrent zijn adhd) Wil niet oordelen, maar dan begrijp je het volgens mij echt niet.

Ik zei net al: Ik heb echt zin in morgen. Het allerleukste vind ik nog wel dat Melvin er nu ook echt mee bezig is. Hij houdt bijv. helemaal niet van lezen, maar de folders/boeken over pleegzorg leest hij maar al te graag. En we praten ook veel meer over hoe we het zien, over onze manier van opvoeden en over wat er bij ons gezin past.

Ik las trouwens dat de meeste pleegouders het doen vanuit christelijke overwegingen. Wij zijn allebei absoluut niet gelovig, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij jullie is??
    helemaal na dit gelezen te hebben, hebben wij het gevoel dat een kindje dat niet christelijk is opgevoed zich misschien meer in ons gezin op zijn/haar gemak zal voelen dan een kindje wat dat wel is. Is het gek om dit aan te geven? We willen toch ook niet ontzettend discriminerend overkomen.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lizab wij doen dit ook niet vanwegen het cristelijke geloof.
    maar gewoon omdat we er zelf voor kiezen. en je kan denk ik atijd wel aan geven dat je niet gelovig bent en ik denk dat hun dan daar uit wel op maken dat geen streng geloving kindje bij jullie plaatsen. hoe was de info avond.?

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank je wel Binnabinna, zo'n manier om te starten is een prima manier en heel liefdevol! Waar het me ook omgaat is hoe het echt moet worden. Tanja, wie zou volgens jou écht inzicht moeten kunnen krijgen? Alleen wij als pleegouders, evt toekomstige pleegouders, evt later pleegkind? Maak jij ook iets dergelijks voor de bio-ouders of is dat hetzelfde?

:) :) uit een Christelijke overweging???? Nee hoor, we zijn allebei wel gedoopt, ooit de kerk bezocht in onze jeugd, partner nét iets meer dan ik maar heeft echt helemaal niks met het geloof van doen. Wij doen absoluut niets met de kerk, behalve braaf de jaarlijks bijdrage te betalen omdat ik me anders schuldig voel wanneer we onszelf uitschrijven. Ik ben wat dat aangaat gewoon een Softie! Hahaha Voor onszelf hebben we geformuleerd dat ieder kindje van iedere gezindte welkom is. De enige beperking die wij hebben gesteld is dat de grens bij ons wanneer een geloof beleidend moet worden uitgeoefend. Daar houdt het bij ons op.
    Wij hebben ook een klein beetje een soort van arrogantie aangenomen :oops: :) , wij willen graag een kindje wat goed past en niet maar wanhopig JAAAA roepen maar ook proberen te zeggen; nee dit kan niet bij ons. Nu is het NEE bij ons ver te zoeken hoor, maar onze beperking is elk geloof beleiden (niet tegen, niet voor), en geen geheime plaatsing.

Liza, Voor wat betreft de reacties van directe omgeving kan ik je een boek al vol vertellen. Durf het alleen niet hier te plaatsen omdat je maar nooit weet wie mee kan lezen. Mocht je nader contact willen hierover mag je me altijd een PB sturen.

Gelukkig ligt Melvin wel goed in de markt zeg! Ik hoop dat hij snel een goede baan vindt en ik hoop dat het een beetje "lucaratief" zal zijn :) .

:) :) :) wij hebben ook een poetsdame hoor! Ze komt hier zelfs wekelijks! :) . Mijn vriend en ik hebben bepaald dat ons leven een stuk aangenamer is als ik me niet steeds druk hoef te maken over het huishouden. Voorheen deden we alles zelf en stond ons weekend elke week in het teken van poetswerk :oops: . Ik wil namelijk dat als ik schoonmaak, het echt schoon is. Niet dat ik nu van de smetvrees ben hoor, maar steek er dan gewoon enorm veel tijd en energie in. Met dat laatste kan ik nu veel meer andere dingen doen en hebben we een veel relaxter weekend. Dus laat de dames van Jeugdzorg hun witte handschoen maar over mijn kasten halen hoor :) :) ! Daar kun je gewoon van eten zo schoon is het!

