@nicoletta, ik kwam natuurlijk ook meteen hier spieken!! ben zo blij voor je! wat een wonder in je buik he! en wtf die dokter ook deed, ik kan hem (of haar natuurlijk) wel zoenen! *grijns* al heeft ij elke avond het smurfenlied in zijn nakie gezongen, jullie wonder zit warm en veilig!!! smakkerd!! @ll, ik lees zo af en toe nog mee hier. pleegzorg blijft in mijn hart zitten en we hebben een hele tijd gezegd; als onze 2e biobeebje er is en alles loopt, dan gaan we echt kijken. maar 2e biobeebje is er, maar het loopt niet zoals gehoopt. vooral met mij niet, heb een tijd tegen een pnd aangezeten en ik weet gewoonweg niet wat de cursus met mij zal doen. om nog maar niet te denken aan een daadwerkelijke plaatsing. maar ooit.... ik neem aan dat er geen max leeftijd van je eigen kinderen is? een warm hart voor jullie allemaal!!!
Vandaag de laatste dag met ons pleegje. Morgenochtend gaat ze naar huis. Moeilijk zo'n afscheid, maar we proberen het voor onszelf zo positief mogelijk af te sluiten. Zijn nu al dagen afscheid aan het nemen. Ben nu eigenlijk ook wel blij als het morgenvroeg is en ze echt weggaat. Nog even wat laatste kleertjes strijken en inpakken...nog even genieten van haar.... Hopelijk gaat ze een goede toekomst tegemoet. Als we hierin konden geloven was het allemaal een stuk makkelijker!
Phoe wat dubbel allemaal zeg... Als je inderdaad zeker wist dat ze goed terecht zou komen zou het een stuk makkelijk zijn. Heel veel sterkte! Beseft ze zelf wat er komen gaat?
Nee, totaal niet. Ze is gewoon lekker vrolijk aan het spelen en vindt het allemaal prima. Ze is gelukkig wel goed gewend aan mama en thuis, dus ze zal er zelf weinig stress van ondervinden.
Moeilijk hoor.. aan de ene kant wel fijn dat ze er geen spanning en last van heeft, maar het lijkt me wel fijn als ze enigszins voorbereid zou zijn. Of niet? Hoe oud is ze (ongeveer)?
Ze is ongeveer een jaar, dus echt voorbereiden kan nog niet. Ik denk dat het wel een soepele overgang wordt voor haar. Maar ik hou mijn hart vast voor de toekomst. Zoveel onopgeloste problemen, zo weinig veranderd... We hebben wel al aangegeven dat ze van harte welkom is wanneer (he, ik bedoel natuurlijk als) het thuis weer mis is.
Ja met een jaar is dat inderdaad nog lastig... Maar wat verschrikkelijk dat er dan besloten wordt dat ze teruggaat terwijl er eigenlijk niks (vrij weinig) veranderd is in de situatie thuis. Ik vind het onvoorstelbaar dat er dan een dergelijke keuze gemaakt wordt. Ik zit natuurlijk nog in het voortraject, maar dit lijkt mij echt een van de allermoeilijkste dingen van pleegzorg (al krijg je er met langdurig wellicht minder mee te maken..)
Ja, ik vind dit ook het allermoeilijkste. Ik had ook gehoopt dat we niet bij onze eerste plaatsing hiermee te maken zouden krijgen. Is ook onbegrijpelijk, niet alleen voor ons. Problemen zijn van dien aard, dat er ook niet echt een oplossing is. Dus krijgen ouders nog maar een kans, want ze willen zo graag....en houden zoveel van hun kindje. Ook pz en bjz en cb delen onze zorgen. Maar niemand kan iets doen. Ze gaan de situatie met z'n allen goed in de gaten houden thuis, zodat er snel ingegrepen kan worden als het dreigt fout te gaan. Denk idd dat je hier bij langdurig minder snel mee te maken krijgt, al kan een rechter natuurlijk altijd een kindje terug naar huis plaatsen, en dan kun je je alleen maar erbij neer leggen.
Is het de rechter die in deze situatie dit besloten heeft? En alle instanties hebben hun zorgen uitgesproken... Ik vind dat toch echt onbegrijpelijk hoor, heeft die rechter dan zn ogen en oren in zn broekzakken zitten? Ik dacht dat het belang van het kindje voorop stond en niet dat van de ouders.. De ouders staan er zelf wel helemaal achter en hebben het gevoel er klaar voor te zijn? Wat een verantwoordelijkheid neemt de rechter ook op zich op deze manier...
