Geen andere woning!

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lauraa87, Dec 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Heel erg bedankt voor je tip! :D
    Ik ga morgen gelijk bellen en een nieuwe afspraak maken, ik weet namelijk dat tegenover mijn flat en meer richting het winkelcentrum ook wat flats staan en die van St. Joseph zijn!
    Als die wél cv hebben zou ik me sowieso daarvoor ook willen inschrijven.

2. melissa 29

melissa 29 Actief lid

Oct 27, 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Hoi Laura,

Is het geen oplossing om tijdelijk bij je ouders te gaan wonen,je brengt daar zo te horen ook nog veel tijd door,en dan vanuit daar een andere woning te zoeken.

Gr Melissa

3. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Hey,

Nee dat gaat niet.
    Zij hebben ook niet veel ruimte, en ik kan heel goed met mijn ouders maar als ik bij hen zou wonen zou ik gillend gek worden ! :)

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Hi Laura, ik ken je situatie verder helemaal niet hoor. Maar misschien helpt het als je een baantje gaat zoeken zodat je misschien in aanmerking komt voor een iets duurdere woning in een iets betere buurt? Kan me voorstellen dat het niet in je voordeel werkt als je nog maar 21 bent én rond moet komen van een bijstandsuitkering. Succes met je zoektocht!

5. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ja ik ga als het goed is begin 2009 mee doen met een project zodat ik weer aan het werk kan en ga.
    Wil eigenlijk het liefst een opleiding afronden, maar studie financiering is ook geen vetpot.
    En ik hoef niet in een super wijk of een groot huis.
    Ga ook akkoord met een kleine flat of een duplex woning.
    Er is hier ook wel een "mindere wijk" waar ik ook eerder een flatje heb gehad, en er best wel weer terug naar toe zou willen maar het probleem is een gedeelte daarvan gaat eraf, mijn ouders helpen mij dan met de flat (net als deze) op te knappen en in te richten en dan zou ik er weer zo uitmoeten.
    Dat willen ze gewoon niet.

Nu ken ik dan iemand die woont ergens een half jaar en heeft een jaarcontract en hij wil graag van die flat af.
    Hij heeft zijn contract doorgelezen en kan onder zijn contract uitkomen als er iemand met een "nood-situatie" erin zou moeten.
    Dat is een flat in die wat goedkopere wijk.
    Dus misschien dat daar iets valt te regelen, weet alleen niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. :oops:

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Misschien moet je anders eens samen met die jongen heen gaan? Samen het probleem en de oplossing voor leggen?

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom ga je pas in 2009 weer kijken voor werk, lijkt mij hoe langer je zwanger bent hoe moeilijker het wordt. Als je een baantje zou hebben zou het een stuk makkelijker worden voor je. Je wilt toch niet op je 21e afhankelijk zijn van de bijstand?

8. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Euh, 2009 is het over 2 weken al, dus dat is niet 'pas in 2009'. Time flies ;)

Laura, ik neem aan dat je ook al via marktplaats, supermarkt-advertenties, huis-aan-huisbladen ed op zoek bent? Wellicht iemand die naar t buitenland gaat, iemand die kamers verhuurt etc? Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar wellicht is er op die manier ook iets te vinden? Dan blijf je uiteraard wel in de tussentijd ingeschreven staan, maar is de druk van de ketel tegen de tijd je kleintje geboren wordt.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan me best wel voorstellen dat je dit vreselijk vindt. Ik woon in Amsterdam en zit momenteel tijdelijk in een sociale huurwoning met 1 slaapkamer, op 3 hoog en vreselijk slecht geisoleerd. Vreselijk, ik haat dit huis. En dit is nog minder erg dan jouw woning (hier staat gelukkig geen laagje ijs als het gevroren heeft 's nachts ;)). Maar ook mij is bekend dat je met je zwangerschap niets gedaan kunt krijgen (wij stonden namelijk ook bijna op straat vanwege lange uitstel van onze nieuwe woning die nu in januari wordt opgeleverd) en hadden gewoon veel mazzel dat we toch 7e werden en 6 mensen voor ons de woning niet hebben genomen.

