Mag baby onbeperkt komkommer of wortel sap ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rikky, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat doe ik dan in de blender samen met heel veel water dan heeft hij water met komkommer of wortel smaak.

Water en thee weigert hij namelijk en nu met die warmte moet hij goed drinken.

Diksap en melk wil hij wel maar hij is een dikke flinke baby en wil de calorieën zoveel mogelijk beperken !!

Groetjes rikky

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Weet niet hoe oud je baby is, maar zou niks 'onbeperkt' geven. Gewoon niet teveel laten zweten, dan hoeven er ook geen liters extra vocht in.

Baby's horen trouwens wat babyvet te hebben. Dl was als baby een kleine Boeddha, maar is sinds ze loopt een slank sprietje.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe oud is je baby eigenlijk?

4. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is 10 maanden.

Ik weet dat je bijvoorbeeld ook geen wortel uit een potje/blikje mag geven door de hoeveelheid zout.

Maar mag ik bijvoorbeeld wel die worteltjes uit een zak gebruiken die 3 keer in ijswater zijn gewassen ? Daar zit 0,1 zout in per 100 gram en in een pot 0,3.

5. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik vind het wel een slim idee eigenlijk! Ik zou zeker zorgen dat hij voldoende drinkt met dit weer, want ondanks dat ze niet veel zweten hebben ze extra vocht nodig!

6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Als jou zoontje het lekker vind zou ik het geven maar niet onbeperkt.
    Nu met deze hete dagen heeft hij zeker extra vocht nodig.
    Diksap kan ook gewoon als je het goed verdunt met water.
    En ja wat is "dik"?

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Tuurlijk mag hij dat onbeperkt, zeker als je het mengt met veel water! Niks mis mee hoor! Ik heb nog nooit gehoord van een beperking van hoeveelheid water?? Ik zou gewoon verse worteltjes gebruiken ... ik maak vaak sap uit de juicer, heerlijk toch!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is zeker wel een beperking op de hoeveelheid water, die je per dag mag drinken. Veel te veel water is juist schadelijk. De grens voor een baby zal veel lager liggen dan bij een volwassene. Dus onbeperkt laten drinken, zou ik zeker niet doen. En als je je kindje de hele dag laat drinken, heb je kans dat hij/zij geen eten meer wil. Met dit weer moet je extra drinken, maar het is niet nodig om de hele dag continue te drinken.

Deel Deze Pagina