geen avondvoeding willen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door heddyvos, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heddyvos

heddyvos Lid

22 feb 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Hier een vraag over mijn dochter, ze is nu 10 weken oud (6kg) en wil geen avondvoeding, ik bedoel hiermee een fles rond 2300 uur, ze is dan slecht wakker te krijgen en we krijgen er dan hooguit 50cc melk in.
    hierna komt ze ongeveer rond 3:00/4:00 uur. na 2 weken aanmodderen hebben we geen late fles meer gegeven en komt ze nog steeds rond 3:00/4:00 uur ze maalt dus echt niet om de late voeding. alleen ik ben hier niet echt blij mee aangezien je zo heel lang een nachtfles houdt. hierna wil ze ook slecht weer slapen.
    ik probeer overdag 4 uur tussen de voedingen te houden zodat we s'avonds rond 20:00 uitkomen alleen vaak komt ze eerder waardoor ze ook eerder haar nacht gaat maken.
    ze krijgt 5 voedingen van 180 + 6
    misschien tips?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze krijgt genoeg voeding binnen verdeeld over het etmaal. Ze heeft alleen de nacht naar voren geschoven. Wat je natuurlijk kunt doen is de voedingen opschuiven. Een kwartier of half uur later geven. De nachtvoeding zou ik voorlopig niets aan doen, dat kost je alleen maar je eigen nachtrust. Ik zou de voeding daarna opschuiven, en dan de volgende voedingen ook. Wat zijn haar tijden precies, dan kan ik even een schema aanreiken?

Wat ook wel een optie is, om één dag een voeding meer te geven, en dan wat minder in de fles. Maar dat is uit proberen of ze dat zomaar pikt. Dus dan geen 5 x 200 maar 6 x 165. Laat maar even weten waar je voorkeur naar uitgaat, dan geef ik even een schema voor die optie.

Groetjes Adrienne

3. heddyvos

heddyvos Lid

22 feb 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer het gedurende de dag al te rekken alleen lukt dit niet.
    ze krijgt nu rond 0400 een fles, om 0730/8:00, 1200, 1630 hierna beginnen haar huiluurtjes en is ze tot de volgende fles wakker en krijgt ze rond 2000 haar fles, later lukt dan echt niet.
    heb 2 dagen geprobeerd haar overdag om de 3, 3,5 uur te voeden met minder in de fles maar dit pikte ze dus niet en kwam toen op teveel voeding uit.
    hebben een paar dagen gehad dat ze s'nachts later de fles wou rond 0600 uur, je zou dan s'avond om 2200 uur uitkomen alleen wil ze haar laatste fles eerder rond 2000 uur, en dan zit je weer...

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou kunnen proberen om om 18.30 uur een fles te geven met bijvoorbeeld 100cc en kijken hoe ze reageert. Mischien slaapt ze dan even, om om 21.00 een volle fles te krijgen. Het is echt even uit proberen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina