vruchtwater test amnicator

Discussie in 'Prematuur' gestart door dounia5, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dounia5

dounia5 Lid

24 jan 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn verhaal

gisteren had ik de schrik van me leven.

ik had een afspraak voor een controle bij de verloskundige. (24 weken zwanger). bloeddruk was goed. Toen vroeg de verloskundige of ik me nog ergens zorgen over maakte. Ik vertelde toen nou ik maak me wel zorgen om wat vochtverlies. De verloskundige zei toen we gaan wel even een test doen om te kijken of het geen vruchtwater is vervolgens deed ze dat met een wattenstaafje dat amnicator heet en ja hij was Positief het verkleurde donker groen- blauw:$.

ik moest gelijk door naar het ziekenhuis daar werd ik ontvangen door een verloskundige op de kraamafdeling. de verloskundige heeft me toen onderzocht ik heb toen weer een andere vruchtwater test gehad amnisure en die gaf weer negatief aan. Dus volgens de verloskundige in het ziekenhuis was het geen vruchtwater. heb toen een echo gehad en bleek dat ik nog veel vruchtwater had dus nergens om zorgen om te maken. mocht dus naar huis.

wat ik nu vreemd vind is dat de ene test positief was en de andere negatief. maak me nog zorgen omdat ik nog steeds klein beetje vochtverlies heb. ben bang voor infectie:(.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vraag dan of er een kweek gemaakt kan worden ter geruststelling.
    Lijkt me heel vervelend als je niet gerust bent!

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bij twijfel weer bellen!

Bij mijn eerste braken mijn vliezen met 36 wkn, het was een flinke plons en heb wat opgevangen. Vk kwam thuis en zei gelijk dat het inderdaad vw was. De weeen begonnen al snel en ging naar het zh, daar is toen een teat gegaan en toen zeiden ze ook dat het geen vruchtwater was maar uiteindelijk bleek toch dat mijn vliezen gebroken waren...

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had ook op je andere berichtje gereageerd, maar bij mij ging het zo:

Toen ik bij de VK kwam met 34+4 verloor ik al redelijk wat vruchtwater en de VK rook het ook wel. Ik wist zelf eerst niet dat dat het was, ik dacht aan afscheiding, maar toen ik daar op de tafel ging liggen voelde ik opeens echt wat lopen.
    De test gaf toen echter aan dat het geen vruchtwater was.
    Maar de VK wist bijna zeker dat het wel vruchtwater was en heeft me toen doorgestuurd naar het ziekenhuis en de volgende ochtend is mijn zoontje geboren.

Bij mij bleek dus ook dat de test bij de VK niet betrouwbaar was

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

lijkt me vervelend, maar ik zou toch uitgaan van wat het ziekenhuis zegt. en ook mijn twijfels kenbaar maken, geruststelling zoeken.

Deel Deze Pagina