Teveel paracetamol?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MarjoleinART, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds maandag een slijmbeursontsteking in mijn arm en verga van de pijn. 'Normaal" wanneer ik zoiets heb (ben ik erg gevoelig voor) neem ik bijvoorbeeld ibuprofen of diclofynac maar dat mag ik dus niet!
    Nu slik ik eigenlijk nooit iets tijdens zwangerschap maar probeer ik rust oid te nemen als ik hoofdpijn heb, maar met deze pijn is dat echt onmogelijk ... Dus gevraagd aan de vk en ik mocht 6x een para pakken (3x2 tabletten). Maar ik heb misgerekend en al 3 dagen 8 tabletten op! Wat nu? Ik pakte er om 0.00 om 6.00 om 12.00 en om 18.00 2 tabletten! Maak me nu erge zorgen! Ik pak er nu 6, maar hopelijk gaat het snel over! Het is vanmorgen gelukkig al een beetje minder! Vandaag mijn arm nog goed rust geven! Hopelijk ben ik er snel vanaf!!

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Even voor je nagezocht, omdat ik 8x500 als maximale dosering in Mn hoofd had:
    Het doseringsadvies voor volwassenen en kinderen ouder dan 12 jaar is als volgt: oraal 500-1000 mg per keer, rectaal 1000 mg per keer; max. 4 g per dag, bij chronisch gebruik max. 2,5 g per dag (bij chronisch alcoholgebruik max. 2 g per dag). Dit komt neer op maximaal 8 tabletten van 500 mg per dag. Een dosis van 25 g wordt als dodelijk beschouwd. Leverbeschadiging (geelzucht, levernecrose) treedt op indien de paracetamoldosis de verwerkingscapaciteit overbelast; dat is bij doses van 8 g of meer.

Het kan dus weinig kwaad. Beterschap!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    8 stuks mag ook gewoon. Er word vaak geadviseerd voor een spiegel op te bouwen 4 x 2 stuks te nemen. Bijv na een operatie.

En sterkte een slijmbeursontsteking is killimlng. Ik redde het niet op alleen pcm

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik had in me eerste zwangerschap heel veel hoofdpijn en ook veel paracetemol geslikt, hoe leek ik toen was want stond er niet bij stil dat het invloed op de baby kon hebben en dat waren er ook wel meer dan 6 per dag.

En een gezond kereltje hoor :)

Beterschap!!

5. Thanks!! Ik red het eigenlijk ook niet ... echt heel veel pijn, maar de para zorgt voor een klein beetje verlichting ...

Deel Deze Pagina