Het onderwerp zegt het al.... wanneer is de kwaliteit van het sperma nou het beste..je hoort zoveel verschillende dingen. Elke dag, om de dag of om de paar dagen sex hebben om de beste kwaliteit zaad te krijgen? Wie weet dit?
Hoi, Ik weet het, je hoort veel verschillende verhalen. Ik heb zelf eens gelezen dat voor het gezondste sperma de man elke 36 uur een zaadlozing zou moeten hebben. Maar toen ik Clomid nam, mochten we van de dokter 4 dagen geen sex hebben,en voor een sperma onderzoek zelfs 5 dagen geen sex. Dus ik ga maar van het gemiddelde uit, dus elke 2-3 dagen proberen we te klussen... SUCCES
De kwaliteit is het beste bij elke dag. Maar de kwantiteit (hoeveelheid) beter bij om de dag, of minder vaak. Normaal maakt het weinig of je nou elke dag of om de dag doet. Maar als de man al een lage hoeveelheid sperma heeft, en dan ook nog eens elke dag loost. Dan wordt de hoeveelheid nog lager. Voor de bevruchting is meer dan 1 zaadcel nodig. Daarom kan het voor een man met zaadproblemen beter zijn om dagen over te slaan. Zodat de hoeveelheid hoog genoeg is om de bevruchting te realiseren. Als er niks aan de hand is, dan kun je gewoon los wanneer je wil
Gedurende de maand mag best om de 2 a 3 dagen (hangt gewoon van je zin af) Week voor je ei om de dag. Hier verschillen de meningen ook bij de gyn's nogal over. Omdat wij behandelingen hadden, kreeg ik de ene keer het advies van de gyn om het om de dag te blijven doen, omdat de dag erna echt geen meerwaarde had, omdat er dan minder zaadcellen waren en ze minder "power" hadden, maar de andere keer bij een andere gyn, die zei toen mij ei eraan kwam elke dag. Elke dag hebben we het vorige keer gedaan en zie mijn banner.
mijn vriend rookt drinkt koffie en cola en heb al 2 kanjers van kinderen, ik ben niet bang dat dat zal storen bij bevruchting maar wel de onregelmatigheid dat hij thuis is. Wij moeten een lucky shot hebben want hij is vaak alleen zaterdag en zondag thuis soms alleen zaterdag en soms vrijdag tot maandag wij hebben sex wanneer we er zin in hebben ik probeer er gewoon niet zoveel mee bezig te zijn dan is het ook geen ramp als het een maandje niet lukt. Maar zou natuurlijk het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn. We zijn ook nog niet zo lang bezig spiraal is 29december uit gehaald. Iedereen succes met zwanger worden.
Het duurt ongeveer 48 uur om "verse" sperma aan te maken. Dat zou dus neerkomen op om de dag klussen.
Om de dag is prima! Roken, drinken en strakke onderbroeken is ons 'verboden'. Roken gebeurde al niet, maar die Bjorn Borgs moesten toch echt even de deur uit! Dit is echter alleen maar belangrijk als er sprake is van verminderde kwaliteit, anders maakt het helemaal niet uit wat je doet of laat hoor groetjes