Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misskiss

misskiss Lid

8 jun 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    laat het dilemma maar komen:)

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    wij zijn sinds begin mei weekend pleegouders van een heel leuk meisje van inmiddels (al 1 dag) 11 jaar oud.
    Nu heeft mijn man helaas in het verleden schulden opgebouwd en doen we er alles aan om zoveel mogelijk inkomen te genereren (overigens niet pleegzorg want daar houden we niets aan over en dat hoeft ook niet). Maar ik heb dus een baan van 32 uur en ga daarbij in de avond uren oppassen op een 2-ling van vrienden. Dit is allemaal geen probleem. Maar 1 keer in de maand ga ik dit ook op zaterdag doen. Dit is dus schijnbaar wel een probleem als dit samen loopt met de weekenden dat onze pleegdochter bij ons komt. Wij hebben te horen gekregen dat ik dan volledig ten dienste moet zijn van onze pleegdochter. Dit ben ik dan niet volledig omdat ik dan toch een dag/halve dag weg ben. Maar mijn man gaat dan lekker met haar zwemmen of andere dingen doen die zij leuk vind. Denk dus niet dat zij daar hinder van gaat krijgen. Wat vinden jullie?

3. misskiss

misskiss Lid

8 jun 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik eerlijk ben dan ben ik het wel eens met de pleegzorg.
    Ze komt alleen in het weekend, dan is het wel leuk als ze tijd heeft met jullie allebei. Daarvoor ben je denk ik ook weekendpleeggezin geworden.
    Wel lastig hoor! Succes ermee!

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    oh vergeten erbij te vermelden dat dit dus niet altijd samen valt met de dagen dat onze pleegdochter bij ons is.

Als ik een aantal keren geweest ben kan ze trouwens ook mee! Ze wonen lekker buiten met veel dieren en onze p[leegfdochter is een buitenkind...

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik ben zelf als 9 jarig kindje in een pleeggezin beland geraakt... was erg lullig gegaan moet ik zeggen... ze hadden zich opgegeven voor een kindje van 4-8 jaar en ik kwam daar als 9 jarig meisje binnen en ze zeiden gelijk... we wilden eigelijk niet zo'n oud kindje... taadaa je voelt je ongewenst... ben er een paar keer naartoe gegaan en toen besloten niet meer daar heen te gaan... vond het echt niks...

maar ja zoals jullie al aangeven, nemen jullie 1 voor een langere periode... en een jonger kindje.. respect voor jullie...

uiteindelijk doe je het voor het kind..

Succes

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Mede door onze kinderwens (kwam ik op sites waar ik dan ook "pleegzorg" zag staan) en door mijn baan waarin ik ook veel tegenkom over jeugdzorg ben ik eens gaan lezen over pleegzorg.

En ik heb er elke keer weer meer info over gezocht en het blijft bij me hangen. Ook mijn man heeft er een goed gevoel bij. Vandaag ook een brochure in de bus gehad en data voor een algemene info avond.

Wij zouden graag weekend pleegzorg willen bieden. Ik zie dit los van het zelf nog zwanger worden. Ook als ik zwanger heb of een kind zou hebben zou ik dit nog steeds graag doen. Ik denk ook dat wij geschikt zouden zijn als personen, door wie we zijn en door onze achtergrond/ervaringen/kennis. Uiteraard eerst naar een info avond om ons goed te laten informeren en dan kijken of het daadwerkelijk iets voor ons is.

Ik zit alleen wel met een boel praktische vragen in mijn hoofd en ik ben benieuwd of er hier misschien mensen zijn die hier al kennis van of ervaring mee hebben.

