Niet alle kindjes via WSG hebben zelf een beperking hoor! Het kan zijn dat de ouders een beperking hebben, dan komen ze ook bij WSG...
zooo pleegje werd vandaag gegrepen door de kat... kras op dr wang.. toen naar de oppas en in dr vinger gebeten door een konijn.. flink bloeden.... En morgen weer bezoek niet echt een goeie binnenkomer haha maar ja.. zo gaat dat met kinderen. @ Belle: balen dat het nu zo lang duurt voor jullie. maar wel goed van je dat je keuze maakt om dat niet toch de snelle training te doen. Jullie denken er echt goed over na! super! Hoo pdat het snel zo ver is.. En idd de communicatie binnen pleegzorg/bureau jeugdzorg... daar begrijp ik soms niet van.. maar blijf vooral zelf overal achter aan bellen! Succes!!
Hey meiden, Moet even mn verhaal kwijt hoor.. gisteravond is mn oma overleden. Vanmorgen stond eigenlijk bezoek gepland maar heb deze afgezegd omdat ik graag naar mn familie wilde. En naar mn overleden oma. En ik was natuurlijk gechrokken en ontdaan en verdrietig. Dus ik belde netjes naar bureau jeugdzorg om mn verhaal te doen. Met het idee van volgende week kunnen we gewoon weer bezoek doen geen probleem. Zegt de mevrouw aan de andere kant van de lijn dat het wel HEEL ERG VERVELEND IS. Dus ik ja dat begrijp ik maar ik kies er ook niet voor dat mn oma is overleden. Die mevrouw al zuchtend, nou als wij haar dan ophalen en weer terug brengen?? Ik gaf aan dat dat niet de afspraak was, en dat pleegje daar heel slecht op reageert en datik dan de rest van de dag een huilend kind heb. Nou de mevrouw hangt al zuchtend op. Half uurtje later belt pleegzorg, 'ja we hadden net bureau jeugdzorg aan de lijn die zegt dat jullie niet op de afspraak komen vandaag en haar ook niet aan iemand mee willen geven omdat jullie willen dat het bij 1 persoon blijft?? hoe zit dat??" Echt totaaaaal uit zn verband gerukt! Totaal geen rekening gehouden met het idee van.. er is iemand overleden.. geef ze wat ruimte.. neeee moeder wil dr kind zien dus maakt niet uit hoe. pppppffff heb dr telefoon aan mn man gegeven die heeft het verder afgehandeld want ik sprong echt uit mn vel:x even later een mail van bureau jeugdzorg. Ja hier dan alvast een mail, maandag MOET er bezoek plaats vinden. Ik stuur alvast een mail dan weten jullie dat. Ik was echt in tranen, mede door de emoties van mn oma en dan dit gezeur er tussen door. Alsof ze ons niet vertrouwen of niet geloven en ik een smoes verzin ofzo. Altijd zijn we er met bezoek, ook als moeder niet op komt dagen, rij sowieso 1 á 2x in de week heen en weer. We doen er alles aan dat kindje zo snel mogelijk weer bij moeder terecht komt. En dan zeg je 1 afspraak af en krijg je dit.. Ze schreeuwen om pleeggezinnen maar de manier waarop ze soms met pleeggezinnen om gaan.. ben er echt ff klaar mee...
Meis, wat ontzettend rot. Allereerst gecondoleerd met je oma. Wat een verlies. En het MINSTE wat je dan van bureau jeugdzorg kunt verwachten is dat ze begrip hebben voor het feit dat je vandaag, onder deze uitzonderlijke en verdrietige omstandigheden een keer een afspraak wilt afzeggen. Jouw man en jij leveren een heel groot gedeelte van je prive-leven in om voor dit meisje te zorgen, maar heel soms, bijvoorbeeld als je oma overlijdt, dan gaat je eigen familie gewoon boven de familie van je pleegkindje. En daar hebben ze maar respect voor te hebben. Ik wens je heel veel sterkte met je verdrietige familie-omstandigheden. En ik hoop dat bureau jeugdzorg en pleegzorg uiteindelijk inzien dat ze hier echt niet netjes mee zijn omgegaan. Tuurlijk, als pleegouder ga je bepaalde verplichtingen aan. En je moet je best doen om die verplichtingen na te komen. Maar je bent ook een mens. En je hebt zojuist je lieve oma verloren. En iemand moet wel een hele grote hork zijn als hij daar geen begrip voor kan opbrengen. Ligt echt niet aan jou. Echt niet.
Heel verhaal...alles weg dus even de korte versie. Tanja ik sluit me helemaal bij belle aan... Ze kunnen (moeten) hier wel rekening mee houden! Nicoletta hoe is t nu met jou? Hier was de infoavond enigszins teleurstellend. Ze zoeken alleen jongetjes van 8 jaar en ouder. Wie weet voor de toekomst maar voor nu is dat iig geen optie voor ons
tanja gecondoleerd meid wat een gevoelloze reactie zeg... ben ook benieuwd hoe het nu met Nicoletta gaat
Wat is het hier stilletjes... Hoe is het nu met Nicoletta en Tanja? Wij zijn inmiddels naar de info avond geweest. Erg interessant en het heeft lief nog enthousiaster gemaakt. We gaan ons in ieder geval inschrijven! Zoals het er nu voor staat gaan we voor weekendpleegzorg. Hier is ook wel veel behoefte aan zeiden ze. Nog wel even een goed gesprek met lief gehad over de gezinsonderzoeken. Hij heeft simpel gezegd niet echt een leuke jeugd gehad en daar zal hij dan wel uitgebreid over moeten praten. Hij gaf aan dat dat hem alleen maar sterkt in onze keuze omdat als hij vroeger ook af en toe naar een pleeggezin had gekund, bepaalde dingen toch beter waren gegaan. Kortom na de avond beide heel erg enthousiast en we gaan ervoor!
Shadee wat goed zeg!! Ik was al benieuwd hoe het gegaan was... Hoe zat het bij jullie qua leeftijd etc? Vergelijkbaar met mijn verhaal? Spannend zeg!!
Hey Lobi! Ja leeftijd was wel vergelijkbaar met jouw verhaal al hadden ze bijvoorbeeld voor crisis en weekend wel ook veel kleinere broertjes en zusjes die ze graag samen willen plaatsen. Er is dus wel veel vraag voor jongere kindjes maar dan krijg je er zeg maar een "oudere" bij. Als we voor langdurig zouden gaan, gaat onze voorkeur waarschijnlijk ook wel uit naar een wat jonger kindje. Voor weekend vinden we een kindje tussen de 6 en 12 juist wel leuk. Maar goed dat zeggen we nu in het beginstadium. Hebben jullie al een beetje op een rijtje kunnen zetten wat wanneer en hoe met alles?
Shadee goed zeg! En spannend! Heb je enig idee wat de wachttijd zal zijn voordat je de eerste gesprekken kan krijgen? Hier gaan we ons waarschijnlijk inschrijven, nu nog niet, eerst even kijken hoe het allemaal loopt met de hormonen, voor een jonger kindje. De wachttijd van circa 2 jaar nemen we dan maar op de koop toe.
Hallo allemaal, Het heeft even geduurd, maar ik heb inmiddels alle pagina's van jullie gelezen. Ik zelf heb me aangemeld bij pleegzorg, en heb inmiddels een training achter de rug. Over 2 weken een gesprek bij mij thuis. Ik ben alleenstaande, en halverwege 20. Nog jong dus... Wel erg gemotiveerd... ben benieuwd hoe het vervolg is. Ik ga voor vakantie-opvang, en weekend. Groetjes
Hey Sonny, Leuk dat je je ook wilt inzetten voor deze kinderen! Tof dat het ook kan als alleenstaande jonge vrouw hè?
hoi hoi, Ja het is fijn dat het bij alleenstaande ook kan. Maar eerlijk gezegd, vind ik een plek bij een stel de beste plek. Het is niet zo dat ik nu liever zelf kinderen had gewild, maar omdat ik alleen ben deze niet heb en daarom me aanmeld voor pleegzorg hoor. Het is meer omdat ik altijd al heb gehad, later ga ik dit doen. En ik kan wel wachten tot ik een vriend heb en eigen kinderen bijv. Maar waarom wachten, terwijl je nu ook de tijd/ruimte heb. En die vriend..... die moet je eerst nog maar eens vinden. Vandaar mijn stap richting pleegzorg, als alleenstaande en jong iemand. Groetjes
Even een kort ego-berichtje: We zijn sinds gisteravond pleegouders van een klein meisje van 7 maanden! Het is allemaal nog heel erg wennen voor de kleine schat, maar de eerste dag is eigenlijk best goed verlopen. Maar nu wel uitgeteld naar ons bedje! (voor zolang onze "nieuwe wekker" dat toestaat natuurlijk .
Murphy wauw!!! Dat is snel!!! (hier is de wachttijd ongeveer 2 jaar..). Heel veel succes en hopelijk gaan jullie een goede tijd hebben!! Ben benieuwd! Sonny spannend! Ben benieuwd hoe t allemaal gaat verlopen! Super!
Ik ben zelf ook erg benieuwd! Nu eerst het gesprek afwachten... Maar ik vind het ook echt spannend. Wordt er ook een beetje onzeker van, als ik eerlijk ben.. Ik ben tenslotte wel een alleenstaande en nog vrij jong. Nu vooral aan het kijken wat voor activiteiten ik kan gaan doen als er een vakantiepleeg komt. Ik hou jullie op de hoogte!
@sonny, wat knap dat je dat besluit hebt genomen! Fijn hoor, het is gewoon hard nodig. En het is alleen maar fijn dat je jong bent. @murphy Waah! Wat leuk zeg! Dat is snel? Is het crisis? Hier alles ok, wij hebben ook de infoavond gehad. Wij gaan er ook mee door maar we wachten nog even met inschrijven omdat we nog bezig zijn met IUI. En op de avond kregen we te horen dat we niet aan pleegzorg konden beginnen als we met zwanger worden bezig waren. Hoe doen jullie dat?
@Sunmaid, daar wordt per regio heel anders mee om gegaan heb ik gemerkt. Wij waren nog volop bezig met IUI en we twijfelden over doorgaan met IVF. Dat wist pleegzorg ook. En ondertussen hebben we wel twee pleegkindjes gekregen...