Goed om te zien dat Melvin zich ook aan het verdiepen is in dit alles. Mocht je nog goede tips hebben, houd ik me altijd aanbevolen!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen! Enne, wel snel laten weten hoe je het ervaren hebt hoor! Misschien kan dan ook de verzamelwoede bij jou toeslaan :)

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    [quote="binnabinna
    Het schriftje wat ik voor Silver heb doe ik ook een beetje in dag boek form zoals vande week met moederdag. en op haar site doe ik het zelfde kan je daar anders even kijken als je wilt. maar in eht schrifjte plak ik dan foto's en laast der handjes en voetjes gekopierd er in[/quote]

:rolleyes: :) :) en het wachtwoord is? :) :) ;)

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Staat in me banner Roxy

ennee wel dan ook even en bezoekje aan het gaste boek he ;)

Bij os vallen de reachties tot nu toe nog best wel mee. me moeder vindt het wel moeilijk omdat het bij me buren toen fout ging. dat was een meisje van 16 en die ging over me buurmeisje van toen ook 16 heen.

en voor de rest hoor ik wel dat mensen zo iets hebben ja maar dat kost je toch alleen maar geld. en tja dan denk ik denks eens na. een kind kost altijd geld maar hoeveel liefde krijg je er wel niet voor terug. en dat krijg je niet van die mooi auto voor de deur hoor.

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Op 23 mei word ik dertig jaar en heb besloten om dit niet meer met de hele familie te vieren. Dit gedicht heb ik hiervoor geschreven.....

Op 23 mei na anderhalf jaar verdriet een onbekende nieuwe start,
    Op 23 mei voor altijd vier wensjes in mijn hart.
    Vier lieve wensjes die nooit het zonlicht hebben gekend,
    Vier lieve wensjes aan welk afscheid ik nog steeds niet ben gewend.

Keer op keer pijn en verdriet wat ik moest doorstaan,
    En als laatste dreun; de echte hoop op eigen kinderen is in rook opgegaan.
    Want hoe moet je nu een keus tussen hart en verstand maken?
    Altijd blijft er immers de mogelijkheid om spontaan en gezond zwanger te raken.

Mijn verstand zegt dagelijks om niet naar mijn hart te luisteren,
    Maar hoe doe je dat toch als een stemmetje diep van binnen blijft fluisteren.
    De knoop is nu dan toch doorgehakt,
    De hoop op Bio kinderen hebben we nu met ons verstand afgezwakt.

Het is tijd om opnieuw te gaan genieten van dit leven,
    en hierom zullen we onze hoop in de handen van Pleegzorg gaan geven.
    Ook dit zal echt niet altijd makkelijk zijn,
    maar een dikke knuffel, een luisterend oor verzacht dan onze pijn.

Daarom lieve familie vraag ik jullie om ons met steun en liefde bij te staan,
    en ons ook niet deze weg alleen te laten gaan.

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wow super gedicht. echt super goed alles verwoord. heel mooi. dikke knuf

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    nicoletta wat een super mooi gedicht!heel knap van je , ik hoop dat het traject van pleegzorg voor jou snel zal gaan!

ik heb alles gelezen en niet zoveel tijd (ben nu ook super verkouden!) maar ik wou dus even op het berichtje van nicoletta reageren, echt heel mooi meid.

de rest van de meiden heel veel succes met alles!

groetjes mounia

15. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hey Lady's,

Ik maak alleen iets voor het kind, en niet voor de ouders. ik vind het voor haar belangrijk, dat ze weet wat er allemaal gebeurd is voor ze bij ons kwam en hoe het nu bij ons gaat. Sommig dingen die k op schrijf zijn misschien niet altijd leuk om terug telezen voor haar maar wel belangrijk.

Het huis bezoek.... ze kijken echt niet naar hygiene!!!
    Kijk als het echt een zwijnenstal is... tsja.. dan zullen ze er misschie nwel wat van zeggen maar daar kijken ze echt niet naar! Ze zijn gewoon geintresseerd in hoe jullie wonen, het praat makkelijker in je eigen omgeving. Ze kijken echt niet naar hoe netjes je huis :) maak je geen zorgen:D
    Ik had ook flink gestofzogen en gedwijld enz... haha maar gewoon voor mn eigen gemoedsrust. Het eerste huisbezoek was bij ons erg leuk en gezellig! 2 leuke dames kwamen een uurtje kletsen. Heel goed! Gaf veel inzich in hoe we over dingen denken enz.
    Maak je niet zenuwachtig, het is echt leuk. Ze zeggen eigenlijk nooit dat zij jullie niet geschikt vinden, als jullie niet geschikt zijn dan kom je door die gesprekken en cursus er zelf achter. das heel prettig!

succes meiden!

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo Allemaal,

Duurde even voor ik weer tijd had om langs te komen.. maar hier ben ik. :)

Nicoletta, wat een prachtig gedicht. Wat ga je er precies mee doen?

Binna, kan me de zorgen van je moeder wel voorstellen. Daarom hebben pleegkinderen vrijwel nooit dezelfde leeftijd als je eigen kinderen.

Tanja, Leuk dat jij de huisbezoeken zo ervaren hebt. Ik zou idd ook het hele huis schoonmaken, maar ik verwacht idd dat ze kijken of het een verantwoorde leefomgeving is, en niet ene schoonmaakwedstrijd.

