Ik snap dat wel. Standaard beneden verschonen biedt natuurlijk geen rust en regelmaat, dat geeft alleen de trap..
De rest niet gelezen maar ik heb weleens een ingerichte babykamer gehad die niet gebruikt werd én het is weleens proppen geweest. Kleding voor de jongste hebben wij nog steeds in een smal, hoog kastje (meen 50*50*200) dat bijna overal wel weg te zetten is. Co-sleeper naast het bed en beneden een (hoge!) box. Zo eentje die ze ook op het kdv hebben. Kost wat maar dan heb je ook wat. Daar verschoonden we hem ook in, trouwens. En de vloerruimte bleef vrij voor speelgoed van de andere jongere kinderen.
Ja die smalste paxkast van 50 kan ik idd wel ergens kwijt. Dus die komt er idd. Kan wel 223 hoog dus ruimte zat. En anders levert nr 1 maar extra plank in
Ik snap niet zo goed wat er nutteloos aan is? Als je er geen ruimte voor hebt, tja, dan verzin je wat anders. Maar als je de ruimte er voor hebt, is het gewoon ideaal en hier is hij zeker onmisbaar (geweest)
Voor jullie was het dus flauwe kul. Hier hebben de baby’s altijd vanaf enkele weken op hun eigen kamer geslapen, dus ik zou me echt geen raad weten als ik er geen zou hebben.
Nutteloos omdat je een verschoonkussen overal kunt neerleggen, daar heb je geen speciaal meubel voor nodig.
Ja klopt, maar ik verschoon boven toch graag op de commode en niet op mn bed, heb ook nog een rug En daarbij is de commode hier gelukkig niet enkel een plank ofzo, maar gewoon een kast met planken en een lade, die dus gewoon ook vol lag met spullen. Dus erg blij dat ze ooit uitgevonden zijn door een of andere slimmerik
Wij hadden een Ikea Hemnes ladekast als commode en werkelijk alles past erin. https://www.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-ladekast-8-lades-wit-gebeitst-10239280/ En voor het gemak lag er beneden ook een verschoningkussen (gewoon op de eettafel) En ja, voordat we gingen eten, extra doekje erover halen. En beide kinderen wilden niet in hun eigen kamertje slapen. Liever bij mama in bed. Tip: heb je wel alle kleding nodig die in je kast hangt/ligt. Misschien kan je wel het eea in doos op zolder.
Deze heb ik ook, in eerste instantie voor mijn tweeling gekocht, maar ook voor 1 kindje zo fijn, omdat je veel werkruimte hebt. Ik lees echt met verbazing dat een commode nutteloos zou zijn, ik vind het juist heel prettig. Met mijn 1.81 op bed verschonen is echt geen pretje (doe ik ook heus wel eens) maar ook alle lades zou ik missen! Ok, het is niet onmisbaar, maar ik zou het dus wel missen. Hier dus in de babykamer juist een bedje en een grote commode. Verder geen hoge kast oid.
Ik vind de commode ook fijn hoor, maar ik ben ook lang en ben rugklachten. We hebben ook beneden op onze hocker een aankleedkussen liggen maar dan heb ik toch altijd moeite om weer overeind te komen (en in de kraamweek uiteraard altijd op ons bed verschoond)
Hier hadden beide dochters geen eigen kamer. Bij de middelste hadden we twee planken vrijgemaakt in onze kast en het aankleedkussen lag op zo n ikea vakkenkast, waar ook onze administratie en zo in stond. Bij de jongste hadden we onze slaapkamer ruimte voor commode en eigen kledingkast, dus toen hebben we die gebruikt. Maar toen sliepen we op zolder, ik had dus beneden ook een aankleedkussen liggen, zodat we niet elke keer naar zolder hoefden en ook het badje deden we beneden.
