Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

@ Murphy, wat idioot dat het bezoek dan door moet gaan. Ik had niet gegaan hoor, zo zie je maar dat het kind niet altijd op de 1e plek staat.

@ NIcoletta, wat ee ngezelligheid weer bij jou! Is dit ook voor tijdelijk??

Hier vertrekt kleinste pleegje komende dinsdag. Wel ff moeilijk denk ik. TIs zoon schat. Roept de hele dag IJS IJS IJS HAP HAP HAP. Maar ja daarna lekkerop vkantie en dan zien we we weer verder:D denk dat we snel weer beschikbaar zijn:)

2. Laidie

Laidie Actief lid

16 apr 2009
    144
    0
    0
    ja, ze is heel bang voor vreemden. Deurbel associeert ze met "er komt een vreemd persoon naar binnen".
    Ze is niet bang voor geluiden of zo. Ik probeer haar voor te bereiden op bezoek, als ik weet dat er iemand komt tenminste. Maar dat helpt ook niet echt. Als ze in september nog bij ons is, moet ze toch twee ochtenden per week naar een oppas, dus ik hoop dat het tegen die tijd iets beter gaat....[/QUOTE]

Hallo,
    Ik zit met grote interesse jullie ervaringen te lezen. Ik ben zelf werkzaam op een residentiele groep voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, en vaak dan naar pleegouders gaan.
    Bij het bovenstaande verhaal denkik... zijn er dingen gebeurd die betrekking hebben op: plotseling weggehaald (na deurbel), vaak bij vreemden achter gelaten vroeger? etc? Het lijkt bijna wel een associatie met iets van vroeger.

Mooi werk doen jullie! Super! Ik zie zelf hoe fijn het is dat een kind weer een mooie kans krijgt bij een pleeggezin o.i.d..

Doei!

3. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicoletta, wat leuk. gaat het nog steeds goed?

Murphy belachelijk dat ze zo reageren.

Lalalindsey jeetje 2,5 uur rijden, dan zit je aan de andere kant van
    nl

Hier gister gebelt door pleegzorg
    19 juli thuisbezoek.
    Ze controleren het hele huis.
    Ik hoop dat ze geen commentaar hebben op mijn oude keuken.
    Die in december vervangen word.
    Als we dan gelijk toegelaten worden, dan krijgen we gelijk huiswerk Dat we voor de cursus begint af moeten hebben.
    Dus nog 2 weken dan gaat het hier ook echt beginnen

4. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    sanzon: woon in Belgie en die 2,5 uur is heen en terug ;)

Maak je niet teveel zorgen hoor, wij wonen in een huis dat, op de bovenverdieping na, nog helemaal verbouwd moet worden... bij ons waren ze niet streng
    (maar ik was ook heeel zenuwachtig hoor ;) )

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

bij ons hebben ze het huis niet gecontroleerd. Kijk is het 1 grote bende hadden ze waarschijnlijk wel wat gezegd. Maar ze gingen echt niet boven kijken of zo. ze bleven netjes op de bank zitten. maar ik had wel het hele huis schoon gemaakt enzo hoor haha en was ook zenuwachtig:D

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik weet idd van 'onze' pleegzorginstelling Tanja, dat ze afgaan van de indruk beneden. Als ze daarover twijfelen, dan willen ze ook de rest van het huis zien. Ik was zo vrijmoedig geweest om te vragen toen waarom ze niet het huis helemaal bekeken. :)

7. Hee meiden, ik ben terug van vakantie, we hebben het heel fijn gehad!

Ik werd tijdens vakantie gebeld. We zijn nummer 17 op de wachtlijst en ze verwachten dat we oktober/november ons eerste gesprek zullen hebben. We krijgen 3 gesprekken, dan de stap cursus en dan nog een afrondend gesprek. (als alles goed gaat natuurlijk). Ben heel benieuwd allemaal!!!

8. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag een vraag stellen. Ik loop ook wel eens met het idee rond een pleegkindje een thuis te bieden en dat wil ik vanuit mijn hart en gevoel heel graag doen. Maar toch zie ik op tegen het gebonden zijn aan instanties. Ik zou echt het beste voor het kind willen, maar je hoort weleens rare verhalen, als pleegzorg het er niet mee eens zou zijn. Mijn vraag dus: Ervaren jullie de samenwerking met pleegzorg, jeugdzorg, voogd e.d. als algemeen positief, of vind je het ook weleens erg lastig allemaal?

9. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten van de gesprekken die we krijgen? Waar zal het over gaan? Met name onze verwachtingen en motivatie bijvoorbeeld?

Sim, zoals je kunt lezen heb ik nog geen ervaring, dus ik kan je helaas geen antwoord geven.

