elke dag huilen rond dezelfde tijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mama van floria, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van floria

26 feb 2011
    11
    0
    0
    momenteel werkloos
    overijssel
    mijn zoontje van nu een maand oud heeft sinds een week of 2 dat hij elke dag na zijn voeding van 5 uur ligt te huilen.
    is dit het bekende huiluurtje of is het wat anders.

ook zit ik met het volgende.
    zodra mijn zoontje op de commode word neergelegd om verschoond te worden word hij helemaal hysterische begint met armen en benen te maaien, krabt zijn hele gezichtje open en is al een paar keer geweest dat hij op een of andere manier zijn tandvlees tot bloedens aan toe open heeft gekrabt wat zou dit kunnen zijn?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe gaat het met de voeding? Drinkt, plast, poept en groeit hij goed. Als je hem verschoont voor de voeding, is hij misschien wel een beetje boos dat hij nog geen eten krijgt.

Bijna alle baby's huilen ergens rond het avondeten wel even, ze zijn dan moe en willen aandacht. eten, of gewoon even huilen. Op zich niets mis mee, maar dan moet wel het groeien goed gaan.

Groetjes Adrienne

3. mama van floria

26 feb 2011
    11
    0
    0
    momenteel werkloos
    overijssel
    hallo adrienne.

mijn zoontje is een maand oud en krijgt al meer als 150ml voeding.
    groeien doet hij goed.
    hij blijft als hij zijn fles heeft gehad ook maar honger houden maakt niet uit hoeveel we hem geven.
    en als we hem na de voeding nog even bij ons houden is het goed is hij heel erg rustig, maar zodra we hem in zijn eigen bedje leggen gaat hij helemaal hysterisch liggen gillen.
    we zijn al overgegaan op voeding voor hongerige baby's hebben al tien procent extra water bij zijn voeding gedaan.
    de voeding al dikker gemaakt met jhbp maar niks helpt.
    we zijn op advies van het cb ook al overgegaan van een avent fles naar een difrax s fles omdat hij veel te snel zijn fles leeg had.
    nu doet hij er ruim een half uur over maar nog is hij niet tevreden.
    wij weten het niet meer en zitten behoorlijk met onze handen in het haar.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heel lastis is het dat hij zo huilt. Ik wil nog even een paar dingen weten en een paar tips geven.

Ik vind een half uur over een fles doen wel lang. 20 minuten zou beter zijn. Het kan zijn, dat het hem meer energie kost, dan dat het hem oplevert. Ik weet dat het tegenstrijdig klinkt met wat het CB zegt hoor, maar ik probeer mee te denken. Hoe lang is het geleden dat hij gewogen is. En, die 10 procent water, is dat op advies van CB? Als een kindje honger heeft, dan helpt dat water niet, er zitten geen calorien in. Hoeveel voedingen krijgt hij per dag?

Het kan ook zijn dat hij darmkramp heeft, en dan heeft hij zuigbehoefte. Dat jullie dat dan voor honger aan zien, is logisch.

Je ziet, je kunt er alle kanten mee op. Wat belangrijk is het groeien. Meten is weten!

Groetjes Adrienne

5. mama van floria

26 feb 2011
    11
    0
    0
    momenteel werkloos
    overijssel
    het probleem met een andere fles is dat hij die dan weer binnen 5 min leeg heeft en met een difrax fles doet hij er wel langer over.
    het is nu anderhalve week geleden dat de arts van het cb hem voor het laatst heeft gewogen.
    dat extra water toevoegen hebben we inderdaad op advies van het cb gedaan.
    hij krijgt 6x150ml voeding

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe zwaar was hij dan anderhalve week geleden? Waarom hebben ze extra water geadviseerd dan? Had dat met de ontlasting te maken? Je zou hem eens kunnen laten wegen op het weeguurtje op het CB.

Binnen vijf minuten is ook niet goed, maar een half uur vind ik lang hoor.

Je moet ook altijd er rekening meehouden, dat wanneer een baby wat meer huilt, hij dan ook meer verbrandt. Je zou ook wat extra kunnen geven rond het avondeten. Een keertje 50 extra of zo.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina