Hoi Nicoletta, Eens moet je inzien dat verder behandelen geen zin heeft. We hadden wel eindeloos door kunnen gaan maar vervroegde overgang, slechte zwemmers, slechte eicellen, tel alles maar op dan moet je gewoon een keer keuzes maken. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is/was. Heb echt een ellendig jaar achter de rug, maar daar zul jij ook alles van weten. Jullie gaan woensdag beginnen? Spannend hoor! Wens je vast veel succes. Wij mogen donderdag weer, wij hebben het er bijna opzitten. Ben ook heel benieuwd hoe het nu verder gaat enzo...! Groetjes, Shadei
Hoi Shadei! Welkom hier Wat leuk dat jullie al bezig zijn met de stap. Veel plezier ermee het is zo voorbij en dan ben je opeens pleegouders! haha. Nou ons pleegje ligt net in bed, ik ga nu lekker languit op de bank want zoon kleintje vreet energie
Zo te zien zijn er wat reacties verdwenen... jammer! Hoe gaat het met stap Nicoletta? Leuk is het he, geeft veel stof tot nadenken en napraten zeg ik altijd. Wij hoeven nog maar 1 keer. Deze dagen me nog storten op het levensboek. Moet eerlijk zeggen dat ik het een behoorlijke bak werk vind. Pffffff.... Wie van de meiden die klaar is met stap wil me ff helpen met de brief aan een pleegkind, ik krijg geen letter op papier, vind het zo moeilijk, wat moet ik nou schrijven???
ja wat jammer van de verloren berichten, maar ja. shadei, wij hadden denk ik ander huiswerk, we hoefden geen brief te schrijven aan een pleegkind, dus ik kan je helaas niet helpen. maar tanja? (als ik het goed heb) zou je mischien wel kunnen helpen? veel succes! hier gaat verder alles goed, ik ga straksjes even met mannetje en pleegje naar de braderie. groetjes mounia
hey meiden wat jammer dat er berchten weg zijn. maar dat is op het hele forum zo. jaa de info avond komt langzaam dichter bij. heb nu ook de boekjes en route beschrijving ontvangen. alleen las ook dat in het boekje dat het nog wel 6 maanden kan duren dat had ik eigelijk niet verwacht. maar ja wel zien het wel. liefs sabrina
Jammer he dat er berichten weg zijn? Vond het ook jammer maar niks aan te doen. De cursus gaat supergoed. Ik had er al een stukje over geschreven maar dat is dus ook verloren gegaan. We hebben het deze 2e keer over verlies en contact met de bio ouders gehad. Ook ging het veel dieper in op welke soort kinderen er dan een pleegouder zoeken en of je dan wel of geen respect kunt hebben voor die pleegouders. Dus ook bij seksueel misbruik of detentie. Wij zijn nu hier heel diep overna aan het denken. Ik was zelf positief verast dat mijn vriend niet direct NEE riep. Maar hij gaat er steeds meer achterstaan lijkt wel. Heel bijzonder om te zien. Tanja heeft inderdaad de cursus al afgerond maar is momenteel op vakantie dus daar heb je nu denk ik niet zo veel aan. Ik heb de cursus nog niet afgerond (nog twee avonden en tenminste een huisbezoek en een middagprogramma) en vind het daarom best moeilijk om je te helpen. Kun je niet starten met wie je bent en waarom je dit wilt gaan doen en beschrijven hoe je gezinssituatie is (huisdieren bv) of eigen kamer. Ik roep maar wat hoor, geen idee of je er echt iets aan kunt hebben. Maar moest je het levensboek ook niet invullen tijdens de cursus? Wij hebben al het eerste deel gedaan. De volgende cursusdag is niet aanstaande woensdag maar die woensdag er pas na. Dan moeten we ook de agenda's meenemen om een huisbezoek in te plannen. Gaaf toch? Spannend hoor Sabrina! Op onze avond hadden ze de data ook opgenoemd en eigenlijk hadden wij ook pas in juni kunnen starten. Doordat mijn vriend dan met zijn werk zat, mochten we nu al beginnen dus wees een klein beetje brutaal . Shadei, wat hebben ze bij jou gezegd dan wanneer je definitief de goedkeuring of afwijzing krijgt van Pleegzorg? Bij ons zou het traject totaal zo'n 4 maanden duren en zouden we in theorie al eind oktober klaar zijn. Maar door de zomervakantie houden we nu maar 1 december aan.
