Geen passende bh meer te vinden en pijnlijke borsten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zonnelied, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnelied

Zonnelied Nieuw lid

27 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 20 weken zwanger en na een zoektocht van 10 weken is het mij niet gelukt om een passende bh te vinden voor mijn groeiende borsten. Ik had voor mijn zwangerschap al een heel lastige maat: 75H. Mijn vaste speciaalzaak kan me niet meer verder helpen en ook de speciaalzaak in grote en bijzondere maten in Breda niet. Ik heb van deze laatste winkel een 75JJ meegekregen om toch iets te kunnen dragen, maar deze kan ik alleen aan zonder de beugels, omdat deze diepe striemen aan de onderkant van de borsten geven. Maar ook zonder de beugels is dit eigenlijk niet te doen: ik heb voortdurend pijn en draag de bh alleen als ik niet thuis ben.
    Mijn verloskundige weet ook niet goed raad: ze ziet het probleem en is ook bang voor ontstekingen en knobbels in de borst. (Ik heb een paar weken geleden al een ontstoken tepel gehad.) Ze raadt me voor na de bevalling een borstverkleining aan en adviseerde me om hier met de huisarts over te praten.
    Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest, maar die wil het nu niet over een borstverkleining hebben en adviseert me paracetamol tegen de pijn. Ze vindt dat ik verder moet blijven zoeken naar een oplossing, bijvoorbeeld bij zaken die medische hulpmiddelen (korsetten o.i.d.) leveren.
    Eerlijk gezegd begin ik nogal uitgeput te raken van dit hele gebeuren - het heeft me al zo veel kostbare energie gekost. De moed zakt me in de schoenen bij de gedachte om nu weer een hele zoektocht te gaan ondernemen langs leveranciers van hulpmidddelen. Via internet kom ik er ook niet uit: die hulpmiddelen lijken vooral te gaan om speciaal aangemeten prothese-bh's. Ik zou heel erg geholpen zijn met praktisch advies van een deskundige die echt verstand heeft van dit probleem en die me adequaat kan helpen zonder opnieuw wekenlang tevergeefs te moeten zoeken. Ik wil na de bevalling en het ontzwangeren graag een borstverkleining, maar tot die tijd een draaglijke oplossing om ontstekingen en andere pijn zo veel mogelijk te voorkomen. Weet iemand van jullie misschien waar ik terecht kan?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Zonnelied,

wat vervelend voor je. Ik ken de zaak in Breda, ik haal er ook mijn bh's zal ik maar zeggen ;).
    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Het is een heel lastig probleem, waar je je als welgevulde vrouw een beetje alleen in kunt voelen.
    Heb je al eens strakke hemdjes geprobeerd? En die dan onder je borsten klemmen? En zou je ze kunnen opbinden? Met sluitspelden een soort katoenen luier BH maken. Dus met katoenen doeken een soort bandage aanleggen. Eventueel samen met je partner, want alleen is dat niet te doen denk ik. Dat deed ik in het ziekenhuis wel eens bij vrouwen met stuwing. 2 katoenen luiers, of grotere katoenen doeken, in een driehoek vouwen en kruislings over je borsten leggen en dan achter dichtspelden. Zit heerlijk als het goed zit.
    Ik heb verder ook geen ideeën meer. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina