In het begin at mijn zoontje zonder al te veel problemen zijn boterhammetje op. Ik gaf het hem in kleine blokjes. Maar sinds een paar weken houdt hij zijn lippen echt stijf op elkaar als hij brood ziet. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals andere soorten beleg, hem zelf stukjes geven (maar daar zit hij meestal alleen mee te spelen), wit brood geven, maar niets lijkt te werken. Hebben jullie nog andere tips voor mij? [-o< Want ik word er zo langzamerhand een beetje wanhopig van. Groetjes Willes
Een krentenbol uit het vuistje al geprobeerd? Of anders een paar dagen geen brood geven maar een papflesje ofzo, misschien heeft hij daarna weer meer trek in brood. Eet hij voor de rest wel goed, z'n warme eten en fruit enzo?
Vooral niet wanhopen en vooral niet dwingen of blijven aandringen. Aanbieden (gewoon bruin brood met gewoon beleg of idd eventueel een krentenbol uit vuistje), wil hij niet ... jammer dan. Ik zou persoonlijk ook geen papfles geven ... Komt vanzelf weer goed (je kunt eventueel een uurtje later wel een stuk fruit ofzo geven)
Een kennis van mij heeft ook een zoontje die op het moment geen brood meer wil. Zij had de tip gekregen om het iets te roosteren, zodat het wat krokanter werd. Geprobeerd en hij eet het nu wel op. Groetjes, Kim
Merel heeft dit ook maaaaanden gehad. Ik gaf elke keer iets anders, brood, geroosterd brood, beschuit, cracker in allerlei soorten, krentenbol, kadetje, pistolet enz. Omdat het nieuw was wilde ze er wel van eten. Na een aantal maanden is het ineens over gegaan en eet ze gwoon brood (nog niet veel, maar wel genoeg). Als je kindje ander eten wel goed eet is er niks aan de hand. Zelf laten eten? Of doe je dat al? In elk geval niet een drama van maken, wan tdan geef je het aandacht en wordt het nog interessanter om niet te eten. Niet eten....dan maar niet. Als ze honger krijgen, gaan ze echt wel weer eten. Het hoort er een beetje bij denk ik, je leest er zoveel over.....
Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Voor de rest eet hij gewoon prima, dus het is ook niet echt iets om me zorgen over te maken, maar het kan wel eens frustrerend zijn. Ik probeer naar hem toe mijn frustratie niet te veel te laten blijken overigens, anders ziet hij het misschien als een spelletje. Dat van dat brood lichtjes roosteren heb ik geprobeerd en hij at het inderdaad wat beter zo uit het vuistje. Even blijven proberen dan maar! Groetjes, Willes