Pas had ik een topic geopend over hoe het zometeen moet met de potjes. helaas geen antwoord op gehad. Emma is zo 6 maand en ik vroeg me af oeveel emma van het potje moet eten voor er een flesvoedig af mag. En hoe pakten jullie het aan toen ze een potje (of vast voedsel vers) mochten? Hoe zag of ziet jullie voedingsschema eruit met een kind van 6 maanden? vraag het me heel erg af. het schema is nu: We bieden altijd 200 ml aan (180 water+ 6 scheppen melk maar ze is geen grote drinker en drinkt het vaak niet leeg) 8.00 fles 11.30 fles 12.00 na de fles slapen (minimaal uurtje heel soms 2 uurtjhes) 14.00 fruitpotje (4 maanden potje) 16.00 fles soms na deze fles een klein dutje 18.30 fles (dit is de laatste voeding voor ze gaat slapen) de voedingvan 23.00 halen we er nu af. Ze werd er de laatste tijd niet meer wakker voor en sliep onder het drinken dus ze at niet veel meer ervan. Gaat goed nu ze heeft in een week tijd er nog 1x om gevraagd.
Ons schema ziet er zo uit: Tussen 6.00 en 8.00 fles 10.00 stuk fruit 12 à 13 fles (zijn we aan het opbouwen tot een bordje pap) 16.00 à 17.00 fles 18.30 groente met aardappel 21 fles En soms nog een 5e fles. Vandaag op het cb geweest en daar vertelde ze dat bij de meeste kindjes van 6 maanden het er als volgt uit ziet: fles / pap / fruit / avondeten / fles/ eventueel nog een fles
ik ben benieuwd of ik dat er allemaal in ga krijgen. De potjes fruit vind ze heerlijk en die gaat ook op. Maar flesjes gaan niet leeg. We hebben weleens pap aangeboden in fles. Alleen ze kreeg het er niet goed uit (hadden wle papfles speen) ze moest teveel moeite doen en toen wilde ze het niet.
Wij zijn met 6 maanden begonnen en nu eet Anouschka: 7.00 fles 180 (165/5,5) 9.30 fruit potje 11.00 fles 180 15.00 fles 180 17.00 groente potje 19.00 fles 180 Wij hebben gewoon gekeken hoeveel ze wilde drinken en de late fles is eraf gegaan. Nu wachten we tot ze zelf aangeeft of en wanneer er weer een fles kan vervallen. Over een tijdje krijgt ze tussen de middag brood en dan zien we het vanzelf. Ik ben van mening dat die kleintje heel goed kunnen aangeven wanneer het genoeg is en hoeveel ze willen eten/drinken. Rond 6 maand is er ook een sprong waardoor ze minder kunnen gaaan eten en drinken. Dat wordt dan vanzelf weer beter....
Volgens mij is het zo dat wanneer ze goed vast voedsel (fruit, groente en brood) eten, dat er dan een fles afgaat. Dat is dan meestal de 3e fles. dan wordt het smorgens fles, bij brood fles en savonds fles. Ik zit meer te puzzelen nu ik nog op 4 flessen zit, wanneer ik fruit geef. de eerste fles is meestal om 8 uur en dan gaat ze rond 10 uur weer naar bed tot 12 uur. Om 12 uur krijgt ze dan de tweede fles. Fruit heb ik dan dus nog niet gegeven.....
Mijn dochtertje is nu 8 maanden, ons schema bij 6 maanden was dit: 8.00u pap 180/6 bambix met lepeltje (ging hier veel beter dan met de fles) rond 10.00u fruit Rond 12.00u weer pap (om te wennen aan granen, ze eet nu brood) rond 15.00u beetje rosevice of water met halve liga. rond 17.00u groente met aardappel en danootje En dan om 18.30 de laatste fles. Je ziet wel aan het schema dat mijn dochtertje het eten veel interessanter dan de flessen vindt. Sinds een maand is de laatste fles voor het naar bed gaan eraf, dit werd veel te veel voor haar en krijgt ze nu iets meer groente en yoghurt. En dan slaapt ze tot de volgende ochtend. Tussen de middag eet ze nu brood en een fles van 150/5, dus ze krijgt in principe vanaf 7 maanden nog maar 2 flessen (pap en fles tussen de middag). En dit gaat prima.
hier ons schema; 7.00 fles 210 10.30/11.00 fruithap meestal vers anders potje van 6 maanden + beetje roosvicee en een broodkorst 14.30 fles 210 17.30 groentehap 6 maanden en een klein flesje 120 die gaat er langzaam aan af 21.30 fles 240 + een beetje rijstbloem.
5 uur flesje 200cc 9 uur 100cc bordje pap en 100cc in flesje 11 uur fruit (half tot heel potje 6 maanden) 1 uur flesje 200cc 3 uur wat kleins zoals rijstewafelte of broodkorstje 5 uur groente (half tot 3/4 potje 6 maanden) 7 uur flesje melk 200cc
Handigste is om haar gewoon naar behoefte groente te laten eten, en dan kijken hoeveel melk ze verder op de dag drinkt. Je hoeft niet meteen een fles minder te doen, gewoon kleinere flessen maken is ook prima.
Ik deed toen bij Kylian gewoon zijn groente geven en meteen daarna zijn fles, dan dronk hij naar behoefte nog bij Groetjes Anita
Hey hey!! Kijk gewoon wat je kleintje wil drinken. Zeker in het begin drinken ze vaak nog heel veel naast de bijvoeding. Ze geven heel duidelijk aan als ze niet meer hoeven; als er een fles heel slecht wordt gedronken, kan je overwegen die op een gegeven moment te laten vallen. Als je ons schema wilt zien, moet je maar even kijken bij de vraag die ik gisteren op het forum heb gesteld Staat een paar rijen onder dit topic.... Zo zie je maar dat we allemaal onze vragen hebben!!! Succes meid.
inderdaad dat doe ik ook! ik gaf hem eerst een hele fles naast zijn groentehap en zag dat hij steeds meer liet staan, nu krijgt hij een flesje van 120 naast zijn groentehap.
Hoi, Schema hier bij 6 maanden en 2 weken: 7.00 fles 190cc en 6 schepjes 10.00 fruit (vers) 13.30 fles 17.00 groente (vers of heel soms uit potje) 18.30 fles Tussendoor een klein stukje van een soepstengel. Heb hier ook rijstewafeltjes als idee opgedaan. Gr.
Hmmm... Hier leek het erop dat we naar 3 flessen zouden gaan, maar gisteren dronk Nils toch wel weer uit z'n laatste fles (voor ons wel fijn, want de andere 3 drinkt 'ie ook absoluut niet leeg). @ Jolan: Nils gaat vóór z'n groente slapen. Hij slaapt 's middags ongeveer tot 15u en dan 2 uur later gaat hij naar bed (ongeveer), dus rond 17 / 17.30 en dan slaapt hij een klein uurtje en daarna krijgt hij z'n groente. Daarom is het hier ook wat later dat hij het krijgt. Daarna even liggen, badje en laatste fles en dan naar bed voor de nacht. Groetjes!!
Hoi, Hier ook een slaapje na de groente. Slaap: 8-10 uur (daarna fruit) 13-15 uur (wisselend) 17.30-18.30 nagroente, hierna fles en naar bed voor de nacht)