Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    spannend Appie! :)

ouders bellen niet meer, maar afgelopen dinsdag waren ze er wel (te laat, maar goed, beter laat dan nooit)
    er is een regeling gemaakt tot december, als ze dan nog eens niet op komen dagen krijgen ze een contactverbod van 2 jaar... beetje ERG drastisch, niet?

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :$, net wat je zegt Lindsay, wel heel erg drastisch. De bezoeken tot aan voorheen toch goed? Pfff wat een machtvertoning dan.

Hier is op zich wel rust en regelmaat inmiddels. Alleeeeeeen.......toch niet helemaal. Daar wil ik vooralsnog hier nu even niet overwijden. Degene die mij via pb gesproken hebben snappen deze hint misschien wel.

We zijn nu druk bezig met een nieuw kinderkamertje in huis voor het brusje. Niet heel eenvoudig omdat ik juffrouw pietlut met de kleurtjes ben. Maar als het klaar is zal ik de foto's rondsturen.

Heee Appie!! Voor je met 'forumverlof gaat' wil ik je nog wel even spreken hoor! Moet je namelijk iets vertellen.
    Maar wat gaat het bij je opschieten! Ik vind het zo super van je dat je ondanks je eigen wondertje toch voornemens bent om door te gaan met pleegzorg.

3. Mmmm ik heb geen pb contact, maar ben wel heeeel nieuwsgierig haha:D Maar als je niet wilt vertellen ook goed hoor, dan bedenk ik voor mezelf wel de wildste ideeen;):cool:

4. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Nicoletta, het is vooral omdat het in het verleden al zo vaak mis is gegaan bij haar vorige kinderen...
    Ik heb zelf zoiets van: ik moet toch al zover rijden, waarom dan niet 5 minuten langer rijden tot bij hen thuis? dat is voor hen mss gemakkelijker... hoop dat ze het blijven volhouden, ik weet dat ze hun kind doodgraag zien, zou het echt jammer vinden.

succes met het kamertje voor brusje trouwens ;) komt goed joh :)

5. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Nou Nicoletta; ik heb nu juist tijd om te forummen :d, dus ik ga je even pb-en.

Wat een strenge maatregel Lindsay, ik herken dat soort "dreigingen" niet, mijn ervaring is juist dat ouders (terecht) weer nieuwe kansen krijgen... maar goed, misschien werkt dit voor deze ouders als stok achter de deur.

@ Lobi: ik was jou vergeten; veel succes met alle voorbereidingen; nu nog in je hoofd, straks in het echt!

6. Dank je wel!! En jij met jullie geweldige kindje straks!!!:)

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ze hebben schijnbaar wel echt een zwaar verleden en volgens pleegzorg eigenlijk geen recht op bezoekregeling, dus ze moeten deze kans ook echt aangrijpen

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @lindsay: jee, wat een strenge maatregel. Maar ja, misschien hebben deze ouders wel een flinke stok achter de deur nodig, wie weet...

@appie: wordt nu echt spannend bij jullie! Veel succes alvast enne, geniet ervan!

@nicoletta: ik word steeds nieuwsgieriger! Ga je pb'en!

9. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    en meiden hoe is het bij jullie?

is het gelukt met het kamertje Nicoletta?

hier begint pleegje verlatingsangst te krijgen, wel goed qua hechting natuurlijk maar ook een beetje zielig hoor ;)

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Lindsay *grinnik* , nouuuuu dat kamertje is nog niet klaar! Ik ben namelijk op drakenjacht :D . Maar omdat ik dit verzin als het allang uit is, is het bijna niet te vinden en zit ik nu te twijfelen om het toch anders te gaan maken ;).

Hey goed teken van je pleegje! Veel blijven benoemen zodat pleegje ziet dat hetgeen je doet ook waar is; ** gaat even wat drinken voor je maken en komt zo weer terug, en dan die fles laten zien. "jij laat je speentje vallen, ik raap je speentje weer voor je op". Dat helpt om het kindje te laten geloven wanneer je even weggaat en je belooft om terug te komen dit ook echt zo is.

11. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Ja dat doe ik inderdaad zo veel mogelijk, merk ook al echt verbetering. Vorige week duurde het 2u om ze in slaap te krijgen, nu is 5 minuutjes langs haar bedje blijven zitten voldoende ;)
    succes met de drakenjacht ;)

12. Wat is het hier rustig...

13. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    *grinnik* saai he Lobi?

Zal ik dan maar de benoemingen van ons pleegje van kaas benoemen?
    oude kaas = oude kaas
    jonge kaas = jongetjes kaas
    komijnen kaas = konijnen kaas
    smeerkaas = slakkenkaas ;).

Tja hoe ze het kunnen verzinnen, geen idee maar ik vind het wel grappig!

14. Haha Wat een mooie woorden! BEstaat er ook meisjeskaas of doet ie daar niet aan?!;):D

15. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hihi... die Nicoletta... wat een mooie bewoordingen hebben ze dan toch he :D

Verder inderdaad erg rustig hier... hier ook ;)

Wel indrukwekkende docu gezien over bjz; lost mother. Pfft, wat een nare dingen gebeuren er toch. Ook al staan wij weer aan een andere kant als pleegouders, ik vond dit toch wel heel confronterend.. Iemand ook gekeken?

16. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik wil even zeggen dat ik het geweldig vind dat je dit doet. Er zijn zoveel kindjes die een vreselijke start hebben gehad! Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt, zou leuk zijn. Ik denk ik dat ik ooit ook ga plegen

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ik heb de docu ook gezien, Appie.
    Jammer dat bjz niet mee wilde werken, had ook graag hun kant van het verhaal willen horen.

Maar idd wat een ellende en wat een machteloosheid...

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Zo wij zijn weer terug van vakantie. Echt heerlijk gehad! 32 graden, zon, strand, zwemmen enz.
    Pleegje heeft zich geweldig goed gehouden, 1200 km in de auto zonder zeuren en piepen heerlijk:D gezellig:D

Ze leerde wel het woorden tieten deze vakantie dus dat hebben we heeeeeeeeeeeeeeel vaak gehoord. hahaha.

@ Appie, het schiet al op he:D veel succes met de bevalling:) zet hem op en ben heel benieuwd naar je kleintje:)

xxx

19. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is inderdaad rustig hier.
    de vakantietijd waarschijnlijk.

maar een berichtje van hier.
    wij hebben vorige week het thuisbezoek gehad en we mogen eind oktober met de stap cursus beginnen.
    En als dan alles goed gaat, zijn we half december klaar.:)

20. Krijgen jullie maar 1 huisbezoek?
    Wij krijgen er 3, dan als alles goed is de stapcursus en dan nog een gesprek. Wat een verschil...
    Wel fijn dat jullie mogen starten!!

Deel Deze Pagina