Geen auto, 3 kids?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door JJ1980, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, dat is waar. Ik heb het eens gehad dat mijn zoontje uitgleed en met zijn hoofd met een klap op de vloer terecht kwam. Direct bewusteloos. Na 10 seconden weer bij, maar paniek was groot. Man niet thuis, ik met 3 kids :$
    Twee gedumpt bij de buren en met eigen auto naar de ha. Dat gaat dus niet zonder eigen auto :)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben wel een auto, maar ik geen rijbewijs. Mijn man heeft de auto niet nodig voor het werk. We wonen in een stad en redden het over het algemeen prima zonder auto, maar vooral het gemak + noodgevallen is wel de reden waarom ik nu éindelijk rijles wil.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ze heeft een baby van een maand

Ik kan het me niet voorstellen.. Als de kleine ziek is en je moet naar de huisarts dät je altijd moet fietsen..

4. tuc

tuc Niet meer actief

Goh nee ik zou niet zonder auto kunnen. In elk geval mijn man niet...die moet werken en met het openbaar vervoer wordt echt een onderneming.
    En vakantie idd....1200/1300 km gaan we al gauw.

Nu heb ik zelfs een eigen auto...werk niet buitenshuis en hij staat soms een week stil maar soms wordt hij weer vaak gebruikt. Zou hem niet weg willen doen.

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou er echt niet aan moeten denken om eerlijk te zijn.
    Het zal ongetwijfeld haalbaar zijn, dat wel.

6. mumija

mumija Niet meer actief

Wij hebben een tijd noodgedwongen zonder auto moeten leven, en eerlijk gezegd vond ik het geen doen..:)

Woon ook in een dorp, en je bent zo beperkt zonder auto. Idd als je met spoed naar de HAP moet, m'n man die 75 minuten heen en 75 minuten terug moet fietsen naar z'n werk (midden in de nacht, door weer en wind), zwemles, clubjes...Vond het in 1 woord verschrikkelijk. Openbaar vervoer vind ik echt klauwen vol geld kosten trouwens.
    We hebben nu sinds kort weer een mooie auto...wat een heerlijkheid!
    En niet meer van alles en iedereen afhankelijk moeten zijn.
    Kan nu lekker 1 keer per week boodschappen doen ipv elke dag een beetje, want het is niet aan te slepen met 4 kinderen.
    Ik zou in jouw geval dan voor een kleinere auto gaan of een oudere. weet natuurlijk niet wat je gewend bent.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat het prima te doen is. Een auto is vooral heel gemakkelijk. Maar goed, ik ben iemand die overdag nooit een auto heeft, want die is met man mee. Ik doe dus ook alles op de fiets, terwijl man dezelfde dingen met de auto doet (want dat kan écht niet op de fiets...). Het is dus maar net wat je gewend bent. Familiebezoekjes zouden bij ons ook met ov kunnen, vakantie evt. vliegen of auto huren, boodschappen laten bezorgen of in kleinere beetjes halen. Ik zou voor incidenten, zoals naar de huisarts, ook geen auto aanschaffen. Hoe vaak komt dat nou voor? En dan kun je vast wel lenen in je omgeving...

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou er niet aan moeten denken omdat ik dan het dorp bijna niet meer afkom.
    Maar wie weet bevalt het jullie goed gebruik eens een maand geen auto en doe alles op de fiets/lopend dan merk je het snel genoeg.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik zou persoonlijk gek worden maar goed hier is school al op 7 km afstand ongeveer. ik heb wel een bakfiets ook maar smorgens vroeg om kwart voor 8 vertrekken in de winter of met regen zie ik persoonlijk toch echt niet zitten. ik rij echt heel de week een geul in de weg overal naar toe met drie kids

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We hebben wel een auto, maar dat wij als gezin erin zitten is 1 keer per 2 maanden ofzo.

Doe alles lopend.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Doe ik dagelijks. Eerst 2 op de fiets bij mij, nu 1 op de fiets en 2 die zelf fietsen.

Helemaal zonder auto zou ik wel erg lastig vinden, maar doordeweeks overdag red ik heg prima zonder.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Zonder auto? Nope, dat zou ik niet redden! Ik woon ook in een dorp en in de zomer staat mijn auto (naast woon-werkverkeer) soms weken stil. Maar alle 'leuke' dingen zijn toch wel op auto-afstand.
    Ik zou toch wel mijn vrijheid kwijt zijn denk ik. En ja, hij is puur luxe!
    (Mijn boodschappen worden nl bezorgd :))

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik zou het echt niet kunnen zonder auto hoor .. Ik heb 4 kids .. Maar alleen al het voetbal 3x per week en om de week nog een uit wedstrijd ook .. Boodschappen en kids naar school .. School 1 is 15 minuten met de auto en school 2 is 20 minuten met de auto ..
    En zonder auto komt niemand op tijd op hun bestemming ..

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn schoonvader zijn auto deed dat ook ineens (stuurbekrachtiging viel tijdens het rijden uit). Kosten hem 250 euro geloof ik... Stuurbekrachtigingspomp moest vernieuwd worden....

Hier kan ik echt niet zonder mijn auto hoor. Misschien nog wel hier gewon op en om het huis maar voor mijn werk echt niet , ik werk 20 min met de auto rijden maar met openbaar vervoer doe je er zo 1 uur over.

15. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Geen auto en 3 kinderen en 1 onderweg

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn stuurbekrachtiging viel ook uit vorige maand. Ik was ook bang voor de kosten! Bleek een lek in de pomp. Die hebben ze gefixed voor wel.....80 hele euro's! :D

Wie weet valt het mee!

17. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik zou gek worden

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Of het gewenning is, is heel afhankelijk van afstanden en hoeveel tijd je hebt per dag.

Bij ons is alles behalve school op >5km afstand.

Op zich te doen, maar ik heb helemaal geen tijd om voor elk boodschapje 10km te fietsen, geen tijd om 1,5uur op de fiets te zitten net zoon voor 1uur judoles, laat staan+om s ochtends tijd te hebben om ruim een uur naar mijn werk te fietsen.

Naast het tijdsaspect zou ik helemaal gek worden als ik alles met de fiets zou moeten doen. Wij gebruiken fietsen voornamelijk recreatief eerlijk gezegd.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je geeft me hoop :D

20. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou er geen enkel probleem mee hebben. En voor het geval je halsoverkop naar het ziekenhuis moet, dan neem ik wel een taxi..

Deel Deze Pagina