Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

    murphy Bekend lid

    8 okt 2010
    877
    1
    18
    Dank je wel Lindsay :D:D


    Hoe gaat het bij jou? Met de kleine meid?
     
  2. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hier heel goed hoor, dank je :) ze is nu 15 maanden en loopt vrolijk het hele huis rond ;)

    alleen nog steeds geen contact met haar ouders... was stopgezet omdat ze een aantal keer niet gekomen waren. Nu willen ze het weer op gaan bouwen, maar nu NOG minder: een half uur per 2 maanden...
    voelt dubbel: langs 1 kant wel rustig voor ons en pleegje, maar aan de andere kant wel jammer dat ze zo geen fatsoenlijke band op kan bouwen met haar ouders...
     
  3. murphy

    murphy Bekend lid

    8 okt 2010
    877
    1
    18
    Is ze al 15 maanden??? Wow, dat gaat snel!

    Ja, heel jammer dat ze geen kans krijgt om een band op te bouwen met haar ouders, maar ja, als de omstandigheden daar niet naar zijn, kun je er op dit moment toch weinig aan veranderen.
    Wie weet verandert dit nog wel in de toekomst...
    Van de andere kant ook wel fijn dat er niet van jullie wordt verwacht dat jullie telkens naar bezoekafspraken rijden, waar vervolgens geen ouders te bekennen zijn.
     
  4. murphy

    murphy Bekend lid

    8 okt 2010
    877
    1
    18
    Even off topic, maar: we hebben vanochtend een prachtig kloppend hartje gezien op de echo! Onbeschrijfelijk, wat een wonder!
     
  5. Wauw Murphy wat een SUPER nieuws! Gefeliciteerd!!!!
     
  6. Appie

    Appie Actief lid

    28 dec 2006
    397
    0
    16
    Yes!! Gefeliciteerd Murphy! Ben heel blij voor jullie:)
    Zo bijzonder en spannend deze eerste tijd en echo; echt super dat het zo goed gaat!
     
  7. Marieke21

    Marieke21 Bekend lid

    1 sep 2006
    959
    0
    0
    Murphy!!!! wat super gaaf nieuws lees ik :) Gefeliciteerd zeg!!!!
     
  8. Nicoletta

    Nicoletta Fanatiek lid

    11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dat is goed nieuws Murphy!!! Dat worden nog wel wat extra kotsmisselijke dagen meid :D. En als je even pech hebt, op het laatst weer een nieuwe ronde.

    Gatsie. Vandaag zat ik dus te ontbijten met een boterham met komijnenkaas. Ik was al sinds de avond ervoor misselijk omdat ik last had van maagzuur doordat die kleine meid in mijn buik het leuk vind om met haar kont er soms een hups tegen te geven. Maar goed, die boterham was vast nóg leuker want die kotspartij kwam dus echt uit het niks. Ik kon gelukkig nog net mijn bord eronder schuiven anders was het zo op de vloer gegaan en mijn brood was toch al op. :)
    En zo ging het nog een keer vandaag en nu voel ik weer precies hetzelfde opkomen.
    Ik ga maar lekker naar bed, met een emmertje ernaast......

    Vandaag een gesprek met de gyn gehad. Geen inleidingen waarschijnlijk. Nu kom ik enorm met de bezoekregeling in de knoop. Op het besloten pleegouderforum (niet deze club) zeggen ze dat ik aan mezelf moet denken en dat het idioot is dat pleegzorg dit niet voor mij doet. Ook dat is dus weer een wijze les. Ik had er nooit zo tegenaan gegekeken dat ik ook in deze situatie soort recht op 'verlof' heb. Op allerlei mogelijke manieren probeer ik me in allerlei bochten te wringen om bezoek door te laten gaan, maar het is eigenlijk van de zotte....

    Nu ja meiden, ik val om van de slaap en ga lekker mijn mandje in. Hopelijk slaap ik vannacht wel en word ik niet geplaagd door mijn gruwelijke nachtmerries. Echt afgelopen nacht was het weer prijs! Gewoon 2 uur!!!!! klaarwakker. Door een stomme nachtmerrie dat de vader van ons pleegkindje hier naar binnen was geslopen om haar op te eisen............ pfffffffff mens ga toch lekker slapen in plaats van die idiote dromen dacht ik nog. Maar hielp voor geen meter.