Na de laatste avond krijgen we nog een laatste gesprek en dan wordt meteen duidelijk of je ja of nee pleegouder bent ipv 'aspirant'pleegouder zoals we nu nog zijn. Dan moet er nog rapport geschreven worden geloof ik voor bureau jeugdzorg en dan zit je in principe 'in de bak'. Bij ons zijn ook stellen afgevallen na het tussentijdse gesprek. Ze observeren je nu al, en ze kunnen aardig inschatten hoe je bent moet ik zeggen. Levensboek invullen tijdens de cursus? Nee, was het maar waar! Ik zit met deel 2 echt al weken te zwoegen, krijg er gewoon geen eind aan lijkt wel. Ik heb net al gezegd tegen m'n hubs dat ik er morgen maar voor moet gaan zitten, af is af. Zit nog met de brief aan pleegje en de ouders pffffff zucht zweeet... hahahahaaa
Arme jij! Best lastig allemaal he. Vorige week moest ik mijn levensverhaal schrijven en ook dat vond ik best lastig. Het levensboek doen wij in etappes, iedere week een stukje en iedere week weer inleveren. Stiekem maak ik me best wel nerveus of we toegelaten worden. Je merkt er niet heel veel van dat je momenteel geobserveerd wordt maar we weten zeker dat dit echt wel gedaan wordt. Op wat voor redenen werden die stellen bij jullie afgewezen tijdens het tussentijdse gesprek? Krijg best een beetje de bibbers ervan hoor.
hey meiden nou we hebben de info avond gehad. en ons inschrijving ingeleverd. het was een leuke info avond mee veel info. want voor mij ook nog erg leuk was. was dat de geen die het vertelde die ken ik. en haar dochter ook en die is dus een pleegkind. heb ik nooit gemerkt. (dacht geadopteerd) . ze was er zelf ook dus even bijgekletst. kon hun van vroeger. er waren ook mensen waar ik nu al vraag tekens bij heb. en al helemaal bij de vragen maar ja ieder ze ding. ze hebben voor de cursen nu een zomer stop dus vanaf aug beginen ze weer. wij moeten dan een top doen en die is 4 avonden en hoop dat we meteen in aug kunnen beginen. maar nu is het afwachten dus. 8)
heet het bij jou weer TOP???? Bij ons heet het VIP en normaal STAP Hey maar goed joh, dat je helemaal enthousiast bent en je hebt opgegeven! WOWWW de aspipleegouders groeien hier per maand! Echt leuk!! Wij hebben ook vier avonden + een welkomstmiddag + 1 of 2 huisbezoeken. Dat zal bij jou dan min of meer hetzelfde zijn vermoed ik. Goed om te zien dat je met iemand van 'vroeger' hebt gesproken. Bijzonder lijkt het me dan ineens te weten dat het geen adoptie was maar pleegzorg is. Dan heb je er ineens beeld bij denk ik zo. Helemaal geweldig zo allemaal!!
@nicoletta maar jullie willen toch voor langdurige pleegzorg gaan. dan moet je bij ons 7 cursesn volgen. ook raar dat er zo'n verschil is. en mag je bij jullie wel op geven of je geen geloof en alles wilt. want dat mag hier niet. op zich ook wel logies want we wonen net onder adam en daar is het ook. en daar zullen waarschijlijk de meeste kindjes vandaan komen en dat zullen toch veel al gekleurde kindjes zijn. en qwa die ontmoeting dat was inderdaat heel gek. ik zat er al over te denken tijdens het gesprek (haar moeder is de cordinatoor) en toen vertlende ze dat ze ook pleeg kinderen had toen dacht ik meteen oke. ze is dus niet geadopteerd. nou nooit gemerkt (super dus) want dan betekend dat ze als een eigen dochter was voor hun. Moet wel zeggen dat ik eigelijk door de avond ook wel voor langdurig wil maar wil het nu nog niet. vindt ons dochtertje er te jong voor. wil ik denk als ze een jaar of 3 is zodat je haar dingen kan vertelen. of mischien zelfs wel 4 want dan heb je alle tijd voor het pleegkindje als me meisje naar school is. (en dat duurt nog lang niet wat de tijd gaat al zo snel. ) vandaag al weer 9 maanden
Wij mogen dat wel allemaal aangeven. De regiowerkster die bij ons thuis is geweest zei ook; Je moet niet alles willen, er zijn ook dingen die je niet wilt, en dan kun je dat aangeven. Er is weinig dat wij niet willen maar we mogen het aangeven. Idd raar dat al die avonden overal anders heten en dat de duur ook nog verschilt. Wij krijgen 7 avonden in totaal. Er is nog een nieuwe cursus begonnen hier en die heet LOOP om het nog ff ingewikkelder te maken. Deze is speciaal voor mensen die nog nooit een kind hebben opgevoed. Als deze weer 7 avonden is doen we het niet, anders wel. Ik vind het behoorlijk intensief allemaal en heb het voorlopig wel ff gehad. Het levensboek is ingeleverd en nu maar kijken wat ze eruit gaan vissen om ons mee 'om de oren te slaan'. Maak je niet te druk om de gresprekken Nicoletta, dat valt allemaal wel mee!