Zo neem ik aan dat je een kamer in je huis inricht voor een kind waar het dan een weekend (1 in de maand, las ik) kan logeren. Die ruimte hebben we. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je dan bijvoorbeeld zelf een kind zou krijgen. Dan heb je die kamer nodig en wij hebben dan geen andere kamer over. Maar dan wil ik wel dat het pleegkind gewoon kan blijven komen en zich welkom voelt. Hoe moet dat dan? En ik begreep dat je kinderen van allerlei leeftijden gematched kunt krijgen. Maar stel je krijgt een baby of juist een puber..dan kun je daar toch niet alles voor in huis hebben? Wij hebben bijvoorbeeld echt geen babyspullen in huis. En je hebt ook een heel ander formaat bed nodig voor een puber als voor een peuter bijvoorbeeld. Hoe zit dit?

7. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hoi Gerbera,

Je kunt aangeven in welke leeftijd je opvang wilt en kunt bieden :) Dus hoef je niet alles voor baby tot tiener in huis te hebben :D

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Opeens lijkt ons pleegje toch nog niet naar huis te gaan.
    Wordt waarschijnlijk toch verlengd.....
    Over een week of twee horen we hoe lang. Wat een emotionele achtbaan op het moment!:$

9. Jee...weet je de reden ook!?

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Kan er niet te veel over uitwijden maar laten we het houden op een veranderend standpunt van jz.

11. Nou spannend! Ben benieuwd..

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, dat zijn wij ook.
    We hadden eigenlijk een vakantie gepland na de plaatsing, om even bij te komen. Nu zal pleegje toch echt mee moeten gaan, want aan vakantie zijn we zo langzamerhand wel toe....

13. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    spannend zeg!

14. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, pleegzorg is iig niet saai.....

15. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Dank je voor je antwoord Marieke! Nog meer die er iets over kunnen vertellen?

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hoi Gerbera,

Je kunt inderdaad zelf aangeven welke leeftijd.
    Heb geen idee hoe het zit met eigen kamer, neem aan dat je die wel moet hebben, wel zo prettig voor een kind om een eigen plekje te hebben, lijkt me.

Weet wel dat sommige pleegzorginstellingen moeilijk doen over de combinatie mmm en pleegzorg.

Hier nog steeds heel veel onduidelijkheid.
    Standpunt jz is bekend (niet terug naar huis voorlopig) maar de zitting is volgende week. Iemand enig idee of een rechter meestal mee gaat met dit standpunt of dit ook makkelijk aan de kant kan schuiven?
    Ik vind de onzekerheid op 't moment wel heel lastig. Moeten we nu afscheid nemen, of voorlopig nog niet?
    Als de rechter besluit dat ze naar huis kan, is ze misschien volgende week opeens weg. Anders blijft ze nog enkele maanden.

17. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Lieve Murphy, op deze reactie zit je denk ik niet te wachten maar mijn ervaring is dat de rechter alles, maar dan ook écht alles aan de kant kan schuiven. Tot in mijn ogen aan het idiote aan toe.
    Probeer voor ogen te houden dat je pleegje weg kan gaan, dan kan het alleen maar mee vallen. Zorg dat je alles zoveel mogelijk gereed hebt, het kan echt snel gaan meis.

Ik ben zelf hier een hele lange tijd niet geweest. Het was hier een enorme emotionele achtbaan. Bizarre uitspraken van een gestoorde rechter (sorry, maar zo voelt het echt) die totaal niet nadenkt over het belang van het kind.
    Daarnaast heb ik een nieuwtje......ik ben zwanger! Ruim 12 weken al!!! De mensen die mij al langer kennen zullen zowat van hun stoel misschien vallen. Maar het gaat goed, echt goed. Deze week een nekplooimeeting gehad en het was goed.
    Dus nu heel langzaam durf ik het te geloven. Er groeit een baby in mijn buik!

18. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat???
    Proficiat Nicoletta!! wat geweldig!

19. WAUW!!!! Wat een goed nieuws!!! GEFELICITEERD!!!!!!

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Was moeilijk geheim te houden hoor! Heb mezelf maar even een verbod hier gegeven :D:)

Deel Deze Pagina