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @sim: ik ervaar de smaenwerking met onze pleegzorginstantie als erg positief. Goede medewerking, maar bjz daarentegen vind ik soms erg in het belang van ouders denken en een beetje het kind uit het oog verliezen. Maar goed, dat is ook maar gebaseerd op een maandje of twee ervaring.....

@lobi: in de gesprekken gingen ze bij ons idd in op onze motivatie en verwachtingen, maar ook op onze eigen jeugd en gezin van herkomst. Ook je relatie en je sociale netwerk komt aan bod. Ik vond het zelf best interessant om eens bij stil te staan tijdens zo'n gesprek!

11. Murphy, dank je wel! Ben heel benieuwd hoe het zal zijn, ook al duurt het bij ons nog wel eventjes;)
    Ook ivm onze zwangerschapswens...

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

zo vanaf vandag weer terug naar 1 pleegje. AFscheid was ff pittig. Vooral zo de laatste dagen. Maar nu ga ik heerlijk genieten van een nacht doorslapen:)

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hey Tanja,

Ja, dat is dan wel weer lekker hè? Geniet van de lange nachtrust! :)
    Hoe vond je andere pleegje het dat de kleine wegging?

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Joh Tanja, wat een stille boel dan ineens weer he meid! Ook wel weer lekker en wat een tijd en ruimte heb je dan ineens he??
    Kun je het verdriet een beetje een plekje geven? Is het kindje 'goed' weggegaan bij je?

15. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Pleegje is goed weg gegaan, heb al goede berichten gehoord dat ze het erg naar haar zin heeft.
    Andere pleegje moest wel even een aantal keer huilen, maar zei ook dat het wel goed was want kleine pleegje was toch wel lastig omdat die altijd speelgoed afpakt. :)

Nu hoor ik dr er niet meer over. Ook verbaast het me dat het eigenlijk meteen weer zo normaal is zonder kleintje. komt denk ik toch omdat je je er een aantal dagen op voorbereid enzo.
    De rust is nu even heerlijk maar denk dat ik me al weer snel verveel en even bel dat we weer beschikbaar zijn :)

xxx

16. Tanja, dat klinkt heel positief!

Ben benieuwd hoe lang het zal duurt voordat je weer beschikbaar bent!;)

17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    fijn dat dat deel allemaal zo goed is meegevallen tanja :)

hier heeft pleegje dinsdag voor het eerst haar broer en zus gezien, was echt prachtig! :D ze waren zo trots op hun zusje, ze lieten ze bijna niet meer los ;)
    we gaan in de toekomst regelmatig contact houden :)

18. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @tanja: fijn dat het allemaal zo goed is verlopen.
    Scheelt natuurlijk enorm als je pleegje met een goed gevoel kan laten gaan.
    Leuk dat jullie snel weer beschikbaar gaan zijn! Spannend! :D

@lindsay: leuk he, dat contact met broers/zussen. Pleegje hier heeft ook een grote zus die ze regelmatig ziet. Leuk om te zien, grote zus is echt trots op haar kleine zusje. Zo schattig!

19. Tara88

Tara88 Lid

11 apr 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Nou ons pleegkindje is nu bijna 2 weken bij ons en het gaat best wel goed. Het is wel een erg druk mannetje die erg weinig opvoeding heeft genoten en dus alles uitprobeerd.
    Gisteren is het eerste bezoek geweest met ouders en zijn oudere en jongere broertje, pleegzoon wou niet echt naar ouders toe. Met zijn oudere broertje heeft hij wel even leuk gespeeld. Hij is vandaag wel wat huileriger en drukker. Hoop dat dit weer snel afzwakt.
    Is wel erg wennen om meteen een kindje in huis te hebben van bijna 3 jaar.

Groetjes Kim

20. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi allemaal!

@ Kim: het is ook een erg pittige leeftijd, normaal gesproken al... laat staan voor een kind met extra bagage. Wij hebben ook een pleegpeuter in huis gehad dus mocht je wat willen weten of gewoon iets kwijt willen..pb gerust.
    Het is wel een goed teken dat hij gaat uitproberen, niet makkelijk, maar wel nodig! Het is trouwens ook erg leuk hoor, zeker als je de eerste fase door bent :D

@ Tanja: Goed dat het afscheid positief verlopen is, nu lekker op vakantie!

@ Nicoletta: Is er bij jullie weer wat rust en regelmaat?

@ Marieke: Hoe gaat het met het pleegmannetje?

@ Murphy en Lindsay: wat goed van contact met broertjes/zusjes van pleeg... is echt heel waardevol, maar wordt soms vergeten.

@ Lindsay: zijn ouders nog weer in beeld gekomen nadat ze het hadden laten afweten?

@ Hier; Laatste loodjes nu, gek om geen idee te hebben hoe het straks zal zijn. Echt plannen maken rondom pleegzorg kan dus ook niet, maar wij willen allebei pleegzorg blijven doen... maar eerst dit maar :D

Deel Deze Pagina