De zanger van The Rolling Stones. Maar dat vind ik een goed ding en daarom wilde ik als ik een jongen kreeg hem ook Mick noemen want ik ben fan. Mijn man vond deze naam niks
Ik ken een Mick en dat is een hele slimme nette en lieve jongen. Ik zie niet in waarom hij een tokkie gehalte heeft? Misschien wel in combinatie met broer 'Jayden' maar dat ligt meer aan die naam haha. Als je bijvoorbeeld een Mick en Veerle hebt, is het weer netjes.
Nick = tokkie Mick = echt wel meer hockey!! Ken een heleboel nette mensen met een kind die mick heet!! Tenzij het meer een mikey wordt, das ook tokkie!!
Sorry trouwens als ik mensen tegen het hoofd stoot, maar wil eerlijk reageren op vraag van ts, dus hoop dat anderen het zich niet aantrekken
Volgens mij is het puur een kwestie van persoonlijke smaak en kun je niet in zijn algemeenheid zeggen dat een naam Tokkie of Hockey is. De een kent bijvoorbeeld een Mick die op Hockey zit en daar dus zijn mening op baseert. De ander kent een Mick die uit nogal een simpel gezin komt en daardoor de stempel Tokkie met zich meedraagt. Voila, je mening over de naam is al gevormd. Uiteraard zijn er allerlei onderzoeken die uitwijzen of Mick nu meer voorkomt bij Hockey of Tokkie. Maar ik zou mijn naamkeuze daar niet van af laten hangen. Ik vind zelf Mick een gewone naam, niet Tokkie en niet Hockey. Maar dat komt dus doordat ik in mijn persoonlijke omgeving geen Mick ken en er dus ook geen positieve of negatieve associatie mee heb!
Ben het eens dat het met associaties te maken heeft! Nick van Nick en Simon is idd een hele nette jongen en uiteraard wordt je kind geen tokkie als het een tokkie naam heeft... Als tokkies hun kind een nette naam geven wordt het ook niet ineens een nette jongen natuurlijk Ondanks mijn mening van eerder veroordeel ik mensen niet op hun naam hoor! Tuurlijk heb je er aanvankelijk ideeën bij, maar die zijn zo weg als je mensen leert kennen. Dus ik zou idd vooral af gaan op wat je mooi vindt klinken. Als je iets kiest wat bij je past heb krijg je er denk ik geen spijt van!
Zo dames wat een reacties, bedankt!😄 Ik vind Mik, dus zonder C ook leuk, nog niet over nagedacht. Maar ben bang dat je dan je hele leven je naam moet spellen. Dat lijkt me niets. De meeste vinden het dus geen tokkie naam maar ook niet supernetjes. Wij zijn ook redelijk normaal 😊dus dat past dan wel weer.
Hier hebben wij een echte Mick: geen hockey, geen tokkie, maar een lief, grappig en ondeugend jongetje! Aanrader dus