Ik heb het idee dat zeuren om urgentie vrij kansloos is. Je bent namelijk echt niet de enige. Maar dat zal misschien wel per gemeente verschillen dus misschien heb jij meer geluk. In ieder geval veel succes.

10. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    @ Debby82

Omdat dat project weer in 2009 begint, en ik heb een bijstands uitkering gekregen in afwachting van een wajong uitkering.
    Ik wil wel graag werk, maar dan ook iets wat bij me pas vandaar ook dat ik graag terug wil naar school.

@ Esli

Ik hou natuurlijk alles in de gaten, wil ook wel particulier huren dan krijg je ook gewoon huurtoeslag.
    Maar heb een slechte ervaring hiermee gehad, en daarom een tijd geen woning gehad.
    Mijn ouders willen bijspringen waar ik de huur niet kan betalen, dus zeg maar mij de toeslag geven die ik straks met een kind wel kan krijgen.

@ MerleQ

Het is ook niet leuk, heb geen leuk vooruitzicht zo !
    Maar ben al wel een beetje gerustgesteld, want veel vrienden en familie zeggen ook dat ze mij niet hier met een kind laten wonen.

En dat zwangerschap geen reden voor urgentie is, kan ik nog inkomen.
    Ik hoef ook geen urgentie, maar 1,5 jaar vind ik gewoon lang duren.
    Ik heb nu ook al mensen gesproken die het ook te horen kregen maar alsnog binnen 2 maand een andere woning aangeboden hebben gekregen.
    Ik blijf hoop houden :)
    Ik leg het maar even naast me neer, tot in het nieuwe jaar.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Klopt vroeger toen er wel urgenties waren voor zwangeren, waren er vrouwen die bewust zwanger raakte daarvoor en na het huis kregen het lieten aborteren, vandaar oa de regel geen urgentie voor zwangeren meer ;)
    Krijg je t wel, heb je geluk!

Ik heb met de kinderen ook bij mn moeder gewoond, en toen verhuist naar t eerst huis dat ik aangeboden kreeg (2 kamerwoning), toen een woningruil gedaan naar een 4 kamerwoning en zit ik nog.
    Bijna 3 jaar alweer, ook op 3 hoog zonder lift en wel cv maar ook hier is t niet warm hoor haha
    Ik sta nu opnieuw ingeschreven (alweer 3jr, ze nemen hier zoveel procent van je inschrijving als je verhuist bent) maar eindigd nog in de 20.
    Ach ik wil ook na mn bevalling verhuizen dus voor mij is t niet erg.

12. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ja met 't urgentie verhaal ben ik het ook wel eens, hier krijg je alleen urgentie in medische gevallen.
    Begrijp ik ook, stel je voor iemand kan niet meer lopen moet een andere woning en iemand die zwanger is krijgt voorrang op die persoon is niet redelijk!
    Of mensen gaan liegen over een zwangerschap die dingen vind ik ook niet kunnen.

Ik weet natuurlijk niet of het van die wachtlijsten klopt, maar in sommige steden schrijf je je in en dan op internet kun je reageren op woningen en zie je echt hoeveel er je voor zijn etc.
    Dat is hier ook niet, vind ik wel jammer.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Effe meedenken... heb je al gedacht aan een woning huren van mensen die hun huis te koop hebben staan of in het buitenland zitten voor hun werk of zo. Nu met die recessie staan huizen veel langer te koop en zijn mensen blij als ze tijdelijk iemand er hebben wonen, zo vangen ze nog iets.
    Misschien een advertentie zetten of zo? Of via de makelaars aangeven dat je daar interesse in hebt.
    Ook dacht ik aan woningruil, maar waarschijnlijk zal je daar niemand voor vinden als jouw huis in zo'n slechte staat is.

14. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Woningruil wil niemand inderdaad.
    En als ik dan particulier ga huren, moet het wel legaal zijn.
    Heb een keer gehuurd, dacht zelf dat het legaal was maar bleek niet zo te zijn.
    De eigenares, huurde van de woningstichting waardoor ik geen woonadres niets had omdat zij nergens toestemming voor had gegeven.
    Zij ving geld ( bijna het dubbele aan wat zij aan huur moest betalen) en ze kreeg huurtoeslag.

Weet (nog) niet zo goed hoe dat werkt mij inlaten schrijven bij makelaars e.d.
    Maar ik zal internet eens afspeuren naar makelaars hier.
    Ik moet sowieso mij op dat adres in kunnen laten schrijven en huurtoeslag aanvragen.

15. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik snap het probleem niet helemaal geloof ik.
    Iedereen die een nieuw huis wil zal toch op zijn beurt moeten wachten.

Dat het bij jou in huis erg koud is is inderdaad helemaal niet fijn, maar daar kun je toch aan werken? Je kunt toch een kachel kopen/huren en dat dat wat kost, tja dat hebben we allemaal in nederland.

4 hoog zonder lift, tuurlijk is dat niet ideaal, maar is het het eind van de wereld? naar mijn idee niet. Zoals je kunt lezen in de reacties moeten meerdere een aantal trappen op en Bamjolan bv is alleenstaand en red het ook prima.

Probeer het positief te bekijken....waarschijnlijk ben je door al die trappen te lopen dalijk met je dikke buik in een hartsikke goede conditie voor de bevalling en daarna. en hoe je het moet doen met boodschappen en baby, daar kunnen andere vast wel tips voor geven

16. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

Jun 17, 2008
    195
    0
    0
    pas je wel op met het verstrekken van dat soort gegevens? Heb zelf slechte ervaringen met meelezers....ook omdat je aangeeft gestalkt te zijn geweest....dit is toch openbaar, waar ik het meest post is ook iemand wiens ex alles door krijgt gebriefd van een meelezer, terwijl zij zichzelf anders heeft genoemd. Diegene heeft 1 plus 1 bij elkaar opgeteld uit de posts. triest maar waar, zelfs een schuilnaam biedt niet altijd bescherming.

en even voor de goede orde: ik GUN je natuurlijk een perfecte woning naar je zin, stress tijdens je zwangerschap is niet fijn. Ik was alleen een beetje geirriteerd omdat het leek alsof je niet helemaal realistisch bent. Dat vind ik nog steeds eerlijk gezegd maar ik HOOP natuurlijk het allerbeste voor jou en je kindje!

17. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Mijn ex weet sowieso waar ik woon, dat is ook 1 van de redenen dat ik toch wel heel graag hier weg zou willen.
    Voel me niet veilig hier en als ik naar mijn huis toeloop is het ook niet leuk om als maar achterom te moeten kijken.
    Hij weet ook waar mijn ouders wonen, dus zou altijd daar in de omgeving kunnen zoeken.

Wat naar voor je, ik snap gewoon niet waar mensen de laatste tijd mee bezig zijn.
    Ben door de zwangerschap emotioneel, maar ik merk dat ik volwassen word door dat ik ook zie hoe de wereld nu werkelijk in elkaar steekt en dat is soms moeilijk te beseffen.
    Ook omdat je dan zelf niet zo in elkaar steekt, en het ook niet verwacht van een ander.

