GEEN alcohol dit weekend.. help..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je alles over hebt voor je kindje, en dat schrijf jezelf, mag het niet eens een kwestie van overwegen zijn of je wel of niet drinkt, ik denk ook echt net als veel andere meiden dat je hulp nodig hebt, ga dat alsjeblieft zoeken voordat je mogelijk schade aanricht aan je ongeboren kindje, mensen die roken en drinken en toch een gezond kindje op de wereld zetten hebben ontzettend geluk gehad, dat kan voor jou heel anders lopen, besef dat goed als je geen nee durft/wilt te zeggen.

2. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    De alcohol in jouw bloed wordt op een gegeven moment door je lever onschadelijk gemaakt en afgebroken.
    De lever van je kindje kan dit nog helemaal niet.
    Dus de alcohol die via je placenta in zijn of haar bloed terecht komt, richt ook nog eens veel meer schade aan dan dat het met jouw cellen doet.
    Simpelweg doordat het veel langer in zijn lijfje blijft.

Misschien ook iets om bij stil te staan als je weer een wijntje 'opgedrongen' krijgt?
    Succes!

3. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hoooi,

nou ik ken je probleem hoor, ik vindhet ook lastig om niet een wijntje mee te pakken. ik werk zelf in de horeca en na het werk gaan we altijd gezellig borrelen en vaak de kroeg nog even in..dan vind ik het ook lastig om toe te moeten kijken ik weet waar voor ik het doe..maar heb ook wel eens een lokje genomen voor de smaak..dus ik vind het niet zo gek..en ja denk dat je een gezelligheids drinker bent want herken geen drank probleem bij jou..! succes met alles..! kom we gaan samen aan de fris;)

xx

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Knap, na 1 bericht.... :rolleyes:

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

"Ik vind het weer heel moeilijk om te geloven dat niet-roken zo moeilijk is, simpelweg omdat dat niet mijn verslaving is (geweest)." aldus ts.

Dus ze zegt hierin dat drank haar verslaving wle is (geweest)...

"Tegenwoordig doet iedereen hartstikke krampachtig over zwanger zijn en dat soort dingen. Roken is ook slecht, drinken ook, maar slechte voeding ook. Als er hier iemand begint over anorexia tijdens de zwangerschap zijn er nog mensen die dat zomaar kunnen begrijpen, maar als je af en toe een glaasje of een peuk doet, ben je ineens de slechtste moeder op aarde en springt iedereen er bovenop.[/quote]

Hier ben ik het ook niet mee eens, roken, drinken, slecht eten, andere gevaarlijke of onbezonnen dingen doen vind ik allemaal fout. Daar maak ik geen onderscheid in hoor.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Weggehaald, geeft denk ik teveel discussie wat er eerst stond.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Lientje, misschien scheelt het als je je inleest, bijv. op de site van de WHO? Dan snap je het verschil tussen de gevolgen van kroketten/mcdonalds/3 koppen koffie per dag en 1 biertje. ;)

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb me echt wel ingelezen, maar zie boven.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou, wou het net zeggen... En als je nu elke dag mc D eet of een kroket wegwerkt a la dan ben je ook niet goed bezig. Maar om af en toe zondigen in de lekkere trek te vergelijken met alcohol?!

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Zoals al te zien heb ik mijn opmerking verwijderd, omdat ik denk dat we dan een eindeloze discussie krijgen.

Het enige wat ik wou zeggen met mijn antwoord, is dat we niet met zijn allen TS de grond in moeten gaan boren omdat ze zin heeft om te drinken. Of ze het al dan niet doet is haar eigen keus.

Ik vind het al heel wat dat er iemand dat zomaar toe durft te geven hier. Wat ik bedoel te zeggen is dat we hier ineens allemaal roomser zijn dan de paus als het over zulke onderwerpen gaat, terwijl de meesten denk ik voor zichzelf ook wel eens zin hebben in iets wat niet mag. Er is een verschil tussen zin ergens in hebben en het doen.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ze vraagt er zelf toch om?

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja oke daar heb je dan weer gelijk in.

13. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ja maar sorry hoor jongens niet bij 1 glaasje of 2 ,zo,n kindje krijg je als je dagelijks drinkt 1 avondje twee wijtjes drinken is echt niet meteen fataal pffffffffffffffff wat kan iedereen overdrijven zeg!
    ik vind gewoon dat ieder het voor zich moet weten en je weet zelf wel wat wel en niet kan hoor .
    ik heb tijdens de vakantie ook 2 wijntjes op ,nou ga me echt niet heel mijn zwangerschap daar druk om maken ,maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen ,door al die bangmakerij..

groetjes michelle 24 zw

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Uhm, volgens mij vroeg de TS om reacties die haar eraf zouden houden. Ze zit dus niet te wachten op het goedpraten hiervan, vandaar ook voornamelijk negatieve reacties. Hopenlijk haalt ze daaruit de kracht om de drankjes te laten staan.

15. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ja dat snap ik ,maar er kijken ook andere mensen op het forum die nu bijna een hartberoerte krijgen ,omdat ze mischien een wijntje hebben gedronken ....
    en nu bang is om een kind te krijgen met een misvormt gezicht die als liliputter wordt geboren .

16. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    en schrijf dan in iedergeval de waarheid ,want veel punten ,hebben niks hier mee te maken ,wat ik al zei ,dat is pas als je veel meer drinkt in je zwangerschap .

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat punt probeerde ik ook al te maken.

18. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wat is de invloed van één drankje op de foetus?
    Op dit moment valt er nog heel weinig met zekerheid over te zeggen, aangezien de onderzoekers nu pas gegevens beginnen te verzamelen over vrouwen die niet veel alcohol gebruiken. Er zijn echter aanwijzingen dat zelfs heel matig drinken een verhoogd risico voor de baby betekent.

Kort geleden is in Seattle in de Verenigde Staten een onderzoek gedaan naar het gedrag van pasgeboren baby's van moeders wier drinkgewoonten gedurende de zwangerschap door de artsen van het ziekenhuis waren bijgehouden.

Volgens hun waarnemingen waren de baby's van moeders die dagelijks circa 3 cl pure alcohol hadden geconsumeerd - vergelijkbaar met 2 glazen bier van 20 cl, minder alert dan andere baby's, hoewel ze minder sliepen.

Ze leken nerveuzer en schrikachtiger te zijn, en hadden de neiging hun hoofdje naar links (in plaats van naar rechts) te draaien, wat bij pasgeborenen ongewoon is. Dit zou op enige schade van het zenuwstelsel kunnen wijzen.

Ook constateerden de onderzoekers dat deze baby's minder hoog scoorden bij proeven waarbij hun reflexen en hun reacties op geluiden of visuele prikkels werden gemeten.

Dan maar wat feiten.

19. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Uhhh meiden, ik merk dat ik even dringend wat dingen recht moet zetten :)

Ik vroeg inderdaad om negatieve dingen en ik ben blij dat die geschreven zijn.. Echter een aantal dingen kloppen niet helemaal.

Ik gaf aan dat roken niet mijn verslaving was, hiermee bedoelde ik absoluut niet dat drinken wel een verslaving van mij is!

Voor de zwangerschap dronk ik misschien 1-2 avondjes per maand.. en soms ook letterlijk maanden niet... Dusss ik heb echt echt echt geen alcoholprobleem :)

Wat ik wel toegeef is dat ik eerder wat wilde drinken en lekker uit wilde gaan als ik wat slechter in mijn vel zat.. En DAT kan nu niet meer, dus op een zwak moment, zoals gisteravond had ik het er even moeilijk mee gehad. Gewoon ook het gevoel dat ik die keuze niet meer heb. (dat is goed toch? ik heb voor mijn gevoel geen keuze om wel of niet te drinken)

De feiten die worden genoemd, daar heb ik wel wat aan hoor, alleen om meteen over een drankprobleem te beginnen, misschien heb ik dingen wat slecht verwoord, maar dat vind ik een beetje overdreven :)
    En dat er mensen zijn die wél af en toe een glaasje drinken, ik vind dat helemaal niet zo erg. Ik zeg nogsteeds niet dat ik dat ook doe...
    Ik heb 1 maal gezondigd, ik heb me er schuldig om gevoeld, waarschijnlijk heeft het geen kwaad aangericht en.. ik drink ook echt niet meer..
    Het is meer dat het gewoon soms MOEILIJK is om sterk te zijn.. Niet omdat ik wekelijks mijn portie alcohol nodig heb, maar wel omdat ik niet ff lekker kan stappen zoals vroeger en ik vind alcohol gewoon vaak erg lekker. Ben nog niets tegengekomen wat op Malibu of Whisky-Cola lijkt zonder alcohol ;)

Anyway, ik heb me gisteravond prima vermaakt tot 4:00 vannacht, ik heb af en toe heerlijk staan snuiven aan de drankjes van mijn vriend, maar ik heb geen slok op. Ohhh voor mijn gevoel had ik trouwens wel gezondigd, ik ben de avond begonnen met een red-bull, terwijl ik wist dat dat ook slecht is! :) Dus ik voelde me evengoed wel errrug stoer hoor ;)

20. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Staan snuiven aan de drankjes van anderen?
    Sorry maar dat vind ik nu toch wel niet normaal.

Deel Deze Pagina