Werk vraagje.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by lievje, Jun 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievje

lievje Lid

Jun 2, 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik werk sinds 1april bij mijn werkgever, maar we zijn al bezig vanaf mei 2009.
    nu hoop ik dat het ditjaar natuurlijk gebeurd, maar zit dan wel over mijn werk in.

ze hebben niets te klagen over me aangezien ik mijn werk netjes uitvoer, en altijd optijd ben, en optijd dingen doe.

het is een groot bedrijf, als ik de naam noem kent iedereen het, geheid!.
    maar ik blijf liever undercoffer.

zou een groot bedrijf, mij zomaar opstraat zetten omdat ik zwanger ben geworden binnen de korte contracten?
    en wat zijn mijn rechten daar in?
    hoe zou ik het tegendeel kunnen bewijzen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Er zit altijd een risico in met tijdelijke contracten. En bewijzen is sowieso altijd moeilijk, dan moet je al schriftelijk hebben staan dat ze je contract niet verlengen vanwege zwangerschap.

Het bedrijf staat gewoon in zn recht als het contract niet wordt verlengd. Je wist op het moment dat je het contract tekende dat het in principe op 31 maart 2011 over is (als je uitgaat van een jaarcontract). Als het bedrijf tevreden over je is, etc dan willen ze best wel verlengen hoor ook tijdens zwangerschap.

3. lievje

lievje Lid

Jun 2, 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dus het komt wel eens voor dat contracten worden verlengd ook als je zwanger bent ?

4. Loutje83

Loutje83 Actief lid

Dec 11, 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Ja hoor is bij mij wel gebeurd.
    Ik werk sinds november 2009 bij een nieuw bedrijf (thuiszorg) kreeg een half jaar contract tot mei 2010 ik werd direct na dat we met de pil in oktober zijn gestopt zwanger(werkte toen voor een ander bedrijf en was toen nog niet duidelijk dat dat bedrijf er mee ging stoppen) in december toen ik net de echo gehad had heb ik direct bij mijn nieuwe werkgever aangegeven dat ik zwanger was. in januari hadden ze mijn contract al verlengd tot november 2010. Ik zit nu helaas in de ziekte wet vanwege problemen met mijn placenta. Laatst gesprek gehad en ik moet voordat ik weer ga beginnen rond oktober even bellen over een vastcontract. ook ga ik volgend jaar beginnen met een opleiding. Nou dus het kan ook positief uitpakken. Mits je lijkt mij gewoon eerlijk bent.

Hoop dat het jou ook lukt.

Liefs mij

Share This Page