ik ben nu 8,5 weken zwanger en al 1,5 kilo aangekomen, ik eet helemaal niet veel, weinig zelfs vergeleken met wat het was door de misselijkheid, maar ben wel aangekomen, begrijp er niets van en ik word er een beetje angtig van. Mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik maar heel weinig, aangekomen, de eerste keer 10 kilo afgevallen en toen 12 aangekomen en toen de tweede kwam ook 12 kilo aangekomen, maar toe groeide ik volgens mij echt niet al zo in het begin. ik krijg echt de neiging nu heel fanatiek te gaan sporten (yeah right, alsof ik daar de energie voor heb.....zucht) maar goed, wat kan ik hieraan doen?
Volgens mij kun je er weinig aan doen...als je idd al niet veel snaait enzo...dan zou ik niet weten hoe je het zou kunnen tegen gaan...Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat je al eerder zwanger geweest bent, volgens mij zet je buik ook eerder op dan..althans ik heb nu ook al een buik die er het zelfde uitziet als dat ik 3 maanden zwanger was van mn eerste en uiteindelijk ben ik bij hem 30 kg gegroeid ...terwijl ik niet extreem snoepte of raar deed...dus hoop niet dat dat nu weer gebeurt! was het trouwens wel snel kwijt hoor..was ook veel vocht..week na bevalling al 10 kg.minder... Gewoon genieten! Liefs San
nou wat een opmerking TS ik zou me niet te druk maken hoor.. iedere zwangerschap is anders! En veel vrouwen komen in t begin meer aan dan op t eind geloof ik!
hoi hoi, Je kunt je best een beetje druk maken om hoeveel je aankomt, dat is niet gelijk zwangorexia. Maar goed, zouden die extra kilo's niet kunnen komen doordat je darmen in het begin opzwellen of dat het de poep (sorry) is die nu vertraagd is door de hormonen, de vertraagde stoelgang dus? Dat had ik ook nl. in het begin en rond de 10e week werd dat minder, mits je natuurlijk wat aan die stoelgang doet. Ik ben zelf ook al 5 kilo zwaarder dan wat ik was. Ik maak me er niet zo druk om. Ik sport het er erna wel weer af.
Ik zou me inderdaad ook niet al te druk maken hoor.. in de eerste 9 weken was ik al 4 kg zwaarder haha
Hier ook hoor, groeide meteen hard in het begin en kwam de eerste 10 weken iets van 3 kilo aan... nu is het wat stabieler. De ene groeit in het begin nou eenmaal harder dan de ander! En geen een zwangerschap is natuurlijk hetzelfde. Geen zorgen maken hoor!
tjonge jonge hieronder is daar een heel topic over geschreven hoor over moeite hebben met dik worden tijdens zwangerschap en dat toppic heet zwangerexia ik bedoel alleen dat ze daar ff kan lezen hoe de anderen zich er bij voelen soms merk ik dat als je wat neerzet hier op t forum je 100 keer moet afvragen hoe je t neerzet wand word altijd anders opgepakt! en daar komen dan weer van die ellelange discussies over. dus voor de goede orde er is een toppic die heet zwangorexia mischien vind je daar info die je zoekt en waar je wat aan hebt. succes groetjes mirell
nee hoor maar dan moet je het anders formuleren mirell... zwangorexia is heel wat anders dan je druk maken over wat kilootjes..
maar in dat toppic plaatsen vrouwen wel een bericht over hun gevoel bij aankomen tijdens zwangerschap.
Niet te druk over maken De eerste 5 kilo zaten er bij mij binnen 12 weken aan...daarna liep het allemaal veeeeeeel langzamer.
Bij mij gaat het steeds met vlagen, ik had de eerste 2 kg er ook al aan zitten met 13 weken geloof ik, en toen ik 20 weken was zat er 4 kg aan. Toen een paar weken niets, en vorige week moest ik naar de vk en...... in totaal nu ineens 9 kg aangekomen... Schrok ik ook even van, heb ook een beetje op mn kop gekregen van de vk. Maar goed, ik eet wel normaal, lijkt me erg belangrijk voor de kleine, maar ik let wel even op met suiker enzo. Ik denk dat elke zwangerschap anders is, probeer je er niet te druk over te maken, het is nou eenmaal niet anders
nou 1,5 kilo bijkomen en dan gaan stressen vind ik toch niet erg "gezond" overkomen en beetje drukte om niets dus zwangorexia topic zitten meer mensen (die niet perse dat hebben) die ongezond met hun extra gewicht omgaan (dus hier spanning door krijgen e.d.)
dankjulliewel voor de lieve reacties inderdaad ga ik ongezond om met aankomen, ik heb al problemen met mijn gewicht sinds ik 13 ben, sinds 3 jaar gaat dat wat beter en het laatste half jaar ben ik bewst 5 kilo aangekomen (woog 60 kilo bij 1.76) En eerlijk gezegd maakte ik me daar niet druk om, vond mezelf (eindelijk!) wel mooi ietsje ronder, maar nu beginnen mijn billen te hangen en mij buik word kwabbig en dat vind i toch echt stukken minder, dus wil graag een beetje hulpt voordat ik doorsla nara de ongezonde kant
majkuh geef t ook gewoon bij je verloskundige aan. en t is echt niet zo datr je de enigste bent hoor! denk dat bijna 99% van de vrouwen vaker dan 6 keer per jaar denken help ik ben te zwaar. en dan heb je dus al een probleem met je lichaam. ik vind mezelf nu helemaal geweldig en ben al bijna 20 kilo aangekomen.34 weken zwanger maar weet ook zeker dat als ik bevallen ben dat ik traantjes huil om mijn te dikke billen en benen met putjes. dus dat zwangorexia was heus niet beledigend bedoeld. alleen ik heb er tijdens mijn zwangerschap geen probleem mee met mijn gewicht en figuur iedereen vind me stralend zwanger en ik geniet niet voor 100% maar voor 200%