Wanneer sporten met baby en werk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Decca1980, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Voordat ik zwanger was ging ik 2 keer in de week naar de sportschool. Ik haat sport, vind eerlijk gezegd geen enkele sport leuk. Maar deed het omdat het goed was voor de gezondheid en voor het voorkomen van hangbuikjes. En omdat ik me er ook wel goed bij voelde.

Ik was van plan om nadat ik weer aan het werk was gegaan weer te gaan sporten. Dan zou ik een beetje weten hoe de dagen er uit zien en een beetje een ritme hebben.
    Maar ik kan er domweg de tijd niet voor vinden. Ik werk drie dagen in de week. In het weekend zijn we altijd druk met afspraken familie/vrienden etc. De dagen dat ik niet werk, kan ik niet gaan sporten want ik zorg voor mijn dochter. Ik woon op een etagewoning dus om de onderburen niet te veel tot last te zijn ga ik ook niet voor de tv staan springen ;). En 's avonds heb ik er echt absoluut geen puf meer voor om nog de deur uit te gaan.

Ik weet dat ik gewoon een keer moet gaan beginnen.
    Hoe doen jullie dat? Wanneer? En wat voor sport doen jullie?

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn week ziet er nu zo (ongeveer) uit:

Maandag - vrij
    Dinsdag - ochtend werken tot 16:00u en vanaf 20:30u voetbal training
    Woensdag - vrij vanaf 21:00u tot 22:00u tennis
    Donderdag - avond werken of voetbal training
    Vrijdag - avond werken
    Zaterdag - avond werken
    Zondag - vrij

Op mijn werk fiets ik de gehele dag dus dat vind ik ook al sport :).
    Daarnaast heb ik 2 honden dus dat betekend elke dag veel wandelen.
    Ik wil nu op maandag ook gaan tennissen.

Op de dagen/avonden dat ik ga sporten is mijn man thuis. Mochten we samen gaan tennissen bijv. dan gaat ons zoontje naar mijn schoonmoeder.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb het 2 maanden volgehouden met de eerste toen te moe na het werken. En als ik vrij was kon het niet vanwege baby. Fitness met kinderopvang is schreeuwend duur. Ik ben toen dagelijks veel gaan lopen met de wandelwagen en de kilo's vlogen er toen af. Dik 1, 5 uur per dag inclusief boodschappen doen.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik doe 1x in de week body balance en dan is mijn zoontje bij de opvang op de sportschool, ideaal :)

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    De sportschool waar ik voorheen sportte had dat ook. Alleen dat is nu zo'n budgetgeval geworden. Ik denk dat ik met mijn man gewoon een vaste avond moet gaan afspreken waarop ik ga sporten. Na de vakantie over 3 weken, want daarvoor heeft toch geen nut (nee hoor, ik stel niets uit ;) )

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Voor mijn zwangerschap was ik zeker 4/5 keer per week in de sportschool te vinden. Nu ga ik 1/2 keer per week. Ligt ook aan mijn diensten op mijn werk. Normaal gesproken is het ritme een beetje zo:

maandag werken + savonds huishouden
    dinsdag werken
    woensdag werken + savonds sporten
    donderdag werken
    vrijdag met oppaskindje thuis
    zaterdag babyzwemmen
    zondag 's morgens sporten

Werk 32 uur. en de dag dat ik vrij ben heb ik een oppaskindje dus kan ik ook geen echte vrije dag noemen :)

Je moet er idd tijd voor maken.. en zin maken.. gewoon beginnen en proberen vol te houden!

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb 's avond s ook geen puf meer maar deed het toch en verrek na een week of 2 had ik er geen moeite meer mee. Misschien even doorzetten ? De eerste paar keren zijn echt k*t maar daarna gaat het je makkelijker af!

Ik deed trouwens 2 à 3 x in de week hardlopen en 2 à 3 keer in de week voetbaltraining en dan nog de voetbalwedstrijd op Zaterdag.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik sport 's avonds. Heb dan vaak geen puf, maar zou niet weten wanneer ik het anders moest doen. Ik train twee keer in de week en in het weekend meestal een wedstrijd (waterpolo). Helaas moet ik de twee dagen dat ik 's avonds moet trainen ook werken (+ nog een dag, ik werk drie dagen)...

