Hoi Allemaal Ik heb een vraagje. Ik heb namelijk helemaal geen trek in avondeten. Ontbijt en Lunch gaat er goed in, maar avond eten hoef ik gewoon niet. Ik heb ook een afkeer gekregen van Vlees dus dat laat ik ook staan. En met avond eten eet ik paar hapjes en dan zit ik niet vol (ik weet dat ik trek heb) Maar niet in avond eten, maar gewoon wat lekkers. Herkennen jullie dit. Ik voel me namelijk heel ongezond als ik zo doe, terwijl ik wel heel goed in de ochtend en middag eet, maar sávonds is gewoon een probleem.
Heb hetzelfde probleem, ik kan 's avonds gewoon niet normaal eten. Mijn misselijkheid wordt vanaf een uurtje of 16.00 steeds erger en de gedachte alleen al aan eten doet me haast spugen. Ik kan ook de geur van avondeten niet verdragen. Het gekke is dat ik eten zelf wel zou kunnen verdragen, als ik mijn neus maar dicht houd en mijn verstand op 0 zet. Ja het is ongezond, nee het kan geen kwaad. De tijd komt vanzelf dat je wel weer normaal avondeten kunt nemen..
Oke gelukkig. Ik ben alleen niet misselijk, Alhoewel een bakgeur er bij mij echt niet in gaat en dan hebben wij ook geen afzuiger. Ik ga dan bijna over me nek. Vooral een lekker karbonade
Heb het andersom. Ontbijt gaat er niet in, lunch ook niet en avondeten wel eeen beetje, maar is niet van harte....Probeer melk te drinken met een beetje cornflakes voor de vezels en wat mandarijntjes, want ik heb ook al 4 dagen niet ge p*-/pt....Hoort er allemaal bij, maar is zo af en toe best lastig hè...
Heel herkenbaar! Ik heb in mijn zwangerschap ook moeite (gehad) met het avondeten. Als ik eten aan het klaarmaken was en dan voornamelijk vlees, dan stond ik er gewoon bij te kokhalzen. Het eten stond me gewoon erg tegen,alleen witlof ham/kaas uit de oven kon ik goed verdragen. Deze periode heb ik veel fruit gegeten, en nu nog steeds. Met ongeveer 18 weken ging het eten weer een stuk beter. Soms heb ik nog wel momenten dat ik na een paar hapjes echt niets meer op kan. Vlees eet ik ook nog maar heel weinig, vindt het gewoon niet lekker meer. Succes!
Hier ook heel herkenbaar. Nooit misselijk geweest maar inderdaad, het avondeten ligt mij ook niet. En vlees ook helemaal niet momenteel. Ik heb dit met vlagen die een week of zo duren. Als we uit eten gaan vind ik alles lekker en zo maar thuis is het echt niets en kan ik ook niets lekkers verzinnen. Vis trouwens ook niet momenteel. Ik probeer dan iig mij groenten op te eten of doe er toch stiekum een lekker kaassausje overheen of zo. Drama...ik denk dan altijd, ik neem zo wel wat yoghurt met muesli en fruit. Dat is dan ook iig gezond. Ach het komt wel weer hoor, zoek anders wat lekker receptjes uit op AH.nl Misschien kom je iets lekkers vegetarisch tegen of zo of maak een maaltijd salade met gerookte kip of zo en een hardgekookt ei. Ik maak zelf vaak soep, is zo gebeurd en lekker en vult ook wel. Groetjes, M
Ik herken het ook. Ontbijt en lunch gaat nog wel. Heb daar ook wel trek in. Het rare is dat ik ook wel zin heb in avondeten maar zodra het voor mn neus staat ik er een afkeer van krijg En lust al helemaal geen toetje meer na het eten.. Geheid dat ik dan over mn nek ga.. Vreemd he, wat hormonen wel niet met je kunnen doen..
Hier juist precies het tegenovergestelde. Als ik misselijk thuiskwam dan moesten we altijd zo snel mogelijk met het eten beginnen, dan had ik weer een lekkere geur in mn neus. Vooral de scherpere geuren van pizza en gebraden vlees hielpen juist heel erg. Nu valt het gelukkig weer erg mee, maar kan nog steeds met mn neus boven de pan hangen.
Hoi, dat had ik ook hoor. Tot ong 11,5 week. Toen kreeg ik langzaam aan weer een beetje trek in avondeten. Nu gaat het meestal prima, zolang er maar niet te veel kruiden inzitten en af en toe heb ik ook nog wel eens een dag dat ik geen trek heb. Ik slik er nog een voedingssupplement bij; puur mama van VSM. Zo weet ik zeker dat ik toch alle vitamines die die kleine nodig heeft binnen krijg. Succes ermee!
Zo, je hebt hier al aardig wat gepost hé Bij mij is het net omgekeerd... Eten, eten en nog eens eten En er komt niets bij, dat is het rare eraan. De beeb neemt me alles af, neem calcium en ijzer bij voor de zekerheid. Hijj was bij de laatste controle ook groter en vooral zwaarder dan hij volgens de termijn hoorde te zijn. Maar das alleen maar positief in mijn geval, heeft hij al wat reserves aangezien hij toch te vroeg geboren zal worden.
Ik zit wel heel snel vol van warm eten en heb daarna natuurlijk 's avonds laat weer trek Ach dat had ik bij mijn eerste ook en heb toen gewoon lekker 's avonds nog wat gesnoept en zo en was tijdens mijn hele zwangerschap maar 3 kilo aangekomen en dat terwijl ik juist aanleg heb om dik te worden, behalve dus als ik zwanger ben dan kan ik eten wat ik wil, eet alleen maar in kleine beetjes.. Ik heb juist een afkeer voor brood, heb ik als ik niet zwanger ben ook al dan houd ik ook niet van brood, maar dan weet ik mezelf nog te dwingen, nu wordt ik al misselijk als ik de broodzak open doe.. lastig hoor
hier hetzelfde, ik heb zoiezo geen trek in "normaal" eten maar dwing mezelf om toch een beetje te eten (kant en klaarmaaltijd hoef je niet echt klaar te maken dus doe ik dat maar, dan heb ik zo min mogelijk de geur haha)
Ik had precies hetzelfde de eerste drie maanden. Mijn vriend werd zelfs een beetje boos op me dat ik niet goed voor 'ons' kindje zorgde hihi! Het is niet dat ik er misselijk van werd ofzo, maar puur dat ik geen trek had 's avonds... Dat is wel weer goedgekomen hoor. Ik eet weer prima 's avonds.
IK heb het ook, 's morgens en 's middags gaan de boterhammen er goed in. maar het avond eten wat minder, na een paar happen heb ik al genoeg. maarja zal er wel bij horen, de baby pakt toch alleen wat hij nodig heeft.
Hier gaat het warm eten er ook met moeite in maare een boterham met choco pasta daar in tegen gaat er ook 's avonds weer prima in