Mijn Luc had enorm last van krampjes (welke baby niet) en die deed ik gewoon in de gootsteen hoor. Ik had geeneens een babybadje meer met hem. En die tweede keizersnede had ik zo onderschat dus ik had ook geen zin om elke keer met hem naar boven te lopen. Wij hadden zo’n grote mand van de (hoe kan het ook anders) Action in de woonkamer staan met daarin allemaal kleertjes, handdoeken, wasmiddel voor baby’s etc, staan. En die gootsteen vond hij heerlijk!
Ik had de kleding van D in de kast bij L liggen. Er lag altijd een setje bij ons op de kamer voor als ze snachts was doorgelekt of zichzelf onderspuugde. Der ledikant deed dienst als opslag aangezien ze bijna alleen maar bij mij sliep
Ik heb 1 ladekast in onze kamer voor de jongste met zijn kleren ed, verschoonkussen ook daarop (ik heb er 3 naast elkaar staan). Al word die verschoonplek nu allang niet meer gebruikt commode staat nog wel gewoon bij de een na jongste in de kamer met een klein gedeelte babyspul erin, maar het meeste kreeg ik toch wel in die ene ladekast.
Commode of verschoonplek op fatsoenlijke hoogte vind ik echt onmisbaar. Mn rug is echt niet goed genoeg om constant voorovergebogen te verschonen zoals op bed of bank oid. Wij hebben zowel boven (een ladekast met verschoonkussen) als beneden (in de bijkeuken op het aanrecht een verschoonplek). Ik vind dat dus echt onmisbaar en ideaal. En als verschoonplek niet meer nodig is, dan is het zo in gebruik voor wat anders. Hier had nr 3 ook geen eigen kamer tot 6 mnd. Toen ook wel noodzakelijk want hij sliep voor geen meter bij ons. Werd meerdere malen per nacht gestoord door een van de andere kinderen. En was dan meteen klaarwakker (als in 2 a 3 uur wakker wakker). Maar dat was simpel, die kamer stond klaar we hadden alleen nog geen tijd gemaakt om het echt een kamertje te maken. Nr 4 krijgt ook geen eigen kamer in het begin. Maar we wonen nu in een ander huis dus even zoeken hoe we dat gaan aanvliegen qua kleertjes etc. (Ik kan echt bij geen van de kinderen op de kamer komen s nachts, die worden allemaal wakker, en als.je een spugertje hebt zoals nr 3 was bij ons, dan ben je dus ook s nachts kleertjes aan het wisselen). Eigenlijk zou ik pas een kamer willen maken als mn jongste 1,5 is, maar.dat.vind ik voor de baby wel.weet te laat. Misschien de jongste en de oudste samen leggen, eerst maar even kijken wat voor kindje het wordt. Als ze net als de oudste eeuwig bij ons wilt liggen is er niks nodig.
Grappig dat zoveel mensen een commode overbodig vinden. Wij hebben toen onze tweede geboren werd zelfs een commode erbij gekocht. 2 kinderen en twee commodes De ene commode is een erfstuk, die is zelfs al van mijn opa en oma geweest en daar heeft mijn moeder dus ook op gelegen. Daarna ikzelf en mijn broers en zus. Wij hebben hem ook voor alle 7 de kinderen gebruikt. Wij hebben nooit een kledingkast gehad voor de baby, de commode was de kledingkast. En verschoonplek. Dat deed ik overdag ook regelmatig beneden hoor, maar de commode werd hier dus echt regelmatig gebruikt. Wel zo prettig voor mijn rug Onze baby's sliepen trouwens ook allemaal op hun eigen kamertje.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-kapstok-wit-60243798/ Wij hadden een commode en deze erboven hangen maar als je alleen ruimte aan de muur hebt kun je dit boven het ledikantje hangen bijvoorbeeld en er hangers aan hangen met kleding en bovenop mandjes met kleding/luiers.
Commode hebben we gewoon, staat op de kamer van nr 2 die blijft ook. Die is tot 19.30 ook toegankelijk.