9. soeza

soeza Niet meer actief

Toch gewoon 's avonds gaan... van sporten krijg je juist energie!
    Het is verleidelijk om na een lange dag in de bank te ploffen, maar als je dan eenmaal gesport hebt voelt het heerlijk!

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik train op woensdagavond en wedstrijd op zondagochtend (softbal). Die tijden is manlief bij de kids en als hij aan het sporten of bij de scouting is, ben ik dus thuis. In de winter wil ik gaan squashen met wat meiden van mn team op de trainingsavond en op zondagochtend gaan hardlopen (doe ik nu bij gelegenheid).

Wat voor mij wel werkt is dat ik iets doe wat ik leuk vind, voldoening geeft en op vaste tijden zodat manlief er rekening mee kan houden.

11. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Ik ben woensdag ook weer begonnen (hockey). Mijn vriend traint op donderdag, ook hockey. Ik zie alleen op tegen de zondagen, dan spelen we soms gelijk. Ik wil mijn schatje dan niet steeds ergens 'dumpen'. Voelt niet goed, herkent iemand dit en wie heeft de tip? Zit er namelijk nu alweer over na te denken om te stoppen en alleen op zondagen te gaan kijken, met de kleine in de wagen dan.

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij spelen ook wel eens gelijk. Zolang dat niet structureel elke week is vind ik het niet zo'n punt.
    Hier werd er een oppas ingeschakeld of een van ons speelde dan maar niet. Maar dat moet je team wel acceptabel vinden.
    Zodra het competitieschame bekend is gaan we altijd even naast elkaar zitten en spreken we af hoe en wat. Wat mij betreft werkt dat best.

13. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik ging vier keer per week, dat is niet haalbaar meer. Ik ga nu op dinsdagavond naar de sportschool en ben begonnen met hardlopen, dat kan vanuit huis op de momenten dat ik tijd heb, kom toch snel aan drie keer per week. Mis wel de groepslessen op de sportschool, maar mijn man geeft drie keer in de week s avonds les op de sportschool dus dan ben ik thuis! Komt wel weer, en anders maarr zo.

14. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Haha, precies mijn dilemma!
    Voor de zwangerschap sportte ik 6 uur, ik vind het dan wel hartstikke leuk, was echt mijn hobby!
    Nu kan ik er ook nog niet de tijd en rust voor vinden. Wij hebben nu lekker even vakantie met z'n drietjes, maar daarna is gewoon 1 avond per week van mij. Man is dan thuis en dan moet ik mezelf gewoon een schop onder mijn iets te dikke kont geven en gaan sporten. :-D

15. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook lastig... Ik rij paard en dan ben je er simpelweg niet met een of twee keer in de week. Ben net weer 'fanatiek' begonnen, maar het valt me best zwaar. Mijn week (ik werk 28 uur) ziet er ongeveer zo uit:
    Maandag: extreem lange dag op het werk ivm vooruitwerken richting deadline. Laat thuis, dus alle tijd die er is met zoonlief doorbrengen. Savonds op de bank.. Manlief gaat dan meestal vissen (dat is zijn hobby..)
    Dinsdag: lange dag op het werk, vrij laat thuis. Als de kleine in bed ligt ga ik paardrijden.
    Woensdag: vrij. Overdag thuis met de kleine man. Als hij savonds in bed ligt kan ik gaan rijden.
    Donderdag: flexibel een paar uur (mocht het nodig zijn) thuis werken, verder bezig met de kleine man. Savonds boodschappen doen. Manlief gaat dan meestal daarna vissen. Vaak kook ik dan vooruit voor zoonlief (met zo'n stoomapparaat)
    Vrijdag: vrij. Overdag thuis met de kleine man, smiddags of savonds rijden. Kleine man kan mee, aangezien de vriendin waar ik paardrij ook een klein meisje heeft en we elkaar dus af kunnen lossen mbt zorg.
    Zaterdag: variabel, ik rij wanneer er tijd is. Soms moet ik ook werken.
    Zondag: halve dag thuis werken. Ik rij wanneer er tijd is.
    Huishouden doe ik op woensdag en vrijdag tussendoor en ik heb een keer in de twee weken hulp.

Deel Deze Pagina