Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeetje Murphy, kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Weet je ook de reden? (of is dat lastig hier te melden). Hopelijk wachten ze volgende x ietsje langer met vragen, zodat ze niet te voorbarig zullen zijn.

2. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wat fijn Lobi! Zo'n goede start en klik is heel belangrijk, je bespreekt nogal wat met elkaar en dat is gewoon fijner in een prettige sfeer! Wanneer staat het volgende gesprek gepland?

Nou ja... Murphy lees net je berichtje! Wat vervelend dat het nu weer anders loopt, zeker als je net alle voorbereidingen klaar hebt! Zo moet je wel heel veel schakelen in een week tijd... :(

Kimmie: wat naar van de miskraam, heel veel sterkte met het verwerken. Het lijkt me verschrikkelijk dat mee te maken na eindelijk die positieve test te hebben gekregen.
    Hier ervaring met de MMM en pleegzorg, een langdurige plaatsing (die na lange tijd toch resulteerde in terugplaatsing) en uiteindelijk ook nog een zwangerschap. Dus vragen mag, maar inhoudelijke vragen liever via PB.

Over een ander forum; ik praat nu alleen nog hier mee, maar zou het leuk vinden om iets meer te kunnen vertellen. Misschien kunnen we de club iets actiever maken :)?

3. Ja ik vond het ook erg prettig. Het was een hartstikke aardige vrouw en heel vrolijk en ze gaf ons vaak complimentjes. Heel fijn! Zie nu ook een stuk minder op tegen het volgende gesprek. Ik bedoel eigenlijk dat ik t een stuk minder spannend vind!

Jaaa vind ik leuk! Ik heb zelf nog niet zoveel vragen enzo, maar ik zou andere vragen en antwoorden van jullie graag willen lezen. Is het misschien een idee om een besloten clubje op zp te openen, zodat we meer "openlijk" kunnen vertellen? Anderen kunnen dan namelijk niet meelezen.

4. Kimmie1984

Kimmie1984 Actief lid

14 feb 2011
    403
    0
    0
    NULL
    Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties! Doet me goed. Het gaat met vlagen nog slecht, vooral omdat het levenloze vruchtje nog niet uit m'n lichaam wil. Toch willen wij ons positief richten op pleegzorg.. En mede dankzij jullie lukt dat. Ik vind het een goed idee om een besloten clubje op te richten..

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @Kimmie: ik had volgens mij nog niet gereageerd, maar wat lijkt me dat moeilijk zeg. Eindelijk zwanger na een slopende mmm en dan wordt alles je weer afgenomen.....heel veel sterkte en fijn dat je hier wat afleiding/positieve energie kunt vinden.

Wij hebben ook besloten om voorlopig voor pleegzorg te gaan ipv eindeloos te blijven hangen in de mmm, omdat ik opeens merkte dat we echt toe waren aan positiviteit en een nieuwe draai aan ons leven.

@all: Ja zeg, iedereen praat hier over het besloten clubje, maar niemand schrijft daar iets! Hihihi, lijkt me ook leuk om daar verder te schrijven, kun je net wat meer info delen.

Wij gaan voorlopig nog maar even terug in de wachtstand....kindje dat vandaag niet door is gegaan, gaat waarschijnlijk over een paar dagen/weken wel nog komen....
    is echt nog heeeeeeeel klein. Dus ik ga genieten van niet gebroken nachten en laat die box nog maar even staan, just in case....

6. Kimmie1984

Kimmie1984 Actief lid

14 feb 2011
    403
    0
    0
    NULL
    Murphy, dank voor je reactie. Ik begrijp precies hoe je je voelt.. Wij zitten in precies dezelfde situatie. Lijkt me heerlijk zo'n kleintje in huis, ik duim echt voor jullie! Zo spannend..

7. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Die club die hier geopend is is besloten toch?? Moeten we die maar wat actiever maken!

8. sonny

sonny Lid

27 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb al eens eerder op dit forum wat geschreven.
    Nu alweer een poos geleden. De reden hiervoor is vooral dat ik niets zinnigs te melden had. Wel lees ik een aantal keer per week jullie berichtjes en leef ik met jullie mee.

Ik ben zelf sinds juni geaccepteerd als pleegouder. In de vakantie 2 weken voor een pleegkindje gezorgd. En daarna op de wachtlijst terecht gekomen voor weekendpleegzorg.
    Komende week heb ik een matchingsgesprek.. als dat allemaal goed gaat binnenkort dus een plaatsing! Ik heb er erg veel zin in!

Jullie schrijven over een besloten forum.. ik vind het soms ook lastig om dingen te schrijven.. dat is ook de reden waarom ik vaak niet schrijf. Of maar op de oppervlakte blijft.
    Waar is het besloten forum waar jullie over schrijven?

9. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    He ladies,
    Ik lees net als Sonny ook wat meer mee dan ik schrijf. Soms schrijf ik wel, over ons weekendkindje (hoewel, kindje, is ook alweer 13...). Nu staan we voor nieuwe keuzes. We zitten in de mmm, hebben inmiddels al vijf terugplaatsingen gehad, in totaal van 8 embryo's. En nog nooit positief getest! We gaan ons nu richten op perspectiefbiedende pleegzorg, binnenkort gaan we naar een informatieavond en daarna hopelijk beginnen met de STAP cursus. Ik word daar erg enthousiast van, ben de emoties rondom de mmm zo zat! Nu is ons dilemma als volgt, we hebben verzekeringstechnisch nog recht op 1 icsi poging, ik merk alleen dat we het vertrouwen dat dat ook wel zou kunnen lukken kwijt zijn. Ik ben zo moe van alle negatieve emoties; de spanning; de teleurstelling etc., dat we beiden het idee hebben om geen gebruik meer te maken van die laatste poging en ons helemaal te gaan richten op pleegzorg. Ik was benieuwd of er in dit topic meer mensen zijn die dit hebben gedaan en hoe zij dat achteraf vonden? Ik vind het namelijk nogal wat om dit te beslissen...
    Daarnaast nog een vraag, hoe lang zat er bij jullie tussen de informatiebijeenkomst en de eerste plaatsing?

En verder schrijf ik ook graag mee in een gesloten topic. Waar vind ik die??

Liefs, Sonne

10. Kimmie1984

Kimmie1984 Actief lid

14 feb 2011
    403
    0
    0
    NULL
    Hoi Sonne, ik heb 1 icsi behandeling gehad. Ivm heftige overstimulatie (50 eiblaasjes) heb ik een week in het ziekenhuis gelegen, en daarna nog maanden last gehad. Ik was bijna letterlijk doodziek. Erg heftig dus. Nu ben ik er achter gekomen dat je bij een eventuele 2e behandeling een vergrote kans hebt op weer overstimulatie. Ik wil en kan dit nooit meer meemaken. Ik heb nu 2x een tp gehad van 2 cryo's, laatste x zwanger. Nu klopte het hartje niet, dus ben aan het wachten op de miskraam. Morgen weer naar dat vreselijke ziekenhuis. Het komt er eigenlijk op neer dat ik dezelfde gedachte heb als jij. Ik heb nog 3 cryo's, die wil ik over een tijdje nog wel laten tp, maar ik denk niet dat er nog een volgende icsi behandeling inzit. Ik ben het afgelopen jaar zo geleefd, steeds spanning, hoop, hormonen, tegenvallers, pijn. Ik wil mijn leven terug zoals het was voor deze hele ziekenhuisperiode. Ik ben toe aan positieve energie! En ik wil mijn relatie ook niet kwijt, die door alles natuurlijk flink onder druk heeft gestaan. Ik wil me daarom ook gaan richten op pleeg zorg, er zijn zoveel kinderen, jonge kinderen die echt langdurig in een fijn gezin willen opgroeien. Waarom zou ik me daar niet op gaan richten.. Dit is natuurlijk mijn gedachte en verhaal.. Ik hoop toch dat je er iets aan hebt, veel sterkte met het maken van een beslissing..

