Voeding met 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door 00Wendy00, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Mijn zoontje is bijna 6 maanden. Wat mag je nu allemaal proberen met voeding buiten de potjes etc. die je in de schappen vindt. Zoals drankjes, liga, boterhammetje. En wanneer geven jullie wat.

Dane zijn schema is:
    rond 08.00 uur Flesvoeding
    rond 11.30 uur Flesvoeding
    rond 14.00 uur Fruithapje
    rond 16.00 uur Flesvoeding
    rond 19.00 uur Groentehapje
    rond 21.15 uur Flesvoeding met rijstebloem of pyama papje.

Ik wil straks graag dingen proberen maar ik weet niet wat. Ik geef hem heel af en toe een paar slokjes jus 'd orange als hij verstopt zit. Mag dit? Of mag hij het zelfs meer......ik wil graag jullie advies voordat ik verkeerde dingen geef.

Groetjes,
    Wendy

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Kijk eens op www.borstvoeding.com daar staan allerlei tips van Stefan Kleintjes de kinderdiëtist. Hij heeft ook een handig boekje, van borst tot boterham en dit is ook een goed boek voor kindjes die flesvoeding hebben gehad.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Wendy,

Onze zoontjes zijn even oud en ik geef diksap als extra drinken en af en toe een liga ( 1e stap) waar hij op kan soppen hihi. Verder krijgt hij nog niet veel extra, behalve dan zijn fruit en groenten hap. Ik heb wel een echte happer want hij eet met gemak 2 potjes groenten 4+ op hahahaha. Ze mogen vanaf een maand of 7 ( geloof ik ) een broodkorstje om op te sabbelen zodat ze kunnen wennen aan brood.
    Die sinasappelsap niet teveel geven is erg zuur, ik heb geleerd dat bij obstipatie een theelepeltje voldoende is en anders flink aanlengen met water. Hier helpt het drinken van de diksap al erg goed tegen de obstipatie, ik doe sinds hij dat drinkt ook geen extra water meer in zijn fles.

groetjes Kim

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey wendy hier zelfde schema op die laatste fruithap na dan.
    Wij geven ook warm eten, zelf boontjes koken als we dat zelf eten met aardappeltjes en dan pureren. Jus Orange weet ik niet of dat mag.

Wij gaan trouwens beginnen met een tuitbekertje oefenen. Die hij zelf kan vasthouden. ben erg benieuwd

Deel Deze Pagina