duurt zo lang!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by hbbeestje, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

Jun 8, 2009
    311
    0
    0
    Hallo allemaal ik ben vanaf mei 2009 bezig met zwanger worden,
    ik ga nu enorm twijfelen de dokter zei ook al dat ik geduld moet hebben maar het enige wat ik niet heb dat is Geduld. ja sorry ik ben misschien wat voorbarig maar begin nu wel wat te twijfelen ik weet dat andere mensen wel 3jaar bezig zijn. maar vroeger... vroeger constateerde ze dat ik een te hoog oestrogeen gehalte had, en dit blijft tot me 25ste gelijk ik ben nu 22.

kan dat ook tegen zitten? en verkoudheid enzo? ik weet hetniet meer8)

bedankt voor het antwoord.

2. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hbbeestje,
    ik ben eind mei 2009 gestopt met de nuvaring. Ik ga nu ronde 6 in , 2 keer een wat lange cyclus gehad. (64 - 44 - 37 - 31 - 33)
    Ik snap je gevoel helemaal! ik ben niet bij de huisarts geweest maar ik denk ook van wat als......het niet lukt. Ik twijfel wel eens of ik wel een eisprong heb....waar ik dat vandaan haal weet ik niet maar je gaat vanalles denken haha ;) Ik heb geen ervaring met een te hoog oestrogeen gehalte dus daar kan ik je niet mee helpen. Het is toch maar gewoon afwachten en proberen denk ik.

3. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

Jun 8, 2009
    311
    0
    0
    zo jammer voor ons beide haha,

toch maar wachten, maar lees ook zo veel meiden die met hulp zwanger moeten worden, daar wordt ik enorm onzeker van dan ga ik ook denken ja wat als,.... naja jij ook veel succes hopelijk gebeurd het in 2010 voor ons

4. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Balen he?! Ik ben ook al bezig vanaf april/ mei en ben vanochtend weer eens ongesteld geworden. Ik heb meteen een afspraak gemaakt met de huisarts voor morgenochtend. Ben het helemaal zat, ik wil nu wel eens weten of er een reden is waarom het bij ons veel langer duurt dan bij veel mensen om mij heen.

Alle stellen die ik ken die de afgelopen jaren een kinderwens hadden waren of in een poep en een zucht zwanger, of zijn nagenoeg onvruchtbaar. Je zou haast gaan denken dat ik dan waarschijnlijk tot die laatste groep behoor.

Ik ben nu 32 en mijn moeder was 35 toen ze in de overgang kwam, mocht ik dat ook hebben is mijn tijd haast voorbij!

Bah, bah, bah! Zo frustrerend ook, ik heb een hele stabiele cyclus, denk mijn eisprong goed te kunnen voelen en heb een gezond gewicht met bijbehorende levensstijl.

Nou ja....hoop dat ik morgen weer een stapje verder kom!

Groetjes Pina

5. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

Jun 8, 2009
    311
    0
    0
    tjee ook al zo lang! zo rot is dat, maar voor jou pina helemaal!!
    zou ik ook zeker aangeven, maar als je tegen de dokter zegt dat je vanaf april bezig bent, dan zegt hij ja maar het is nog geen april 2010 (althans die van mij wel)
    dus alsik dat wist had ik gezegd dat ik in januari 2009 was begonnen
    als je begrijpt wat ik bedoel haha.

verschrikkelijk. je tijd dringt als ik het zo mag zeggen

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ook wij zijn rond mei 2009 begonnen te klussen voor een beeb!
    Ook bij ons wil het niet lukken!
    Naar mijn idee heb ik een normale cyclus en voel ik me eisprong.
    We klussen (meestal) goed rond de vruchtbare dagen, de beste standjes en blijf altijd ff met mijn beentjes de lucht in liggen.

Ik begin een beetje bang te worden. Begin steeds vaker te denken dat de zwemmers van me vriend niet in topconditie zijn.
    Dit denk ik omdat (naar mijn idee) mijn cyclus normaal is.

Hoop voor ons allemaal dat 2010 ons jaar wordt!!!