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @sonny: spannend, een matchingsgesprek. Ben benieuwd of ' t klikt.
    Met wie hebben jullie het gesprek? Moeten jullie ook eerst familie van het kind leren kennen?
    @sonne: we hadden een jaar geleden hetzelfde gevoel dat jij beschrijft. In de mmm leek alles zo negatief, hadden helemaal geen hoop meer en bleven maar eindeloos in het ziekenhuis rondhangen.
    Na de info avond van pleegzorg kregen we hier echt een goed gevoel bij en zijn we hiervoor gegaan. Voor ons is het nog geen definitieve keuze, we willen over een tijdje misschien wel nog een IVF poging wagen, maar voorlopig nog niet.
    Pleegzorg is natuurlijk ook niet alleen maar leuk en gezellig, er horen ook de nodige moeilijkheden bij en afscheid nemen is niet leuk. Ook nu we weer beschikbaar zijn voor een volgend kindje worden we heen en weer geslingerd qua emoties. Als er een kindje bij je woont leef je vaak ook in onzekerheid want je weet nooit hoe lang het kindje bij je blijft.
    Toch vinden wij het geweldig om te doen en die onzekerheid, tja, die hoort er voor ons gewoon bij!

Tussen de eerste informatieavond en onze eerste plaatsing zat ongeveer zeven maanden.

@besloten club: kijk even in het menubalkje bij Clubs, dan vind je ergens Pleegzorg. Gezellig als meer mensen zich aanmelden en meekletsen!

12. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn jullie reacties! Kimmie, ik heb bij de eerste poging ook last gehad van overstimulatie een een kleine week in het ziekenhuis gelegen. Heftig he?! Wel fijn om van Kimmie en Murphy de herkenbaarheid te lezen. Ik hoop stiekem ook dat de informatiebijeenkomst bij doet overtuigen van een goede keuze. Murphy, ik wil ook nog niet definitief kiezen voor geen icsi meer, maar vraagt pleegzorg niet om een definitieve keuze? Ik dacht dat je een jaar gestopt moet zijn met de mmm? En wat ik wel een beetje heb, tot eind volgend jaar wordt de derde poging nog vergoed, dus voel wel wat druk dat ik de derde poging, als ik die wil doen, ook voor eind volgend jaar moet doen...
    Ik realiseer me zeker dat pleegzorg niet alleen maar leuk en gezellig is, dat herken ik al bij onze weekendzorg maar ook vanuit vroeger. Ben zelf opgegroeid met pleegkinderen... :) Wat dat betreft dus wel al wat ervaring.
    Ik ga me zeker aanmelden voor de besloten club, wist helemaal niet dat dat bestond. Fijn om de herkenbaarheid hier terug te vinden, ben benieuwd of nog meer mensen hun verhalen willen/kunnen vertellen? Vind het toch wel een grote stap om echt de mmm nu helemaal stil te zetten, ik begon ruim een jaar geleden zo positief met de icsi....

13. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hmm, snap geloof ik niet hoe ik lid kan worden van die club? Moet ik Nicoletta dan een mailtje sturen oid?

14. sonny

sonny Lid

27 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik weet eigenlijk niet wie er allemaal aanwezig zijn bij het matchingsgesprek. In ieder geval weet ik ouders, pleegzorgmedewerker, iemand van bureau jeugdzorg. Of het kindje er zelf ook bij is weet ik niet. Het is wel onder schooltijd.
    Ben erg benieuwd.. vind het ook erg spannend. Maar heb er ook wel erg veel zin in!

We gaan het afwachten.. nog 4 nachtjes slapen ;)

Ik ga ook op zoek naar het besloten forum Sonne. En wat betreft jouw keuze. Ik zou gewoon naar de informatieavond gaan en alles op je af laten komen... daarna je gevoel bekijken. Hoe voelt het etc.
    hetzelfde geldt voor je icsi behandeling. Nu geef je aan er even genoeg van te hebben. Misschien dat je over een jaartje wel weer de moed bij elkaar kan rapen om nog een keer de stap te nemen..

15. sonny

sonny Lid

27 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de club gevonden.. alleen kan ik er niet in.
    Hoe zorg ik dat ik lid wordt?

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Uhm, Nicoletta is de club begonnen, dus misschien kan zij jullie uitnodigen??

17. Kimmie1984

Kimmie1984 Actief lid

14 feb 2011
    403
    0
    0
    NULL
    :)Ik wil ook!

18. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Nicoletta zal jullie dan binnenkort uitnodigen denk ik! Leuk hoor dat pleegzorg zo actief blijft hier!

19. Meiden, even kort, want ik heb weinig tijd (kom binnenkort weer meer kletsen, ook op besloten forum). Maar straks om 23.00 op nederland 2 een documentaire over pleegzorg!!

20. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, ik zag het ook net!
    Die ga ik zeker kijken!

Deel Deze Pagina