Hoeveel voel jij je baby bij 30 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Koraal82, Jun 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ik vroeg me af hoeveel of hoe vaak jullie je baby voelden bij een termijn van ongeveer 30 weken. Ik voel de baby de laatste dagen voor mijn gevoel veel minder. Ik heb dat de vorige zwangerschap ook bij deze termijn gehad en toen had de baby een groeiachterstand en weinig vruchtwater (maar ik weet niet of dat in relatie ligt tot het minder voelen) Nu weet ik dat hij nu 1 week achter loopt, volgrnde week krijg ik weer een groei echo.

Tijdens mijn vorig bezoek aan de vk voelde ik de baby wel al minder krachtig maar zij zei dat dat normaal was omdat ie zich minder kon bewegen. Vind het altijd lastig wannneer je aan de bel moet trekken.... Wil ook niet paranoia overkomen maar een vriendin van mij heeft haar baby met 38 weken verloren en toen voelde ze hem niet meer dus dat zit ook een beetje in mijn achterhoofd...

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ik zou even bellen voor de zekerheid. Zelf ben ik pas gaan merken dat de kleine anders beweegt met 34 weken. toen zeiden ze ook; hij mag niet minder bewegen, maar de bewegingen veranderen ivm de plek die hij heeft. zou hij minder gaan bewegen dan moest ik meteen bellen.
    Vrijdag merkte ik wel dat hij minder bewoog maar toen was het ook bloedheet. nu beweegt hij dan ook weer zoals voorheen.

3. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Je moet hem minimaal 10 keer voelen op een dag.
    Maar ik zou even de vk bellen! Zeker als je hem minder voelt bewegen.

4. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,020
    1,026
    113
    Even bellen inderdaad! Misschien bel je voor niks, maar beter dat dam dat er uiteindelijk toch echt iets aan de hand is.

5. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel de baby sinds deze week ook anders. Niet perse minder maar wel minder krachtig. In mijn geval komt het omdat de baby sinds maandag gedraaid is en niet meer in stuit ligt. Voel nu heel zachtjes handjes onderin waar ik eerst trappende voetjes voelde. Die voetjes trappen nu tegen de placenta waardoor de schopjes gedempt worden. Verder voel ik wel dat er minder ruimte is. Voel echt gewring af en toe.

Kan het niet zijn dat de baby anders ligt en het daarom anders voelt?

Als je twijfelt, gewoon even vk bellen. Daar zijn ze voor.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Nou ja 10x op een dag haal ik op zich wel. Meestal voel ik hem als ik ga liggen en me concentreer wel 10x achter elkaar bewegen. Maar eerder voelde ik hem ook gewoon als ik gewoon op de bank zat bijv. En dan was het vaak zo hard dat ik er van schrok. Nu moet ik echt gaan liggen met mijn handen op de buik en dan wachten.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    voor mij gingen die 10 keer op een dag niet op. Op de dag voel ik de kleine veel vaker dan 10 keer (10 keer haal ik al binnen 10 minuten). Ze zei: stel je voor je hem normaal 100 keer dan is 50 keer veel te weinig en moet je bellen.
    kan inderdaad zijn dat je kindje nu anders ligt en je hem daardoor anders voelt dan normaal maar anders voelen is niet minder voelen.

8. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Even bel en met de vk! Daar zijn ze voor, ook op zondag!
    Wellicht is het niks En kun je afwachten tot de volgende echo, als de vk ok twijfelt krijg je vandaag nog een echo

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Toevallig vroeg ik mij vanmorgen hetzelfde af. Gister een feestje gehad en toen voelde ik haar minder maar dat was wel logisch. Had echter verwacht dat wanneer ik thuis zou zijn ze wel actief zou worden maar dat viel tegen. En vanmorgen heb ik gaat wel gevoeld maar minder dan ik gewend ben. Op Google zeggen ze overal dat het met dit termijn logisch schijnt te zijn dat je de kleine minder voelt. Ik kijk het ook nog even aan een als ik mij er zorgen over blijf maken dan bel ik toch voor de zekerheid het ziekenhuis even.

10. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

Dec 12, 2014
    304
    0
    0
    Nu het warmer weer is herken ik dat op de bank moeten liggen en wachten op beweging heel erg. Maar... als ik een paar uur rustig aan doe en uit de hitte blijf dan is ze weer volop aanwezig.
    Neemt niet weg dat ik me bij de rest aansluit: vooral bellen bij twijfel. Ik heb laatst de vk ook gebeld bij een twijfelgeval en toen is ze wel langsgekomen omdat ze enorm met me mee twijfelde en het zeer serieus nam. Het verschilt nogal of je dagelijks aan de lijn hangt of 1x per maand hooguit eens een keer contact opneemt...

Oh ja... en... wat ik me opeens herinner. Rond 30 weken heb ik veel druk en gezeur in m'n onderbuik gevoeld. Daarna voelde ik haar opeens ook minder en anders bewegen. Bleek dat ze al een stuk was ingedaald en met d'r ruggetje de andere kant op lag. Ik moest daar erg aan wennen qua gevoel. Ik voelde minder en op andere plaatsen. Maar ik had ook meer lucht en minder maagzuur :)

11. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Dat gevoel heb ik ook! Ik lig nu even en voel hem heel goed! Maar idd sinds een paar dagen minder als ik op de bank zit bijv.

Share This Page