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Over je oestrogeengehalte kan ik niks zeggen. En of verkoudheid invloed heeft, geen idee.
    Denk trouwens dat je gewoon geluk moet hebben als het raak is, het blijft een wonder. Er zijn tenslotte (jammer genoeg) een hoop drank en drugsverslaafde die wel zwanger raken.
    WAAROM LUKT HET DAN BIJ ONS NIET!!!

Dat was tenstotte je vraag.

8. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

Kun ja nagaan hoelang het al duurt als je al een jaar bezig bent.. nog steeds niks.. maar heb onregelmatige cyclus.. :)
    dus altijd onhandig..

liefs

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik ken je gevoel. Bij mij begon de onzekerheid ook al heel vroeg. En wachten duurt inderdaad erg lang.
    Ook al worden heel veel meiden pas na een jaar spontaan zwanger, toch blijft de onzekerheid en dat is ook niet zo gek.
    Heel veel succes en probeer je niet al te veel zorgen te maken, want ik wou dat ik dat wat minder had gedaan. Nu ik me echt zorgen moet gaan maken, ben ik doodop en moe gestreden. Nu al :$
    Al moet ik wel zeggen dat het ergens ook rust geeft dat ik nu weet waarom het niet lukt.
    Maar nogmaals, het kan best zo zijn dat er niks aan het handje is. Ik hoop het voor jullie.

10. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

Jun 8, 2009
    311
    0
    0
    dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag. maar er zijn er gelukkig meerdere dames, zo voel ik me niet zo alleen.

maar het is ook zo dat als je hier het forum leest, met hoe veel miskramen er zijn, hoe veel mensen via hulp zwanger worden.

ik wil me niet wijden aan beiden. tuurlijk is dat makkelijk gezegd maar ohhhhhhhh.. dan laat ik gauw de moed zakken ik ben helaas niet zo'n geduldig mens.. vooral als het iets heel belangrijks in je leven is.

maar goed dames hier ook heel veel succes! en hopelijk lukt het zonder hulp.
    dat wens ik natuurlijk iedereen,
    en HOPELIJK zie ik jullie allemaal weer terug in het topic ZWANGER!

dus tot ergens in 2010.
    we blijven optimistisch hahaha

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Lieve meiden, zoals jullie al gelezen hebben zijn er veel meiden die veel langer bezig zijn en met miskramen en hulp zwanger hopen te worden.
    Hier ben ik er 1 van.
    Na bijna 4 jaar zakt de moed en hoop steeds verder in mijn schoenen.

Maar hoelang je ook bezig bent iedere ronde is er 1 teveel, je wilt een wondertje en je geduld wordt aardig op de proef gesteld.

Heel veel succes en ik hoop echt voor jullie dat jullie niet de malle molen in moeten, want ik vind het zwaar.
    Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze ons kunnen helpen maar het is moeilijk om het uit handen te geven en de onzekerheid en teleurstelling. Teleurstelling in mijn eigen lichaam, omdat de reden bij mij ligt.

Maar goed, nogmaals meiden succes en hopelijk zijn jullie snel zwanger.

liefs

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83

Ik ben ook niet geduldig, maar helaas heb je het dit keer gewoon niet voor het zeggen. Je kunt veel dingen sturen in je leven, maar zwanger worden... dan heb je totaal geen touwtjes in handen.

13. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ben vandaag bij de huisarts geweest en die nam het gelukkig heel serieus.
    Hij vertelde dat 70% van de stellen met een kinderwens binnen een jaar zwanger is. In de daaropvolgende jaren raakt nog eens 20% zwanger en de resterende 10% dus zeer waarschijnlijk nooit!
    Na een jaar heb je dus statistisch gezien nog een kans van 2 op 3 dat het gaat lukken! Dat is wel even slikken!

Nu mag ik als ik wil verder contact opnemen met een ziekenhuis voor verder onderzoek. Mijn vriend wil het liefst volgende week al, maar ik ga er eerst nog even goed over nadenken.