    Ook nog vandaag ons pleegkindje uit moeten leggen dat dit kindje wel uit mijn buik komt en dat het pleegkindje niet uit mijn buik kwam. Want dit kindje zit wel met zijn naveltje in mijn buik vast en pleegje dus niet. Tjaaaa moeilijke kost voor een kleintje van nog geen drie jaartjes oud.
     
  9. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Nicoletta jeetje nog ff moet je bevallen dat is snel gegaan
     
  10. Nicoletta

    Nicoletta Fanatiek lid

    11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :D:D ja gaat opschieten he?! Vandaag allerlei gesprekken in het ziekenhuis gevoerd en we gaan toch de boel 'afwachten' zeg maar. Niet inleiden, geen keizersnee maar gewoon wachten. Heeeerlijk!

    Maar ja, nu hebben de mensen van pleegzorg en jeugdzorg geen enkele reactie gegeven op mijn mail over de bezoekregeling en hoe nu verder. Ik baal enorm en sterker nog, ik ben er pissig over. Ben in staat om gewoon vrijdag te bellen dat ik maandag niet op kom dagen omdat ik eerst fatsoenlijk gesproken wil hebben over de komende bezoekregeling. Ik laat me niet door dat hele zooitje een beetje uitwringen hoe het hen uitkomt. GRRRRRRR

    Wordt nog leuk dus :x.
     
  11. sunmaid

    sunmaid Actief lid

    6 jan 2009
    184
    0
    0
    Murphy Gefeliciteerd zeg! Wat ontzettend goed nieuws. Het is al een poos geleden dat ik hier heb meegeschreven, 6 maanden geleden ofzo, kan ik zien omdat de baby van Appie alweer 6 maanden is! Wat gaat dat snel Appie! Genieten van de kleine? Tof hoor! En Nicoletta, al bijna aan het eind! Wat ontzettend gaaf. Hoop dat die perikelen waar ik even over heb gelezen zich echt gaan oplossen.
    Hier gaat het overigens ok. Lekker zwanger! Ik kan er nu van genieten en voel me goed. Ik heb me erg moe gevoeld tot een week of wat terug. Pleegzorg is voor ons even op een lager pitje komen te staan. Misschien gaan we het wel weer oppakken, maar eerst even aankijken hoe het hier gaat met de kleine straks. Nicoletta veel geluk met de bevalling, en murphy, geniet ervan! Mooi zo'n hartje!
     
  12. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Joehoeoeoeoeoeoeoe...
    15 maart info avond, aangemeld en oppas geregeld.

    En gister jankmomentje.
    Manlief zat te vertellen dat hij het gewoon tegen collega's verteld heeft. Ze hadden namelijk het erover hoe druk het soms was met kinderen enzo en toen vroegen ze of wij nog kinderen wilden. En toen zei hubbie dus: ja. Dat wij een heerlijk gezin hebben en dat we willen kijken of we een ander kind ook een warm plekje bij ons konden geven.
    Ik was echt in shock. Dat hij dat gewoon zomaar even zegt en vertelt.
    Betekent voor mij dat hij er ook echt mee bezig is.
    Wordt vervolgd dus:):)
     
  13. Appie

    Appie Actief lid

    28 dec 2006
    397
    0
    16
    Super spannend en leuk taliaa! En in de reactie van je man, herken ik veel. Zo deed mijn man dat destijds ook en zo kwam ik erachter dat hij er heel erg voor open stond. Een fijne avond donderdag!

    Sunmaid: joehoe! Dat is inderdaad lang geleden! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier alles prima. Kleine man wordt al best groot, maar is zooooooo leuk :)
     
  14. mommy to be

    mommy to be Bekend lid

    4 dec 2006
    549
    0
    0
    hey meiden
    na lang wachten en regelmatig meelezen in dit topic wil ik me ook bekend maken hier. tot nu toe kon ik gewoon weinig melden over onze stappen wat betreft pleegzorg maar vandaag lag dan eindelijk de uitnodiging voor de staptraining in de brievenbus. Vanaf 5 april hebben we dus 4 avonden waarop we worden voorbereid op alles wat komen gaat en 2 huisbezoekingen in de agenda. Mijn man en ik hebben er zin in, het idee dat we straks een kindje op weg kunnen helpen in zijn of haar leven doet ons allebei god. Ik zag dat er ook een besloten topic hier op zp was het lijkt me leuk om daar me te gaan kletsen maar ik kan em niet vinden. ik zou graag daar voor uitgenodigd willen worden als jullie het ok vinden. zo kan ik mss ook iets van jullie ervaringen leren.
     
  15. Kimmie1984

    Kimmie1984 Actief lid

    14 feb 2011
    403
    0
    0
    NULL
    Mtb, ik heb je zojuist uitgenodigd :)
     
  16. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Gister mega gave avond gehad. Nouja, in ons hoofdhart, want de info zelf werd niet echt bevlogen gebracht.:)

    Ehm.. Ik wil ook wel in de club! We. Gaan ons opgeven voor de stap! Helaas draait die pas in het najaar weer:(
     
  17. shadee

    shadee Actief lid

    10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

    Ik heb hier bijna een jaar geleden een paar berichten geplaatst en via pb contact gehad met Lobi (wilde haar net een pb sturen maar ze is niet meer actief????).
    Inmiddels hebben wij ons eerste gesprek gehad en moeten we nu gaan nadenken over een vervolg. We staan namelijk ook op de wachtlijst voor een ivf.
    Zijn er hier meerdere die een (tijdelijke) keuze hebben moeten maken tussen mm en pleegzorg? Wat is jullie beslissing geweest en op basis waarvan heb je deze gemaakt?

    Jammer dat het hier vrij rustig is want ik zou graag wat meer willen lezen over degene die een pleegkindje hebben. Wie weet kan dat ons ook helpen de beslissing te maken.
     
  18. Tara88

    Tara88 Lid

    11 apr 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb hier al vaker mee gelezen en wil me nu toch wel even voorstellen.
    Ik ben Kim en samen met mijn man Johan hebben we 10 maanden een pleegkindje in huis gehad. Gisteren is hij terug gegaan naar zijn vader, dit was voor ons allemaal een erg heftig moment!
    Het lijkt me leuk om hier wat mee te gaan kletsen. Ik las dat er ook een besloten forum is, ik zou hier graag voor uitgenodigd worden als jullie dat oké vinden.

    Groetjes Kim
     
  19. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

    De meeste ken ik niet. Heb een jaar geleden hier ook mee geschreven
    Maar Pleegzorg is bij ons even stil gezet door de geboorte van onze jongste dochter wij doen wiekendpleegzorg

    Maar zie iets waar ik echt even op wil reageren

    @nicoletta jeetje meis wat een mooi wonder lees ik.van harte gefeliciteerd hoe gaat het met je zoals ik het lees hoef je niet lang meer
     
  20. Appie

    Appie Actief lid

    28 dec 2006
    397
    0
    16
    @ shadee: wij hebben destijds ook voor de vraag gestaan waar we ons (eerst) op gingen richten pleegzorg of toch ook de mmm verder in. Dit in goed overleg met pleegzorg allemaal bekeken en eerst pleegzorg gedaan, toen toch nog de mmm en inmiddels weer aan het denken over de pleegzorg. Dit is het verhaal in het kort; voor een langere versie of specifieke vragen...pb gerust.
    En ja het is hier rustig, dat komt doordat er veel meiden in de wachtstand zijn, maar omdat het ook makkelijke praat op een besloten forum.

    @ binna; hoe gaat het met je meisjes??

    @ Tara: wat heftig zeg! Volgens mij is Kimmie nu de beheerder van de club, maar dat kun je vast vinden als je zoekt in de clubs (het gaat om nummer 2).
     

Deel Deze Pagina