Beste verloskundige, Helaas heb ik vanmorgen mijn tweede vroege miskraam gehad. Opvallend is, dat allebei de miskramen een precies even lange zwangerschapsduur hadden (allebei 4 weken en 3 dagen). Ik ben er erg verdrietig over omdat we al langer dan een jaar proberen zwanger te worden. Over de miskramen heb ik eigenlijk twee vragen; - Mijn man rookt een pak sigaren over zijn longen per dag. Na sperma onderzoek een tijd geleden bleek dat hij veel zaad had. Dus hij ziet de noodzaak niet om te stoppen. Zou dit (een van de) redenen kunnen zijn van de miskramen? - Omdat dit nu al de tweede miskraam was, moet/mag ik dit nu laten onderzoeken? Alvast bedankt voor het reageren
Hoi Canina, wat vervelend voor jullie. Stoppen met roken heeft wel degelijk invloed! En dan met name op de kwaliteit van de zaadcellen, en niet zozeer op de hoeveelheid. En je kunt via de vk/ha een afspraak bij de gyn maken om te kijken wat die voor je kan betekenen. De kans is het grootste dat jullie gewoon dikke pech hebben gehad, maar een beetje extra informatie kan geen kwaad. De vraag is of ze nu al onderzoeken zullen starten, maar dan weet je dat maar. Groeten Brigitte