Hallo Zij er hier meerdere met een te grote baarmoeder? Vanaf het begin is mijn baarmoeder steeds 1 week te groot en nu is het ineens 2 weken te groot, bij het intake gesprek vroeg de Vk ook of ik niet iest langer zwanger was volgens haar zou ik 22 april uitgerekend zijn ipv 29 april. Maar wat is nu het beste om aantehouden gewoon de normale uitgerekenbde datum of de andere datum?
Ik zou voor de 29e gaan, samen met mij Nee grapje. Ik zou het eigenlijk niet weten, maar mij lijkt dat je gewoon moet uitgaan van de datum die bij de termijnecho is uitgekomen.
ja had ik ook. Ik heb 6 echos gehad met 6 verschillende datums. Tegen het einde van mijn zwangerschap heb ik ook extra echos gehad omdat we wilde weten of het kindje wel genoeg vruchtwater had en niet te groot werd. Met 39 weken is ons zoontje geboren en hij was helemaal schoon, geen huidsmeer meer en had erg lange nagels. Hij was dus zeker overdragen. Waarschijnlijk hebben we er dus ene maand naast gezet. Maar wij wisten dus niet precies wanneer de eerste dag van mijn laatste menstruatie was.
@Sandra Hahaha ja he ik ben nog steeds benieuwd wie er het eerste gaat bevallen van ons 2. @Inky Bij mij was het wel 23 -07 de eerst dag van mn laatste menstruatie maa ja ik weet het ook niet. Wel apart dat er bij jou een verschil in zat van een maand
Bij mijn vorige zwangerschap liep ik wel iets voor, met 15 weken lag mijn baarmoeder al 2 vingers onder mijn navel maar hier is verder nooit wat van gezegd. Het zou ook best de vorm van je baarmoeder kunnen zijn, misschien is die van jou wat langer en smaller waardoor vanzelf wat hoger komt te liggen?
Mijn baarmoeder was ook te groot maar is nu weer ok. echo laten maken van het kindje die liep niet voor op de groei . met 20 weken echo ook niet te veel vruchtwater maar met 30 weken pretecho wel meer dan het gemiddelde. naja kan het lekker rondzwemmen. dus waarschijnlijk had ik met 20 weken ook al te veel vruchtwater maar is dat niet goed bekeken.
Ik ben 31 weken zwanger en had met 29 weken een bm van 30 cm...Van schaambeen tot bm, zo wordt dat gemeten. Dat schijnt ook vrij ruim te zijn maar ik hoor er van mijn HA/VK niks negatiefs over. Hij heeft me wel laten testen op zwangerschapsdiabetes, maar dat heb ik absoluut niet...Mijn waardes waren perfect. En ik kreeg vanwege voelen van minder leven ook nog een echo ter controle, en die kleine zijn buikomtrek werd gemeten en dat lag vrijwel precies op schema...Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan...
bij mij werd de laatste keer ook gezegd dat mijn baarmoeder de grote had van 25 weken en op dat moment was ik 24 weken.
Ik heb het zelfde, doordat ik ook geen idee heb wanneer ik zwanger ben geworden loopt het ook bij mij heel erg vreemd, mijn baarmoeder is nl nu 25 cm groot(en dan moet er nog 4 cm bij dan zou je het aantal weken hebben, maar dat klopt dus al niet kom dan op 29) Het is niet zo dat mijn baarmoeder groot is maar mijn kind niet, mijn baarmoeder is goed gevult zeg maar. Ook is alles al te vinden qua liging etc wat ook al heel vroeg schijnt te zijn.(nog geen concreet antwoord op, heb de vraag wel gesteld aan de VK hier op het forum) Aangezien ik ook pas nog eens met +/- 20 weken erachter ben gekomen dat ik uberhaupt zwanger was is er helemaal geen peil meer op te trekken. De groei verchilt namelijk heel erg vanaf 12 weken van persoon tot persoon.Bij mijn eerste echo waren er een aantal maten al op 22/23 weken en een aantal op 20. Er is toen een temijn gesteld van 20 weken zwanger maar het kon toen al 23 weken zijn.(bij de 2e echo zelfde verhaal en toen hebben ze het op 31 mei gehouden) Ga er dan ook niet vanuit zoals het nu loopt dat ik de 40 weken haal(is ook door diegene die de echo heeft gemaakt in mijn oor gefluisterd dat het wel eens een stuk eerder kan komen dan waar nu iedereen op rekent.)
Oke dus ik kan beter gewoon de 29e aanhouden dan, maar als je zover voor loopt word je dan niet getestd op zwangerschapssuiker?
Bij mij heeft mijn baarmoeder ook steeds voorgelopen op groei. Ik heb heel veel echo's gehad en ben meerdere keren op suiker getest, maar niets aan de hand. Ik ben uiteindelijk wel 4 weken te vroeg geboren en Quinn was ondanks zijn lengte en gewicht ( 4095 gr & 52 cm) toch behoorlijk prematuur in een aantal dingen. Wat de uitgerekende datum betreft zijn er geen fouten gemaakt. Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon zien hoe het zich ontwikkelt.
zo pinguin72 dat was een grote baby dan en nog wel 4 weken te vroeg, dan hoefde hij ook niet meer in de couveuse toch?
Ik had t ook. 5 echo's, 5 verschillende data en elke controle was t; goh wat een buik, goh wat groei je hard, goh je buik zit wel vol baby, goh je baarmoeder zit al wel erg hoog! ETc etc. Uiteindelijk 2 weken over gelopen en bevallen van een dochter van 8 pond dus niet echt iets om me druk over te maken! Succes...
Ik moet vrijdag voor een echo. om toch nog eens extra te checken de baby en even kijjken waar het aan ligt dat k te veel vruchtwater heb.
lars was ook een week te vroeg en erg groot maar die moest toch bijna in de couveuse omdat hij zichzelf niet warm kon houden. ik ben ook 5 keer op suiker getest toen.
Maar als je voor loopt moeten ze je dan niet testen op zwangerschapssuiker bij mij is dat niet gebeurd namelijk?
ik liep bij mij vorige 2 zwangerschappen 3/4 weken voor met de groei van bm,dit was met 23 weken weer gewoon.ik ben wel bij alle 2 op suiker getest,maar deze was bij beide negatief.alle 2 de keren liepen mijn kindjes wel gelijk aan de echo,alleen mijn bm liep dus voor.dit kwam volgens de vk doordat mijn bm een peervorm heeft.ik moet dinsdag weer op controle bij vk,en dan gaan ze ook voor de eerste keer weer mijn buik voelen.ben benieuwd of ik nu weer voor ga lopen met de groei van bm.
@dientje je kan gewoon ff vragen aan je vk voor ene formulier om op suikler te laten testen. Kost jou niks en hun ook niet.