Nou, wij hebben woensdag de info-avond gehad. Ik vond het erg heftig om eerlijk te zijn. We waren met best veel stellen, waarbij er voor mijn gevoel best een aantal al van af vielen. (leeftijd, achterliggende reden om pleegzorg te willen doen etc.) N.a.v. de avond ben ik helemaal om, Melvin nog niet. Hij heeft toch moeite met de organisatie zelf. Zijn eigen jeugd was neit heel makkelijk (Door ondoordachte beslissingen en te weinig aandacht van zijn ouders, heeft hij een hele moeilijke basisschoolperiode gehad. Hij is zelfs een jaar niet naar school geweest. Lang verhaal. Iig kwam dat gevoel n.a.v. de info avond weer bij hem naar boven. Er zijn voor hem twee manieren om er mee om te gaan: 1. je afzetten tegen jeugdzorg, en vooral geen pleegouder worden. 2. n.a.v. zijn eigen ervaringen proberen om in ieder geval het leven van een paar kindjes te kunnen verbeteren. De avond had op ons best nog een flinke inpact.

Wat ik zelf nog wel ontzettend moeilijk vind, en ik ben erg benieuwd of jullie dat herkennen, is dat veel pleegkindjes door hun ouders misbruikt zijn. (op seksueel gebied) Met de kindjes omgaan is voor mij niet het probleem, maar ik vind het wel moeilijk om in te schatten in hoeverre ik het van mij af kan zetten als ik met de ouders communiceer. Mijn eerste reactie zou nl. zijn dat ik diegene wel eens flink door elkaar zou willen schudden (en dat is zacht uitgedrukt) Ik zou dus niet eerlijk tegen mijzelf zijn als ik zou zeggen dat ik dat allemaal wel zou kunnen handelen. Helemaal omdat wij niet voor langdurige pleegzorg maar voor weekend en op den duur evt. kort durende/crisis zorg zouden gaan, is het contact met de ouders voor mijn gevoel nog veel belangrijker. Herkennen jullie dit? En waarom wel, of juist niet? En hoe gaan jullie hier mee om?

Om een lang verhaal kort te maken, hebben we afgesproken om het een week te laten bezinken. Volgende week trekken we samen een lekkere fles wijn open/gaan we een hapje eten, en dan gaan we er even goed voor zitten. Ik denk dat we die week allebei nodig hebben om het even goed te kunnen plaatsen voor onszelf. :)

Nou, Melf zit nu in zwitserland. Een klusje samen met mijn vader. Morgenavond komt hij pas weer thuis. Vanavond dus eindelijk iets anders dan wegmisbruikers op tv. :-D

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ tanja. ik kan me heel erg je gedachten voor stellen en moet zeggen dat ik ook moeilijk daar mee om kan gaan. maar moet al met veel gedachte om gaan door me werk. werk in de kinderopvang en dan gaat het niet zo ver als lichamelijke mishandeling maar wel dat er ander ding geestelijk naar mijn idee niet gaan zoals ik vindt dat het hoord zeg maar.

en wat ik zelf denk is dat als je wiekendpleeg zorg doet. je naar mijn iedee toch niet een kindje kan krijgen die sexueel misbruikt is en dan nog contact met de ouders of zie ik het verkeerd. ik moet namelijk nog naar de avond en weet het ook niet allemaal natuurlijk

je maakt me wel nieuwschirig naar de avond

liefs sabrina

18. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dat is eigenlijk ook helemaal mooi Tanja, jij schrijft alleen voor je pleegdochter. Misschien maak ik het allemaal te moeilijk en wil ik gewoon té ingewikkeld :) . Maar wat je zei dat het misschien niet altijd leuk is om terug te lezen maar wat wel belangrijk is zou ik je toch iets meer willen vragen zonder haar privacy te schenden. Doel je hiermee dan op haar verleden en het waarom ze bij jou is en evt haar gedrag (boosheid, hechtingsproblematiek, slecht slapen etc.) hierop of doel je dan meer op algemenere zaken zoals de wat meer feitelijke zaken zoals gedrag bij opvang of tov andere kinderen, evt medische problematiek, of contacten met bio ouders?
    Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb kunnen maken wat voor onderscheid ik bedoel. Ik heb bovenstaand stukje een aantal keren opnieuw geschreven en aangepast maar nog vond ik het moeilijk om het echt onder woorden te brengen. :oops:

:) :) Wat een geluk dat ze niet met de witte handschoen over de bovenkant van m'n kast gaan :) :) . Ach, het is altijd wel schoon en netjes bij ons maar ik denk ook dat ik een poetsaanval zal krijgen als ik weet dat ik huisbezoek krijg. Net wat je zegt Tanja, voor je eigen gemoedsrust.

