GEEN alcohol dit weekend.. help..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zeg maar 1 ding als je niet 9 maanden even zonder kan voor het belangrijkste op aarde denk ik dat je ipv hier een topic openen beter naar de AA kan gaan want dan ben je niet gezond bezig of je nu zwanger bent of niet je kan toch wel zonder alcohol zeg?

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Is dit vóór of tégen alcohol bedoeld? Want dit gaat over moeders die dagelijks 2 glazen op hebben?

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Uhh ja ik KAN ook zonder alcohol, daar ging het mij toch niet bepaald om?
    Sorry maar dit vind ik echt pure bullshit.. Dat het in eerste instantie zo leek ok, maar heb je mn bericht hierboven niet gelezen dan?

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    *zucht* ruiken was misschien een beter woordkeuze, maar het was ook niet helemaal meer serieus bedoeld, zie onder andere door de vele smileys? :rolleyes:

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Toch kom je bij mij wat kinds over als je er zo'n drama om maakt dat je niks kan drinken.
    Je moet je dan ook niet aangevallen voelen want hoe jij je voordoet lijk je wel iemand die een drankprobleem heeft.
    Had dan eerst daar aan gewerkt voor je kinderen verwekt.

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hmm, denk dat je nog steeds niet helemaal wordt begrepen.
    Wel knap dat mensen kunnen zien dat je verslaafd bent, zelfs als je jezelf aanvult met berichten...

Maar wou even zeggen dat ik het goed van je vind dat je dus gister hebt gekozen voor geen alcohol, terwijl je dit zelf wel soms mist.
    Als ik op een feestje ben, mis ik het ook wel hoor!

Niet iedereen is gelijk, en als je wat meer moeite hebt dan iemand anders om niet te roken of te drinken dan is dat niet slecht.

Diegene moeten gewoon wat meer hun best doen om dit te laten.
    En daarom dus goed van je dat je op het feestje geen alcohol nam!

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik snap niet dat mensen hier zeggen dat je naar de AA moet. Dan ben je dagelijks bezopen en de TS kan er vanaf blijven! dan ben je dus GEEN alcoholist. Ik vind het nu ook wel eens moeilijk, als ik niet lekker in me vel zat dronk ik graag een wijntje. Ik doe het nu zeker niet meer maar begrijp wel dat je het soms daarmee moeilijk heb vooral als je ook voor de gezelligheid wel eens mee dronk dan toch een andere sfeer.

Ze zal heus niet meer drinken en dan na 1 glaasje dat erzo drama van word gemaakt pfff zeg kom op. Dan ben ik ook slecht aangezien ik 1 keer per week patat eet en niet elke dag gezond.

Maar in ieder geval denk gewoon aan je kleine en dan lukt het vanzelf 9 maanden lang let maar op :)

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ik hoop voor je dat je niet altijd zo snel oordeelt zonder iemand helemaal te kennen. Oh, had dan eerst daar aan gewerkt voor je kinderen verwekt.

Verder is dit niet de moeite waard om over te discusseren denk ik zomaar.

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Dankje! :) En ja ik geloof ook best dat er meer mensen zijn die het best af en toe moeilijk vinden, alleen er zijn weinig mensen die dat lijken toe te geven? :cry:

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ja ik merk ook wel dat het steeds makkelijk wordt hoe 'echter' het zwanger zijn wordt. En ik merkte gister dat mensen eerder zien dat ik zwanger ben en me dan toch vanzelf een colaatje aanbieden :) Dus dat was wel positief. 2 maanden geleden zag je het natuurlijk nog niet echt en toen was het voor mij ook anders.

11. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

vind het ook echt knap, dat er mensen zijn die niet eens over dit soort dingen hoeven na te denken.
    Die heel bewust altijd voor het goede kiezen.

Maar niet iedereen is gelijk, en als er dan mensen zijn die aangeven dat ze ergens moeite mee hebben, dan vind ik dat je elkaar moet steunen.

En natuurlijk wil elke moeder het beste voor haar kindje, maar dan mag je het toch best moeilijk vinden om altijd maar het juiste te doen?

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Je kunt jezelf niet erger voor gek zetten dan drinken als je zwanger bent in een kroeg ofzo. Als ik dat zie kan ik alleen maar medelijden hebben. En ik vind dat je je eigen belang boven die van je kind zet en dat lijkt me niet echt een goede start als moeder. En dat uit de mond van iemand die heeeeel goed begrijpt dat je regelmatig een wijntje wilt. Ik heb een paar reacties hier gelezen en volgens mij kan ik gezellig met je mee naar AA hihi

Succes in ieder geval!

13. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik vind het goed van je dat je er zo open voor uitkomt, hoor! Ik mis de drank echt absoluut niet, ik kan me dus ook niks bij jouw gevoelens voorstellen. Maar 't is wel goed dat je er zo mee bezig bent! Het kan echt kwaad...dat kleine beetje alcohol!

Dus 'gewoon' je glaasje laten staan!

14. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hier dat bedoel ik nou !
    het kan echt kwaad dat kleine beetje al pffffffff sorry maar ben jij drs of zo heb je er voor gestudeerd ,waarschijlijk ook zo gelezen op een forum en ja hoor het klootjes volk neemt dat dan meteen aan !

15. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik zie het meer vanuit een ander oogpunt, nl. verantwoordelijkheid.

Vanaf het moment dat je zwanger bent, ben je niet alleen meer voor jezelf verantwoordelijk, maar juist ook voor dat kleine wezentje in je buik. En dat blijft, want straks ben je verantwoordelijk voor het kindje en moet je (nog heel erg lang) het goede voorbeeld geven.
    Als je die verantwoording (nog) niet aankan, zou je bij voorkeur je zwangerschap nog even moeten uitstellen. Of als je al zwanger ben moet je er als een gek aan gaan werken (desnoods met hulp) zodat je die verantwoording wel aankunt.

Ik zie dat werkelijk als een plicht die je hebt als ouder. Niet meer en niet minder.

En de vraag is hoe verantwoordelijk het is, als je drinkt (of op een andere manier niet goed voor jezelf zorgt) tijdens je zwangerschap?!?
    Het feit dat je je schuldig hebt gevoeld zegt m.i. al genoeg....

En ik denk dan inderdaad als er straks echt iets mankeert aan je kleintje (ook al heeft het niets met de alcohol te maken), hoe schuldig voel je je dan? Kan je dan leven met die twijfel dat het misschien toch aan dat ene glaasje heeft gelegen?!?

Ik hou mezelf dat altijd voor. Ook trouwens met alcohol en verkeer. Ik drink ook niets als ik moet rijden, want stel dat ik een ongeluk veroorzaak dan zou ik altijd twijfelen (en me nog schuldiger voelen) over de evt. invloed van dat ene glaasje...

Ik heb nu al bijna 3 jaar amper iets gedronken. Ik heb nl. tot in deze zwangerschap (15 mnd) borstvoeding gegeven en daar dus ook heel goed rekening mee gehouden. En ik heb het ook soms ook best wel eens lastig gehad. Maar mijn kind(eren) staan zover bovenaan dat het puntje bij paaltje toch een vrij eenvoudige keuze is.

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Michelle, alcohol zorgt ervoor dat je kindje minder zuurstof krijgt en het blijft 15 uur in de navelstreng zitten. En nee dat komt niet van een of ander forum maar gewoon feiten... Iedereen moet het voorzich weten maar het is onzin om te zeggen dat het niet waar is. De gevolgen zijn minimaal als je een keer een wijntje drinkt maar er zijn wel consequenties voor dat moment.

ennuh Klootjes volk? omdat ze een keuze maken die in hun ogen het beste is?

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

Janneke21 schreef: ik ben de avond begonnen met een red-bull, terwijl ik wist dat dat ook slecht is! Dus ik voelde me evengoed wel errrug stoer hoor

dus je vindt het stoer als je 'slechte" dingen drinkt? okay dan begrijp ik nu je probleem ook wel, zonder dat ik je aan wil vallen, je maakt het me wel erg makkelijk om hier tegenin te gaan hoor....

18. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    OMG, ik vind het erger dat daar de sarcasme niet van in gezien wordt.

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je stelt een serieuze vraag en nu ineens moeten we de sarcasme gaan inzien van je berichtjes?

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Sorry, ik merk nu gewoon dat ik te hoge verwachtingen had van de mensen op dit forum. Ik zal het hier verder bij laten. Ik zit op een hele andere lijn en merk dat mensen zich hier snel beter willen voelen dan anderen. Waarschijnlijk omdat ze hier in het echte leven geen kans op hebben. Vol aannames en oordelen.
    Geloof me, dit is het laatste bericht dat ik hier plaats over iets persoonlijkers dan hoeveel weken ik zwanger ben of wat voor naam mn kindje zal krijgen. Meiden succes verder.

En dit bericht zal ook niet iedereen begrijpen, helaas, dat is nu eenmaal zo.

Deel Deze Pagina