Het is dat mn ouders op 3 uur rijden wonen en we daar 2 weekenden per maand heen gaan, anders had ik het wel geweten hoor! We hebben een elektrische bakfiets en alles hier op 't dorp. En met de bus zijn wel snel bij de trein en zo komen we op uitstapjes toch ergens. Met vakantie zou ik dan idd een auto huren, even berekenen, stel dat je 1000,- betaald voor een huur auto en maandelijks nu 45,- verzekring en elk jaar 400,- onderhoud, dan nog regelmatig nieuwe banden (vorig jaar zomerbanden, nu nieuwe winterbanden, we rijden 30.000 per jaar ) een keer een distributie riem moeten we nu rekening mee gaan houden, dan zou ik het wel overwegen.
Ik heb zelf geen rijbewijs dus ik doe ook alles met de fiets (we hebben wel een auto hoor maar mijn man gaat er mee naar zijn werk dus daar kunnen we alleen in het weekend dan als gezin gebruik van maken), of lopend, of met het ov.. Ik woon in een stad, dichtbij het centraal station en de binnenstad met alle winkels etc. De supermarkt ligt 5 meter naast mijn huis. School zit hier 5 min fietsen vandaan. Echt alles is binnen handbereik.. Dus ik heb het niet nodig nu. Maar voor dagjes weg in het weekend en vakanties enz. lijkt het me wel vervelend zonder..
Wij hebben beide geen rijbewijs Boodschappen bestellen we bij de Ah of we halen de weekboodschappen met de bolderkar. De supermarkt is ongeveer 7 minuten lopen. Bij slecht weer gaan hier ook meerdere bussen. Bij spoed zou ik een taxi bellen of mogen we bij de buurman aanbellen. Ik ben zelf wel eens gebracht door mijn moeder naar de huisarts maar dat waren situaties waarbij ik ook niet in een auto had kunnen rijden. Mijn man werkt ongeveer 35 km bij ons vandaan maar gaat met het openbaarvervoer. Met de auto zou hij er even lang over doen. Straks komt de 2de en het enigste wat ik jammer vind is dat ik daardoor ongeveer 9 maanden niet de fiets kan gebruiken. En het kdv is 20 min lopen.
Idd voor dagjes weg is het vervelend en de vakantie. Mijn man gaat morgen op zijn werk vragen wat de kosten zijn van de bijtelling van zijn lease-auto. Dan hebben we wel een weekend en vakantie auto, zeg maar.
We hebben een tijdje geen auto gehad maar ik vond het verschrikkelijk. vl vind het wel prima maar die heeft geen rijbewijs en doet dus alles met de fiets en de trein. Ik zou voor geen goud geen auto meer willen hebben. veel te handig.
Ik ben sinds 2 jaar alleenstaande moeder. Mijn ex heeft de auto Genomen destijds. Heel eerlijk? Ik redt mij meer dan prima met de auto. Ja ik fiets mij soms een breuk en baal soms van de regen, maar ik ben van mening dat de auto echt een luxe ding is. Met vakantie hebben we de auto van mijn ex man geleend. Zou ik met spoed naar het ziekenhuis moeten is er altijd wel een een buur die zijn auto ter beschikking wil stellen. Nee zo zonder auto redt ik mij prima en het scheelt klauwen vol geld.
Hier vier kids en geen auto. Gaat prima. Tuurlijk mis ik de auto weleens. Vooral met regen of zoals met harde wind. Mn ouders wonen in Frankrijk. En de rest van mn familie ook ver weg. Als ik daar heen ga huur ik een auto.
Hier 2 kinderen en 1 auto. 6 van de 7 dagen heeft mijn man hem mee voor het werk. Dus heb ik hem niet tot mijn beschikking. Maar opzich redden wij het prima. Maar alles is dan ook op Loop afstand en de grote boodschappen doen wij in de avond als ml thuis is. Ook gelijk een soort uitje aangezien de kinderen het heerlijk vinden om te helpen met de boodschappen
Wij hebben nog nooit een auto gehad en ook 3 kinderen. We hebben inmiddels een bakfiets gekocht. Naar familie gaan we met de trein. Naar ons werk gaan we op de fiets of met de trein en vrienden, afspraken, school, opvang etc doen we op de fiets/lopend, heel soms gebruiken we het OV. Gaat prima, maar wij wonen dan ook in de stad. Ik kan me voorstellen dat het in een dorp wat onhandiger is.
ja ben er al een tijdje over na aan het denken. Wij hebben er een gehad die je achter aan vast kunt maken maar dat vond ik erg vervelend fietsen. alsof je bij elke trap een ruk naar achteren kreeg. kijk nu af en toe op marktplaats voor een bakfiets maar die zijn nog best prijzig en ik ben een giga krent
Ja hoor, gewoon door de APK Kosten 90. Advies garage: zo snel mogelijk verkopen aan een opkoper. Dat gaan we idd maar doen deze maand