Maargoed, ik weet niet helemaal hoe je het bedoeld met realistisch zijn.
    Het is niet zo dat ik er maar van uitga, en dat ik denk dat alles mij in mijn schoot geworpen word of dat ik verdrink in zelfmedelijden.
    Absoluut niet!
    Heb veel tegenslagen geloof me, maar ga daarmee niet zielig doen.
    Ik heb deze topic ook geopend voor tips juist omdat ik verder wil en niet onrealistisch doen ik accepteer de minder leuke antwoorden die ik krijg ook.
    Alhoewel, het me toch wel iets doet dat mensen denken hier dat ik mee aanstel.
    Maar zij weten ook niet beter want zijn hier nooit geweest.
    Ik wil zelf ook het beste voor mijn kindje, maar ook voor mezelf.
    Ben niet egoistisch, zou gewoon het liefst een plekje willen waar ik als het moet nog 10 jaar kan blijven.
    Ben de afgelopen 3 jaar 5 keer verhuist, en dat brengt ook veel stress met zich mee.
    En zou daarom een fatsoenlijke plek willen waar ik samen met mijn kindje opnieuw kan beginnen.
    De kou, de trappen, kwaliteit van het huis is gewoon waardeloos.
    En ook dat ik hier veel meegemaakt heb, en mijn ex mij weet te vinden telt voor mij mee maar dat is al helemaal niet van toepassing want daarvoor geven ze je geen ander huis.

18. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Het is voor buitenstaanders heel makkelijk gezegd 'ach je bent zelf zwanger geraakt' en ' beetje koud en veel trappen is niet het ergste toch?'....

Dat zeiden ze ook toen ik 'klaagde' over mijn te kleine woning. Ik vond het verschrikkelijk dat we met z'n 3-en in een bovenwoning van 30m2 moesten gaan wonen.

En iedereen had het er alleen maar over dat ik mn woning kon aanpassen en op een slaapbank kon gaan slapen etc... maarrrr ik was het er niet mee eens en ben wel 10 keer naar de woningbouwvereniging geweest.... En tsja misschien wel omdat ik te verwend ben, maar ik vond dat wij meer dan dit verdienden... In mijn oude woning is te veel gebeurd, ik heb er te veel meegemaakt en daar een kind grootbrengen? Nee dat kon ik echt niet.. ik werd depressief van die gedachte..

En we hebben nu, 2 maanden later, een heerlijk eigen plekkie. Een eengezinswoning, nog lang niet perfect, maar voor ons al zo perfect.. en ik voel me al zoveel beter... We hebben nog veel stress, maar ik hoef me geen zorgen meer te maken om ons huis, dat is echt ons huis voor een nieuwe start.
    Hier word ik niet herinnerd aan nare dingen en problemen, hier kom ik thuis en kan ik alles van mij afzetten.. Hier kan ons zoontje straks in de tuin spelen en in zijn eigen kamertje slapen...

Wat ik hiermee wil zeggen, geef niet op! Ook al zeggen anderen dat het allemaal wel meevalt en dat je jezelf in een slachtofferrol plaatst, doe wat jij voelt dat goed is en dat is hard zoeken naar een nieuwe woning.

Ik denk juist dat dat ook een oerinstinct is, ik wilde het beste voor ons kindje.

Ik hoop echt dat je wat kan vinden, ik ben trouwens vrij handig in zoeken op marktplaats enzo, dus als ik eens ff mee zal struinen op internet, stuur me maar een PM.

19. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb ook in zo'n flatje gewoond 3 hoog met alleen een gaskachel in de woonkamer
    ik werd zwanger en we kregen wel urgentie omdat mijn vriend gehandicapt is
    toen kregen we het zelfde huisje op de begaande grond ook flatje
    toen hebben we ons aardig kunnen redden met eenstraal kacheltje is de douche idd de kleene in de slaapkamer in bad doen met een kacheltje op de kamer
    we hebben daar bijna 2 jaar gewoond met ons meisje

ja is idd klote dat jij nu zo hoog zit
    wij kregen eerst ook geen urgentie maar laat je begeleider steeds bellen naar de woningbouw en leg de situatie uit
    gewoon blijven bellen ;) en heb je dat ook tegen de woningbouw gezegt van je ex enzo?

20. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    En Laura? Hoe is het ermee?

Share This Page