Ja hoor Sabrina, wij willen ook voor langdurige pleegzorg gaan. Dan is het toch maar vier keer . Gekke boel he? En nu zie ik ook dat Shadei weer een andere variant LOOP heeft . Sjeeeeemig! Op zich vind ik het niet zo gek dat daar een ander traject voor is of een aanvulling. Mensen zoals mijn vriend en ik kijken misschien toch anders tegen al bestaande ouders aan. Dat "oergevoel" kennen wij helaas niet . Bij ons mogen we alles aangeven, net wat Shadei zegt en je moet ook niet alles willen. Anders kun je dit denk ik nooit echt met hart en ziel doen. Tuurlijk sta je op een bepaalde manier open, maar als je een pleegkindje krijgt wat niet bij je past mis je toch altijd je hart. En gek hoor, wij doen onze cursus in Rotterdam. Lijkt me toch een gelijkwaardige stad als Amsterdam qua problematiek en bevolking. Shadei, begrijp ik het goed dat je na je STAP dan ook nog een LOOP kan doen? Is LOOP dan geen vervanging van STAP? Lijkt me best een goede aanvulling al snap ik best dat het behoorlijk intensief is. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die week rust die we deze week hebben helemaal niet erg vind . En weet je wat het is, we willen dit zo graag en dan krijg je de bibbers van alle afwijzingen. Ik weet dat ik me niet zo druk moet maken, maar stiekem doe ik het toch . Heeeee goed je levensboek is klaar!! Is je brief nog goed gelukt?
Dat is dan wel raar dat je dus in adam wel met alles acoord moet gaan en in roterdam niet. nou ja alles. qua geloof en huidskleur. handicap valt daar niet onder. en wat raar al die ander namen. heet de organistatie bij jullie wel spirit en het blad wat langs komt binding.?
Organisatie heet FlexusJeugdplein en een blad???????? Dat ken ik niet . Ken alleen maar Mobiel, maar dat is landelijk.
hallo allemaal! Ik ben weer terug van vakantie, hele site veranderd! haha. Ons pleegje heeft zich goed vermaakt op vakantie! Ze heeft leren poepen op de wc hahaha wat hebben we gelachen! Shadei: is het nog gelukt met je brief?? Ben benieuwd. Hoe is het verder, gaat goed met de STAP Nicoletta? Leuk om alles weer te lezen, er zijn wel berichten verwijderd las ik. nou ja we kletsen lekker verder Nu onze vakantie achter de rug is zijn we beschikbaar voor een 2e plaatsing.. spannend haha. kamertje is nog 1 grote bende maar gaan we vande week opruimen. FIjne avond allemaal!
Wij zijn klaaaaaar!!! Nu is het wachten op het eindgesprek en dan zullen we zien wat de tijd brengt! spannend allemaal. Een landelijk blad voor pleegzorg is Mobiel. Je kunt ook lid worden van de nederlandse vereniging voor pleeggezinnen... Wat goed dat pleegje heeft leren poepen, wat kun je met zulke dingen dan blij zijn Hoe oud is ze? Ben dat ff kwijt...
ja ik en helemaal trots op dr! Ze is 2,5 jaar. Lekker aan het peuterpuberen, hihi. gillen enzo. FIjn dat je klaar bent Shadei! Wat is dat snel gegaan zeg, nu maar afwachten, hahaha. Nou hou ons op de hoogte! De voogd komt bij ons binnenkort op bezoek, even horen hoe nu verder met haar eigen moeder, bezoeken enz. Hoe de toekomst er uit ziet. Ben benieuwd.