Alternatief voor Nutriton

Discussie in 'Voeding' gestart door WannabeMama, 25 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Pfff...wat een gedoe. Mijn zoontje heeft nu een week nutriton gebruikt ivm reflux. Maar we zijn er gister maar mee gestopt omdat hij er echt verschrikkelijke buikkrampen van krijgt. Nu weer gewoon op de Omneo overgegaan. Maar ik hoor hem nu weer heel veel slikken en huilt nu daar weer om...

Kent iemand een alternatief voor nutriton? Ik las ergens over gelilact, kan je schijnbaar in Belgie kopen. Weet iemand of je het ook ergens in Nl kan kopen of misschien dat het online te bestellen is?

Heeft er iemand ervaring mee of de buikkrampen minder worden als je minder nutriton gebruikt? Wij deden een schepje nutriton op 1 schepje voeding.

2. randi

randi Niet meer actief

gelilact is inderdaad niet in nederland te verkrijgen maar als je het echt wilt dan wil ik je het wel opzenden hoor ;)

3. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    mijn mannetje ligt nu in het ziekenhuis en heeft hele speciale voedingen waar ook nitriton door heen gaat maar ons is verteld dat een baby niet kan reageren op nutriton, dan zou ik eve langs gaan bij de ha. Ik was er namelijk ook bang voor dat xander er krampjes van zou krijgen maar dat was absoluut niet mogelijk.

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Van dat slikken met omneo deed Finn ook.. Echt maagzuur, heel zielig. Wij zijn overgestapt op Friso comfort. Daar zit ook Johannes brood pitmeel in, en geen last meer van het zuur. En bijna niet meer spugen!

Iets anders voor nutriton weet ik niet...

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Effe offtopic: @miranda: Ligt Xander in het zh? Gaat het niet goed met hem?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Idd, Friso Comfort.

Lees ik het goed dat je op ieder schepje voeding ook 1 schepje Nutriton doet? Dat lijkt mij nl. wat veel. Dan zou ik eens de helft proberen en kijken hoe het dan met de krampjes en de reflux gaat. Wisselen van voeding kan ook krampjes geven dus liever zo min mogelijk. Al moet je wat natuurlijk als je baby zo'n last heeft.

7. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Ik ben nu even helemaal gestopt met de nutriton en hij huilt nog steeds wel veel, maar is nu in ieder geval te troosten, dit was bij de buikkrampen van de de nutriton niet het geval.

Maar jullie hebben dus betere ervaringen met Friso Comfort? Lastig afwegen inderdaad, want wisselen van voeding geeft natuurlijk ook weer krampen..

@randi: heel erg bedankt voor het aanbod. Bedacht me net dat we over drie weken naar Frankrijk gaan rijden en dan gaan we zeker een tussenstop maken in Belgie, dus dan kan ik het dan kopen. Koop je het echt bij de apotheek, of bij de drogist?

@miranda: sterkte dat je kindje in het ziekenhuis ligt, gaat het wel goed?

8. randi

randi Niet meer actief

je kan het gewoon bij de apotheek kopen

9. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo hier,

gaat nu beter met xander, hij heeft een koemelk eiwit allergie waar door hij belachelijk veel huilde en belachelijk veel last van krampjes had maar hij krijgt nu als voeding neocate en dat gaat nu beter. En voor mij is de afgelopen tijd niet makkelijk geweest waardoor ik veel stress heb en daar heeft xander veel last van en maar daar wordt nu aan gewerkt, dus gaat gelukkig de goeie kant op.

@wannamamma xander krijgt in een fles van 150 ml 2 schepjes nutriton dus probeer het is met wat minder nutriton misschien werkt het dan wel, suc6 ermee.

groetjes miranda

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier zitten we op 5 schepjes voeding 4 schepjes nutriton...
    We hebben op 6 scheppen gezeten en hebben af kunnen bouwen tot 2 scheppen en toen begon de ellende weer opnieuw :(

Maar ook hier niets van erge krampen door de nutriton hoor.
    Succes ermee in ieder geval.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben inderdaad beter ervaringen met Friso Comfort dan met Nutriton. Maar het blijft een moeilijke afweging: veranderen van voeding ja of nee.

Hopelijk gaat het snel beter!

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Probleem met comfort is dat je niet zelf kan bepalen hoe dik je hem maakt.
    Met nutriton kun je dat wel.
    Dus voor ons is nutriton veel fijner , maar das voor iedereen anders natuurlijk :)

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Beertje: klopt helemaal. Wat ik schrijf, is onze persoonlijke ervaring. Hier werkte Friso Comfort heel veel beter dan alleen Nutriton. Maar dat zal bij andere baby's weer heel anders zijn.

Deel Deze Pagina