Ik heb een klein ideetje, ik weet alleen niet of het kan. Je verteld dat je ouders garant willen staan bij de woningstichting. Kunnen ze dat ook bij de bank doen? Dan kun je een huisje kopen. Meestal is het ook goedkoper dan huren. En kun je zelf een plekje uitzoeken. Heb even snel op Funda gekeken, dat is in principe goedkoper dan huren zie ik. In elk geval sterkte meid. Liefs Marieke
Hey, Heel erg bedankt voor het meedenken Doet me echt wat als er toch mensen zijn die iets goeds willen doen voor een ander en een beetje meedenken en medeleven tonen ! Ik heb 't even een tijdje naast me neer gelegd. Kan nu sowieso niets regelen, en wil ook niet de feestdagen voor mezelf en anderen verpesten. Ben nu nog niet hoogzwanger, en kan hier nog wel eventjes zitten. Heb in januari verschillende afspraken bij maatschappelijk werk, psychiater en gyneacoloog. Wil het er ook eens met hen over hebben. Dat van dat huisje kopen, ik heb zelf aardig wat schulden. Ben ooit eens met een redelijk kleine schuld naar een Budget beheer instantie gegaan en door dat er daar veel misliep zijn mijn schulden verdrievoudigt. Wil en kan zelf dus geen lening afsluiten, en wil mijn ouders ook niet in de schulden werken voor mij ! Dat kan ik niet maken, en kom uit een groot gezin als mijn ouders dat voor mij zouden doen zou ook niet eerlijk zijn tegenover de rest. Er is geen jaloezie maar zou ik me niet lekker bij voelen. Nogmaals, ben zeer dankbaar dat er met me meegedacht word . Kan het niet vaak genoeg zeggen!
Hou laura, Ik heb in hengelo gewoond en daar krijg je wel urgentie. En je als jij wilt verhuizen naar een wongen mogen je ze ivm je zwangerschap je niet hoger dan dan de 1e verdieping. ivm veiligheid voor verloskundige en ook voor jou als je met spoed naar het ziekenhuis moet! en dat moet je ook aankaarten. succes ermee
Bedankt voor je reactie! Ik heb hier zelf ook al aan gedacht, en ik heb ook veel overgewicht. Stel ik moet naar het ziekenhuis, de broeders kunnen mij sowieso niet tillen. Ook heb ik last van mijn hart, dat komt deels door overgewicht en omdat mijn lichaam nu 1 liter extra bloed pomt en mijn hart al hard moet werken. Kan de woningstichting natuurlijk ook niets aan doen, ik denk dat ik als antwoord krijg dat ik zelf dat overgewicht en de zwangerschap veroorzaakt heb. En over de kou, het is eigenlijk best krom! Ik mag niet boven de 349 euro huren, want dat vinden zij vriendjes politiek (ouders garant staan) Maar deze flat is nu al ruim 310 euro, en dan mocht ik wel een gevel kachel en andere kachels van hen huren. Dan zit ik straks toch boven de 349 :S Ik denk dat ik net de verkeerde persoon heb getroffen voor het intake gesprek!
Ik zelf woon samen met mijn vriend in Zoetermeer 2 kamerwoning en kindje moet ook bij ons op de kamer, maar goed kan nou eenmaal niet anders, het is zo. Wij kunnen dus idd op internet reageren op huizen, maar dat maakt helemaal geen verschil hoor met andere manieren om te reageren. Hier duurt het net zo lang als ergens anders voor je een huis krijgt. En ook hier geldt dat je alleen urgentie krijgt als het medisch is. Wij proberen het niet eens om urgentie te krijgen, we zien wel of we hier een jaar moeten wonen met ons kleintje bij ons op de kamer. Ik zou zeggen leer er mee leven dat je even zo moet wonen of ga alles proberen om daar weg te komen..... Ohja en als je dit zo uitgerekend hebt over het huurbedrag trek je mond open en vraag waarom dat dan wel kan maar duurder huren niet....Ik had echt mn scheur open getrokken als iemand zo tegen mij praat en een andere maatschappelijk werkster gevraagd want zo een trien zou ik gelijk de mond snoeren die moeten er zijn voor jou en niet voor de woningbouw...
Een electrische deken voor in je bed. Een baby kan makeklijk in ene onverwarmde kamer is zelfs beter als dat je de verwarming hebt branden. vrije sector is natuurlijk geen optie ivm geld.
Doe ook heel hard mijn best, heb vandaag weer met de woningstichting gesproken en krijg een nieuwe afspraak met een ander iemand. En dat over die maatschappelijk werkster, Ik sta niet zo heel sterk in mijn schoenen op dit moment, en zij maakt een beetje misbruik van de situatie. Ik betrok het eerst op mezelf maar na veel gepraat te hebben met familie zeggen zij ook dat het niet klopt wat ze doet. Het is ook dat ze boos op mij word, en mij tot dingen dwingt (wil eigenlijk geen dwingen zeggen, doe alles uiteindelijk zelf maar wist even geen beter woord) die ik niet wil. Als ik haar dat zeg , dan zegt ze altijd dat het wel zo moet en dat ik mezelf er anders uiteindelijk mee heb. Heb een tijdje geleden echt diep in de put gezeten, en zat er echt doorheen. Na dat mijn moeder met haar en de desbetreffende instantie heeft gesproken ging het 2 afspraken beter. Tot de afspraak bij de woningstichting, waar ze mij zo weer liet zitten en dan ook nog nonchalant zegt (na dat mijn moeder duidelijk heeft gezegd dat mijn moeder helpt maar ze er niet vanuit moet gaan dat mijn moeder mij helpt) dat ik mijn ouders 's weekends maar boodschappen moest laten doen. Het is btw een soort maatschappelijk werkster PGB (persoonsgebonden budget) Maar dit terzijde, probeer het natuurlijk allemaal zelf zo goed mogelijk te regelen (kan straks ook niet een ander alles laten opknappen als het om mijn kind draait, en moet toch zo zelfstandig mogelijk worden) Ik heb ooit zelf bij hen aangeklopt, en had meer hulp verwacht. Geef mijn Mw ook niets op de schuld hoor, ik zit er zelf ook bij maar kan gewoon dan geen woord uitbrengen of ik moet flink janken . Ik zet ook alles op alles om hier weg te komen, daarom heb ik ook hier ee topic gestart in de hoop dat mensen tips hebben
Is het ook mogelijk om te vragen of je een ander maatschappelijk werkster mag? Dit lijkt mij eigenlijk niet een vriendelijke tante als ik jou zo hoor. http://www.awsbeterwonen.nl/Referentiew ... Resultaten Deze kwam ik tegen bij het googlen, ik weet niet of je er wat aan hebt hoor, maar ik dacht, kan het altijd even neerzetten. Groetjes Marieke
helemaal als je mw wordt betaald uit je PGB en je voelt je zo rot erover, zou ik idd een andere vragen. Ik heb bij haar het idee dat zij een mening over je heeft (een beetje hoe ik overkwam in mijn eerdere post ...) maar als je een goede mw bent probeer je dat denk ik zo over te brengen dat jij er iets aan hebt. En je gesteund voelt ipv tegengewerkt. Ik heb zelf dat werk ook gedaan (en heb er idd het geduld niet voor hihi) en mijn ervaring is dat je mensen, als je iets bij ze wil veranderen, moet motiveren en zelf zaken moet laten inzien. Altijd de oplossing bij de ander laten en goed aanvoelen waar de behoefte ligt. waar je misschien iets aan hebt bij gesprekken met haar: - je kunt ter sprake brengen dat je graag je eigen zaken wil oplossen en dat sommige van haar adviezen (ouders boodschappen laten doen) daar tegengesteld aan lijken. Door de manier waarop je woont verlies je een deel van je zelfstandigheid als je kindje er is , daarom wil je zo graag een andere woning. (geen discussie aangaan over overgewicht, verleden, etc. Puur over je situatie nu en de manier waarop je je kindje wil opvoeden). - ik zou ook het gesprek bij de woonstichting noemen. Zeggen wat jouw doel voor het gesprek was (...een urgentieverklaring etc.) en vragen wat haar doel van het gesprek was. Vanuit dat onderwerp kun je een gesprek aangaan over het doel van haar begeleiding en als je daar samen niet uitkomt vragen om een gesprek met een collega erbij, of al gelijk om een andere vragen. Dan heb jij het heel netjes gedaan en ook weer laten zien dat je heel duidelijk ben in wat je wil en waarom je het wil. Zo zou ik het doen. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Ik heb vorige week en die week ervoor 5 keer contact gehad met de woningstichting. Er is een wijk (best wel een eindje van mijn ouders vandaan) waar ik wel iets zou kunnen krijgen. Een flat,2 slaapkamers en centrale verwarming. Dus dat is een goed vooruitzicht. Alleen is het geen wijk waar je kinderen buiten kunt laten spelen enzo. Dus mijn vader zei, dat hij morgen of overmorgen eerst met mij naar de woningstichting wil gaan want anders wil ik straks na 2 a 3 jaar verhuizen. Ik wacht morgen of dinsdag even af, wat er uit het gesprek met mijn vader komt. En dan kan ik denk ik een keuze gaan maken. Heb het sowieso even naast me gelegd, heb hele erge last van harde buiken die steeds erger worden dus neem even rust.
Ik zou hier even mijn avies meegeven. Stap 1: Zorg dat de omstandigheden veranderen in het huisje waar je nu zit. Pak je huurcontract erbij en schakel desnoods instanties in. Zo zorg je in ieder geval voor een goede plek voor je kindje. Stap 2: Als dat geregeld is kan je rustig op zoek (op je gemak) naar een andere woning. Ik denk zelf dat als je in ieder geval achter de hand hebt dat je eigen flatje niet ideaal is maar wel leefbaar voor een kindje, het je een hele hoop stress scheelt met het zoeken naar een ander huis. Mocht je dan geen huisje krijgen voor je kindje geboren wordt, heb je in ieder geval een plek waar je kindje veilig kan leven tot je wel een huisje krijgt. Echt volgens mij scheelt dat een hoop stress en gedoe. Natuurlijk wil je graag een ander huis, maar soms heb je het helaas niet zelf voor het zeggen he. Zorg dan zelf voor dat je huidige woning leefbaar wordt en ondertussen gewoon door blijven zoeken hoor. Ik zou ook niet graag met een kindje in zo'n huis willen wonen. Zelf wonen wij via de makelaar.. We betalen echt veel, maar we hebben dan ook een groot huis! Met 3 grote slaapkamers en veeeeeeeel ruimte. Het is door de prijs niet ideaal maar we houden het hier wel uit hoor. Zodra we er aan toe zijn willen we een huisje kopen, dat scheelt ook enorm voor ons in de kosten. Maar ja, voorlopig zorg ik ervoor dat dit huis een zo goed mogelijke optie is. Snap je mij? Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hey meis ik wil je heel veel sterkte wensen met het gesprek/. en hoop dat je snel wat vindt. want ik snap heel goed dat deze situatie uitzicht loos is. ik vindt het ook echt schokend dat het mogelijk is dat je zo veel huur betaald voor iets waar het niet eens warm is.
Even een update! Heb gisteren een flat aangeboden gekregen! De wijk is echt een mindere wijk, en het is 15 minuten lopen naar mijn ouders. Ga deze week de sleutel ophalen om te kijken Heb er goed met mijn ouders over gepraat, en waarschijnlijk neem ik deze flat aan (als er niet teveel aan moet gebeuren) en schrijf ik me direct na de geboorte weer in bij de woningstichting, zodat ik voordat mijn kind 2 is bij mijn ouders in de straat een eengezinswoning heb. Daarom het liefst niet dat er teveel aan moet gebeuren, want dat zou zonde van het geld zijn. En nog een vraag, de huurgrens is 349 maar deze flat is 355 is het niet vreemd dat die 6 euro niet uitmaakt? Of word dat straks wel een probleem met de belastingsdienst? Ben al wat meer gerustgesteld, hoop dat het op deze manier wel gaat werken. Laat jullie wel weten hoe de flat is Groetjes
Oh, ik hoop dat het wat is. En een mindere wijk, jammer dan zou ik denken. Een beetje een fatsoenlijke woning is heel wat waard toch. En 15 min. lopen naar je ouders dat is toch helemaal niet ver. Straks al de kleine er is, is dat heerlijk joh lekker een stukje met de baby in de wandelwagen. En dan heb je ook nog eens een doel om naar toe te wandelen.
Ja precies! Is ook nog goed voor mijn conditie etc. Maar toch wil ik me nergens op gaan verheugen omdat ik op toeslagen.nl heb gekeken en als ik dan alles invul voor de huurtoeslag staat er dat je onder de 23 niet boven de 349 euro mag huren. En ze doen mij nu een woning van 355! Waar ze eerst moeilijk over deden om mij een duurdere woning te geven. Maar ga er maandag even heen bellen en dan vragen of ik dinsdag de sleutel mag om te kijken. Hou mijn vingers gekruist, hoop toch een keer op een goede afloop
hee! je zit in een vervelende situatie. maar het is echt onzin dat als je onder de 23 bent niet boven 349 mag huren wy zitten ver boven dat bedrag! en zijn jonger.. misschien dat je hier iets mee kan dat je zo iets uit kan zoeken! liefs.
Dit is alleen voor 'gezinnen', als 'alleenstaande' telt het toch echt dat je boven de 349 geen toeslag krijgt hoor... Wel als de baby er eenmaal is trouwens, maar voor die tijd niet. Ik weet alleen niet hoe moeilijk ze doen over die 6 euro? Voor die toeslagvraag zou ik de belastingdienst bellen, want woningbouwverenigingen bepalen dit niet.
Nee maar dat ik hen daar ook over wil spreken is omdat zij eerst zeggen je krijgt niets en huurgrens en allemaal argumenten. En nu trekken zij zich ook niets van die regel aan. Mijn ouders wouden garant staan, als ik iets kreeg wat ik graag wou hebbe maar nu krijg ik iets wat ik eigenlijk had gezegd "het liefst niet maar als het niet anders kan" en dan zit ik boven de huurgrens. Dus dat betekend dat ik geen huurtoeslag krijg, en mijn ouders mee moeten gaan betalen! omdat ik van mijn 584 euro in de maand niet 355 euro huur kan betalen etc.