Drama met avondeten

Discussie in 'Voeding' gestart door Siepie85, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Onze kleine dame van nu zo ongeveer 15 maanden is eigenlijk een hele goede eter. Echter sinds deze week wil ze tijdens het avondeten alleen nog maar haar vlees eten. En dan niet alleen met de Hollandse pot maar ook met een wokgerecht vanavond. Is gewoon al het vlees eruit aan het vissen en drama maken als je zelf wat anders aanbied of op de vork doet.

Iemand toevallig tips, of is het uitzitten? Want aan der 50gr groente per dag komt ze zo absoluut niet.
    Het is een dame met een sterk karaktertje die we al goed aan geven wat grenzen zijn, probeert ons echt met van alles en nog wat uit... dit lijkt daar ook wel wat op helaas.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon geen aandacht aan geven en het even uitzitten. Ze houden daar echt niets aan over.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Uitzitten!
    Hier kunnen ze eten wat op tafel staat, prima als je gaat uitvissen, niks eten ook goed, maar er komt niet wat anders op tafel. Verder geen aandacht aan besteden.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Thabks dames, dan gaan we dat maar doen en Ja er komt hier ook niks anders op tafel hoor! maar bijv eergisteren 20min gillen omdat der vlees op was. 2 happen groente en aardappelen en uitspuigen). Haal je het eten weg is het ook niet goed hehe. Aangezien het bijna stamppot tijd is gaan we dat ook maar eens proberen denk in!

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij de lunch alvast wat groente aanbieden, bijvoorbeeld groenteomelet, groentemuffins (ik bak dan wat roerbakgroente met een eitje erdoor, of wat groente in muffinblik met ei erdoor in de oven)
    Of wat rauwkost als tussendoortje.

Dan ligt de druk niet meer zo op de groente.

En dit:
    https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/

Vulpen vindt dit leuk.
  6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Thanks voor de goede tips. Ze lust het wel, want tot deze week at ze bijwijze op wat je als volwassene eet.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Die fase zit dochter van 20 maand ook al heel lang in. Ik verstop het vlees dan eet ze eerst haar groente op. Als ze het vlees ziet is het drama. Ook zeg ik eerst hapje groente en dan stukje vlees dat werkt ook.

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hier komt het vlees ook pas later op tafel. Werkt redelijk tot goed iig beter

9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.012
    3.667
    113
    En als je haar zelf een vork of lepel geeft en jij ondertussen met een eigen lepel een hap eten in der mond doet.

Zelf mag ik niet klagen hij eet gewoon alles. De ene keer eet hij zelf en help hem ook regelmatig maar dan heeft hij zelf ook een vork of lepel en pakt hij zelf ook hapjes maar ben ik hem afentoe voor ;)

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Het is de laatste weken op en af ene keer eet ze wel een paar happen groenten, andere keer alleen vlees en andere keer helemaal niks. Ik ga me er gewoon niet meer druk over maken, ze eet maar wat ze wil eten, alleen ze krijgt echt niks anders dan wat er op tafel staat. En ook niet als wij nog vlees hebben, dat denkt ze soms ook mooi dat is dan van mij:)

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    En je stopt niks in haar mond wat ze niet wil, helaas daar is ze veel te slim voor:)

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Oeh herkenbaar! Onze oudste was een top eter. Tot hij 16 maanden was. Toen kreeg hij duidelijk voorkeur voor vlees en ging dat eruit zitten vissen. En slecht nieuws, hij is nu 3 en eet nog steeds niet fantastisch (oke niet helemaal waar sinds ongeveer een maand gaat het beter en proeft hij in elk geval weer alles op zijn bord en eet hij de meeste avonden bijna zijn bord leeg) Maar daarvoor hebben we echt periodes gehad dat ik dacht mannnn. Wij hadden de strategie: wij bepalen wat je eet jij hoeveel. Daarna kreeg hij wel standaard kwark. Toen hij ongeveer 2,5 was zei hij ineens zonder een hap eten te eten: kwark! En toen dacht ik ja doei nu vul je je buik met kwark dus toen hebben we een periode ook geen toetje gegeten als hij niks van zijn avondeten at. Er zijn dus avonden geweest dat hij zonder eten naar bed ging.

Ik gaf hem in elk geval niet meer vlees. Als het vlees op is jammer dan. Dan zit je inderdaad met een krijsend kind. Erg gezellig was het ook niet! Vriendin van mij deed bijv vlees op haar bord houden en eerst groente en aardappels geven en dan het vlees. Net was je zelf wilt dus.

Succes!

13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha oooh ook herkenbaar zo zat ons zoontje dan ook: die die die. Ja daaahaag! :roflmao:

Siepie85 vindt dit leuk.
  14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wij probeerden ook vaak groenten als tussendoortje, rauwe worteltjes of bloemkool, zoete punt paprika. komkommer en tomaatjes.
    Ik vraag me wel eens af of jonge kinderen niet gewoon meer behoefte aan eiwitten hebben en vooral de zout-smaakpapillen werken omdat bijna elk kind vooral het vlees wil. :roflmao:. Pas al kinderen veel ouder worden gaan ze veel meer soorten eten waarderen, net of de smaakontwikkeling dat dan pas aankan.

Deel Deze Pagina