Hi Liza, nog steeds leuk in je nieuwe baan?

Dank je wel voor je compliment voor het gedicht. Tja wat ga ik er mee doen..... Ik wilde mijn verjaardag echt niet vieren en mijn keus onderbouwen met dit gedicht maar heb besloten om onder alle negativiteit van de afgelopen anderhalf jaar een streep te trekken en zaterdag gewoon over me heen te laten komen. Ik ga een leuk tuinfeest geven met een cocktailbar en lekkere zomerse muziek en ik zie wel wie er wel niet komt.

Hoe is het met Melvin nav de bijeenkomst? Is het allemaal een beetje bedaard of liggen de wonden nog open van zijn jeugd? Het lijkt me heel moeilijk voor hem om hier een juiste keuze in te maken. Juist als je zelf je vetrouwen min of meer in een dergelijke organisatie hebt verloren. Waar doe je dan goed aan? Heel moeilijk en alleen iets waar jullie samen uit moeten zien te komen.
    Ik denk dat de wijze hoe jullie dit aan gaan pakken helemaal correct is en jullie samen op de goede weg zijn om een beslissing te maken, hoe moeilijk het misschien ook is.

Voor wat betreft je vraag hoe (in dit geval) ik om zou gaan met de bio ouders die hun kinderen seksueel misbruikt hebben. Eerlijk gezegd is die vraag nog niet bij me opgekomen en heb ik er ook geen klip en klaar antwoord op. De afgelopen dagen heb ik er een beetje over na gedacht maar een goed antwoord heb ik niet zo voor handen. Misschien is het wat struisvogelpolitiek, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit wel los loopt. Wellicht zijn die ouders veroordeeld en wellicht hebben die niet of nauwelijks contact met hun kinderen. Daarnaast ga ik er van uit dat ik een dergelijk bezoek niet zelf als pleegouder hoef te begeleiden en dit door jeugdzorg uitgedacht en uitgewerkt wordt. Dan lijkt me dat dit op een zeer zorgvuldige manier gebeurt en er minimale risico's voor het kind zijn om dit contact als traumatisch te ervaren en de kans op herhaling niet aanwezig is. Ik neem aan dat het welzijn van het kind in dit geval voorop staat en ik me daar niet heel bang of nerveus voor hoef te maken. Maar wat ik al zei, dit zou struisvogelpolitiek kunnen zijn.

Mounia, hoe is het met je? Ben je weer wat opgeknapt?

19. Shadei

Shadei Lid

8 nov 2007
    20
    0
    0
    Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden, kom ik me bij jullie aansluiten. Wij zijn vorig jaar gestopt met behandelen. Heb de nodige behandelingen achter de rug, IUI/IVF/ICSI in totaal 15 allemaal zonder resultaat.

In september hebben we ons aangemeld voor pleegzorg. Waarom pleegzorg, ik denk dat dat een persoonlijke keuze is, maar wij vinden dat er in Nederland genoeg kinderen zijn die een warm thuis kunnen gebruiken.

We zijn nu op de helft van de Stap-cursus en hebben het eerste tussentijdse gesprek met de regiowerkster gehad. Stap ervaren wij als informatief, intensief en interessant. Het geeft veel stof tot nadenken en napraten. Wat we wel een hele klus vinden is het levensboek. Ook het levensboek geeft weer veel stof tot nadenken en napraten.

Wij gaan in eerste instantie voor crisis-opvang, en als het van beide kanten goed 'bevalt' gaan we voor langdurige opvang voor een kind in de basisschoolleeftijd.
    Ik werk en daarom plaatsen ze dan liever geen jonger kind. Een kind dat uit huis geplaatst wordt willen ze liever niet ook nog eens bij een kdv, is te snappen...

tot zover mijn voorstelrondje, als jullie nog vragen hebben, lees ik het wel!

Groetjes,
    Pleegzwangere Shadei

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :) :) :) wat een mooie benaming Shadei! Van harte welkom bij ons!

Je hebt een behoorlijk traject achter de rug zeg! Dat is niet niks. Maar ik vind het wel goed van je dat je een streep hebt getrokken. Ik kan me voorstellen dat je "iets" moet op een bepaald moment maar ook jij hebt een keus gemaakt om van iets negatiefs iets positiefs te maken. Wij zijn ook heel benieuwd naar wat de cursus ons gaat brengen.

Gisteren lag de brief op de mat over alle cursusdata. Het komt echt heel dichtbij! AL woensdag :D ! We hebben er zo zin in!! Maar eerst nog maar m'n verjaardag zaterdag ;) .

Deel Deze Pagina