Geen avonddiensten?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaMiaatje, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Klopt het dat je na 13 weken zwangerschap niet verplicht meer bent om avonddiensten te draaien binnen de cao verpleeg en verzorgingshuizen?
    Iemand vertelde mij dit laatst, maar ik kan het zo snel niet terug vinden in de cao.
    Ik weet wel dat nachtdiensten en overwerk niet meer hoeven na de eerste 3 maanden zwangerschap.
    Wie kan mij vertellen waar ik dit kan vinden betreffende de avonddiensten?
    Ik vind avonddiensten namelijk erg zwaar nu. Ben erg moe 's avonds en heb rugpijn eind v/d dag.

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik kan je niet precies zeggen waar het staat in de CAO, maar er staat dat je werkgever je vanaf 3 maanden zwangerschap niet meer mag verplichten om onregelmatig te werken. Daar vallen dus ook de avonddiensten onder.

Als ik het mij goed herinner staat het onder het kopje arbeidstijden en dan bij onregelmatig werk.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In de arbeidstijdenwet staat idd dat je vanaf 13 weken recht hebt op regelmatig werk... Meer staat er dan ook niet... Altijd avonddiensten is ook regelmatig.. :) Er staat nergens in de arbeidstijden wet of CAO dat dit perse dagdiensten moeten zijn. Alleen nachtdiensten (werken tussen 0.00 en 6.00) mag niet als je zwanger bent. Al zullen de meeste bazen het wel zo regelen dat je alleen dagdiensten werkt. Vooral als je aangeeft dat de avonddiensten te zwaar worden.

Zie de volgende link.. http://www.arbeidstijdenwet.nl/index.php/menu/3.4.3.5.

Deel Deze Pagina