Groetjes

14. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

Jun 8, 2009
    311
    0
    0
    jeetje hee, dats zeker even slikken!!.
    ik zou er ook goed over nadenken. kijk ik weet niet hoe je situatie is en dergelijke maar kwa medische onderzoeken (ik zelf zou er niet aan moeten denken , al wel wil ik wel graag een kind maar goed je begrijpt vast wat ik bedoel).

tis een lastige situatie vooral ook omdat je moeder zo snel in de overgang is. en hoe zit het met je tantes of je oma?

sommmige mensen zeggen dat je niets kan erven van je tante, nou ik ben het bewijs.

me tante heeft nooit echt boobs gehad, en heeft stijl haar,
    mijn moeder had een bos krullen en zwart haar en een grote boshout voor de deur.

nou mijn nicht heeft zwart, krullend haar met een cupje C.
    en ik zelf naja je raad het al.

dus ben benieuwd

ik lees je berichtje graag weer terug! want leef met je mee

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Pina is natuurlijk even slikken wanneer je doorverwezen wordt en de keuze om wel of niet te gaan is heel persoonlijk. Ik adviseer je alleen om er niet al te lang mee te wachten wanneer je al in de 30 bent. Want voor je bij een gyn terecht kan, kan soms zomaar 3 a 4 weken duren. dan heb je een gesprek, soms sturen ze je toch weer voor 3 maanden naar huis om het nog even zelf te proberen.... Afhankelijk van de onderzoeken kan daar ook weer wat tijd overheen gaan voordat deze ingepland zijn en dan is het weer wachten op de uitslag. Je bent zo 8 maanden verder voor er ook maar iets gebeurd (als dat al nodig is bij jou he? Kan ook heel goed dat alles gewoon goed is). Bij elkaar heb ik er dus 22 maanden over gedaan om zwanger te worden...

Hbbeestje, zoals je zegt vaak moet je het een jaar proberen voor je doorvewezen wordt. Een verhoogd Oestrogeengehalte kan wel degelijk een probleem zijn. Ik heb PCO en 1 van de kenmerken daarvan is verhoogd oestrogeen, (om PCO te hebben moet je meer kenmerken hebben hoor) Maar door die Oestrogeen groeien mijn eitjes vaak niet goed en/of krijg ik geen (goede) eisprong.
    Wel is met hormonen dit goed te reguleren om uiteindelijk zwnager te worden.

Ik adviseer sowieos neem iig alvast foliumzuur/etos zwangerworden. En ook de mannetjes zou ik aan de multivitamine zetten. Foliumzuur is ook goed voor het zaad en mannen hebben zink nodig en vitamine C. Te weinig hiervan heeft wel degelijk invloed op de kwaliteit. Mijn mannetje slikte eerst de pillen van Etos met mij mee. Toen hij voor zaadonderzoek moest, was dat iig prima !
    Het duurt 3 maanden voor er nieuw sperma is aangemaakt dus, wanneer ze starten is dit pas over 3 maanden terug te zien. Is gewoon goed om dit al te hebben, want ga je naar de gyn, zal ook zeker de man worden meegenomen...

Succes met zwanger worden. Ik weet hoe slopend de weg kan zijn, blijf vooral genieten van elkaar, de sex en het leven.

16. layla26

layla26 Bekend lid

Aug 24, 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe

Heel veel sterkte met de medische hulp, dat lijkt me ook enorm moeilijk, en frustrerend, en verdrietig.
    Helemaal als je weet dat het bij je zelf licht, maar geef je zelf niet de schuld, daar word je alleen maar verdrietiger van.
    Succes!!! Jullie verdienen nu wel een wondertje.

17. manda

manda Bekend lid

Nov 17, 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bah... Ik ken het gevoel.
    Wij zijn sinds september bezig. Nog niet zo lang maar wil het zo graag. Nu heb ik ook nog eens de pech dat ik een hele onregelmatige cyclus heb tot nu toe. Eerste cyclus was 44 dagen en deze duurt nu alweer 50 dagen :(. Heb ondertussen al 3 zwangerschapstesten versleten en allemaal negatief,word hier erg onzeker van. Het vervelende is dat ik regelmatig last heb van steken in mijn onderbuik en mijn borsten zijn soms wat gevoelig. En een onwijze trek hebben ik feta kaas en limburgse mosterd :p Allemaal heftige smaken dus. Laat die duivels nu maar komen.

Ik herken jou gevoel heel sterk en wens je veel succes en geduld toe. Dat we in 2010 maar allemaal zwanger mogen worden.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel layla

Share This Page