@ Marieke: Ik zal dat inderdaad aan gaan geven bij bureau jeugdzorg. Pleegzorg zegt idd een beetje schaapachtig dat ze er niets mee kunnen. En kijk.. ik kan het opzich best betalen maar toch zou ik dat geld liever sparen voor de kids of iets anders mee doen. Ga het toch nog maar eens aangeven. Bedankt!
@nicoletta: ja, het voorlopige plan is dat ze vier maanden bij ons blijft en dan weer naar huis. Kan natuurlijk niet teveel uitwijden over de situatie, maar er is op zich geen reden om moeder weg te houden bij haar kind. Dus idd is hoge frequentie van bezoekjes van belang, omdat meisje anders haar moeder niet meer kent wanneer ze weer naar huis mag. Vandaag weer bezoekje gehad (gezamelijk naar CB) en ik moet zeggen, mama was dit keer een stuk meer ontspannen en de kleine meid daardoor ook! Gelukkig!
Tanja: wij hebben het toevallig pas met pleegzorgwerker ook net gehad over inschrijving bij gemeente. Ze gaf aan dat het wettelijk eigenlijk binnen 5 dagen moet, maar met pleegzorg is het meestal later. Maar het is wel verplicht om het kind op het adres waar hij/zij woont, in te laten schrijven. Je hebt alleen het pleegzorgcontract nodig (en natuurlijk je eigen id). Ouders hebben er eigenlijk dus helemaal niks mee te maken!
Fijn! Dan leren jullie elkaar ook wat 'informeler' kennen. Zoiets doet echt altijd goed. Hier gaat het eindelijk de goede kant op! Eindelijk snappen alle instanties onze zorgen en eindelijk wordt er ingegrepen. We zijn zo opgelucht!
Ja we zaten echt in een diep dal. Wij hadden echt enorme zorgen en alles werd weggewuifd en de uitbreiding van terugplaatsing opgevoerd. Het was afschuwelijk om mee te maken. Het voelde als een race tegen de klok om het kleintje zich weer een beetje veilig te laten voelen. Wanneer dat weer zover was, moest het arme ding weer logeren. Zo sneu en verdrietig. Nu na een bezoek van anderhalf uur is ze weer anderhalve dag van slag geweest. Heel serieus en in zichzelf gekeerd. Nu eindelijk weer een beetje ontspannen en vrolijk. Ook geeft het hummeltje steeds aan niet daar naar toe te willen. Omdat de ouder(s) boos zijn.......
Hè gets Nicoletta wat naar wat zo'n kleintje moet doormaken. Ben wel erg blij te lezen dat het de positieve kant uit gaat. Als het goed is ligt ons inschrijfformulier nu ergens in het pand van pleegzorg. Door de vele aanmeldingen ivm een promotie actie kan het 3 maanden duren voordat we een reactie krijgen. Positief natuurlijk dat er zo veel mensen zich in willen zetten voor pleegzorg maar wij willen natuurlijk ook zsm van start met de gesprekken. Vind het erg spannend allemaal... Herkennen jullie dat, dat je zelf zeker bent dat je het kan maar het eng vindt dat pleegzorg er misschien wel heel anders over denkt?
Shadee heel herkenbaar inderdaad. Afwachten maar weer. De eerste gesprekken bij ons kunnen wel een half jaar duren!! Heb je wel een bevestiging gekregen van je inschrijving?
Nee maar hebben het afgelopen maandag ook pas op de post gedaan. Ze zeiden bij ons dat ondanks de iets langere wachttijd dan normaal je in feite na een half jaar helemaal klaar kunt zijn. Dat vind ik dan weer best snel. Tijdens de info avond werd verteld dat het traject verder precies hetzelfde is als bij jouw organisatie. Super dat jullie je toch ook ingeschreven hebben!
Die angsten dat je afgewezen zijn denk ik bij iedereen wel aanwezig. Soms worden er ook mensen afgewezen waar niemand iets van snapt (inclusief zijzelf). De langere wachttijden op een reactie komt denk ik ook door de zomervakantie die eraan komt. Dan ligt het hele pleegzorgtraject zeker zo'n zes weken stil. Hier gaat het met de kleine meid weer goed, ze zit weer lekker in haar vel. Lang leve de rust in de bezoekregeling!! De gezinsvoogd is bezig om alles te onderzoeken en raakt met de dag verder doordrongen van de problematiek.
Ja, die angst om afgewezen te worden herken ik ook wel. Je weet zelf wel dat je het kunt, maar moet daar wel nog even een paar mensen van overtuigen! Fijn dat er nu toch naar jullie geluisterd wordt, Nicoletta. Heb je nu wel het gevoel dat er meer aan het belang van het kind wordt gedacht? Hier is alles goed. Kleine meid doet het goed. Consultatiebureau bezoekje van vorige week heeft veel geod gedaan. Mama ziet ons niet meer zo als De Tegenpartij, maar er begint nu enig vertrouwen te groeien. Da's wel zo makkelijk communiceren. Vandaag weer bezoekje gehad en het ging prima. Meisje kwam moe maar ontspannen terug, misschien omdat mama ook iets meer ontspannen is ondertussen!
Shadee ja spannend he!! Ben heel benieuwd hoe het allemaal zal verlopen nu... Ik vind een half jaar inderdaad ook snel gaan! Bij ons duurt het een half jaar voordat we uberhaupt een eerste gesprek krijgen. Maar goed, we wachten maar af. (Daar zijn we ondertussen heel goed in geworden...) Ben trouwens benieuwd of we nu een bevestiging krijgen of dat ze wachten tot ze een verklaring van geen bezwaar bij de Raad voor de Kinderbescherming hebben gekregen? Dat zou ook verklaren waarom we nog geen bevestiging hebben gehad. Over het afgewezen worden, dat vind ik inderdaad ook echt spannend. Ook omdat we zelf ook nog zwanger willen worden. Maarja dat moet ook maar lukken he. Wel willen we het zwanger worden van onszelf uitstellen mocht er een kindje geplaatst worden. Nicoletta wat fijn dat je weer positiever klinkt en het met het meisje beter lijkt te gaan!! Ben heel benieuwd hoe het verder zal verlopen.Gelukkig wordt er nu toch meer naar jullie geluisterd! Fijn hoor! Murphy, bij jou dus ook de goede kant op, super! Fijn dat alles iets rustiger lijkt te gaan, is voor iedereen beter!
Fijn Nicoletta deze rust weer! Gelukkig maar voor de kleine meid en ook voor jullie (en uiteindelijk ook voor ouders hopelijk). Dat is een intensieve bezoekregeling Murphy! Het is fijn als het ontspannen gaat, het is wel heel wat voor zo'n kleintje (en ook voor jullie en moeder).
Ik kwam hier toevallig kijken. Wij hebben 3 mooie kinderen, ik heb altijd gedacht aan adoptie omdat ik een kindje wil kunnen geven wat mijn kinderen ook hebben. Alleen is het zo duur om een kind te kunnen adopteren. Dit lijkt mij ook wel wat zeg, niet voor nu maar in de toekomst als de jongste ook wat groter is, en we een opbouw hebben zodat zo'n pleegkindje zijn/haar eigen plekje heeft waar het zich terug kan trekken. Al lijkt het me ook we zwaar hoor, je zal vanalles tegen komen, maar ideaal dat je wel wordt begeleid.
Shadee, hebben jullie ondertussen al een bevestiging? Wij nog niet. We hebben ons 29 mei ingeschreven. ik denk dat ze idd eerst wachten op bevestiging van de kinderbescherming
Phoe, ben boos en teleurgesteld in pleegzorg en bureau jeugdzorg! Vandaag te horen gekregen dat pleegje voorlopig nog twee keer per week bezoekje met mama/ouders heeft, maar over twee weken gaan ze beslissen of dit niet uitgebreid moet worden, op verzoek van moeder. Kind komt oververmoeid terug van bezoekjes (ze mist hierdoor nu al twee keer per week slaap en een maaltijd). Dit weet bjz, maar het maakt blijkbaar niets uit. Mama mist haar kindje, dus dat is het belangrijkste. Ben ik nu de enige die vindt dat een baby van 8 maanden rust en regelmatig eten nodig heeft???? Bovendien zitten wij 's avonds dus waarschijnlijk drie keer per week met een krijsend kind aan tafel.....en ik mag steeds rijden naar die bezoekjes....en proberen om een ritme te creeeren voor kind, terwijl mama en bjz haar hier steeds weer uit halen.....grrrrr, ben echt boos en weet niet of we hierna nog wel een pleegkindje willen. Gaat duidelijk niet om het belang van het kind, maar om dat van moeder. Vraag me ook ernstig af waarom kindje niet gewoon terug naar huis kan, als ze drie keer per week met haar ouders op stap mag gaan. Heeft ze waarschijnlijk meer rust dan nu!
Get murphy kan me voorstellen dat je het ff goed gehad hebt. Belang van het kind zou naar mijn mening ook met stip op de eerste plaats moeten staan maar uit jouw verhaal blijkt dat het op z'n minst gedeeld moet worden met de moeder. Frustrerend hoor want je hebt toch het beste voor met het kindje en dan wordt er niet naar je geluisterd. Sterkte met deze lastige situatie en hopelijk komt er alsnog een regeling die het beste is voor het kindje maar ook voor jullie en moeder. Lobi, wij hebben eergisteren de bevestiging gekregen dat onze inschrijving verwerkt is. Wanneer de brief van de raad binnen is krijgen we hier ook schriftelijk bericht van en daarna is het ongeveer 3 maanden wachten op de gezinsonderzoeken. Misschien voor de zekerheid even bellen of ze jullie formulier ontvangen hebben? Hou je me op de hoogte?
hoi hoi, Ik hou jullie maar even op de hoogte. Zoals ik vorige keer schreef heb ik mijn training afgesloten. Vandaag gesprek gehad bij mij thuis. Goed gesprek geweest! Moet nu volgende week weer. (Hadden gedacht het in 1x te doen, maar niet dus). Ik ben erg open en eerlijk over mezelf... vraag me alleen wel af of het ook TE open en eerlijk kan. Maar er werd wel de hele tijd gesproken over matching en dat er wel vakantiekinderen op de lijst stonden, die hier zouden kunnen. (Ik ga voor vakantie nu, en later weekend). Dus ga er eigenlijk vanuit dat ik wel geaccepteerd wordt als pleegouder voor vakantie. Maar wellicht wat te voorbarig? Hoe zijn jullie ervaringen hierin?