Ik val even in... Lobi; het belang van ouders weegt ook erg zwaar.. Heel begrijpelijk, maar soms ook enorm ingewikkeld en helaas komt dit ook bij langdurig voor en bij sommige kinderen zijn er zelfs meerdere terugplaatsingen die ook weer mislukken... schrijnend hoor! Er is nu wel een mooie nieuwe methode waarbij er sneller perspectief bepaald wordt, hopelijk gaat dit goed werken! Murphy; fijn dat jullie back-up blijven, wij hebben dit zelf ook gedaan en het voelt alsof je nog iets doet temidden van alle machteloosheid. Ontzettend veel sterkte gewenst, ook als ze weg is straks zal het weer totaal omschakelen zijn..
Wat is die nieuwe methode? Bij de voorlichtingsavond zeiden ze dat er een nieuwe wet id maak was dat er na 2 jaar besloten zou worden waar het kindje definitief zou mogen blijven. Dus dan zou er niet ineens na een aantal jaren alsnog besloten kunnen worden dat het kindje terug moet. Is dat wat je bedoelt?
Ja, dat is wat ik bedoel.. alleen weet ik niet van die 2 jaar. Ik weet dat ze nu proberen om sneller duidelijk te hebben wat bij een kind past. Ze willen zo min mogelijk tijd verliezen en daarna een kind ook een duidelijk perspectief bieden. Volgens mij is het alleen nog niet duidelijk hoe ze dit willen "toetsen" en hoeveel tijd over elke stap mag gaan, maar misschien heb ik dat gemist. Daarnaast krijgen langdurige pleegouders meer rechten en inspraak. Goede zaak lijkt me. Lees je het blad mobiel? Daarin staat ook veel interessante informatie over oa dit soort zaken. Hoe kijk je nu aan tegen pleegzorg met het hebben van meer info? En wanneer start nu de stapp voor jullie?
Ze zeiden dit inderdaad tijdens de info-avond. Hoe het er precies uit zou komen te zien, wisten ze ook nog niet. Maar ze hadden het erover dat het begin volgend jaar in zou gaan. Ik vind het ook een goede zaak. Ik denk dat het voor een kindje uiteindelijk alleen maar heel fijn kan zijn dat er duidelijkheid is en zo min mogelijk onzekerheid. Wij wachten nog op ons huisbezoek. Daar krijgen we er 3 van voordat we aan de stap mogen beginnen. Ik ben dus erg benieuwd! Tot nu toe staan we er nog steeds positief in!
Ja, Appie, het zal zeker wennen zijn als ze weer weg is. Huis zal wel even heel leeg zijn. Maar goed, even rust kijk ik wel naar uit. Daarna gaat het vast weer kriebelen en beginnen we waarschijnlijk weer aan een nieuw pleegzorgavontuur! Dank je Lindsay. Lobi, tja, volgens mij moet het helaas soms een aantal keren goed mis gaan in een gezin, voordat een kindje langdurig uit huis gaat. Ben absoluut met je eens dat dit niet in het belang van de kinderen is, maar zo gaat het nu eenmaal soms. We hebben wel een goede band met ouders opgebouwd, zodat we zelf ook nog wel enig contact zullen houden. In het begin wil ik wel even afstand nemen, maar zal zeker af en toe eens informeren hoe het gaat.
Dat is fijn Murphy, dan blijf je tenminste enigszins op de hoogte... Wat ik me afvraag. Wat doe je met kleertjes etc die je misschien id loop der tijd gekocht hebt voor haar. geef je die mee?
Ja, sommige dingen geef ik mee. Dingen die haar heel leuk staan, of heel lekker zitten die krijgt ze mee. Plus nog een beetje extra (alvast een maatje groter) omdat ik ernstig twijfel of haar moeder ook wel kleren gaat wassen en zo, dus dan heeft ze een voorraadje.... Uiteraard houden we ook een gedeelte zelf, want er zullen vast nog meer kindjes volgen.
En toen was ze weg...... Leeg hoor, ons huis. Box weg, speelgoed weg, kindje weg. Ouders hebben haar opgehaald en geven zelf aan nog niet klaar te zijn er voor. Ze had nog best een aantal maanden hier mogen blijven?!?!?!? Tja, als ze nog een keertje terugkomt, dan zien we haar wel weer!